Ένα τόσο απλό ζήτημα, μια τόσο ανίκανη ηγεσία…

Ένα τόσο απλό ζήτημα, μια τόσο ανίκανη ηγεσία…

Μου έλεγε μάχιμος συνδικαλιστής προ καιρού πως οι νυν κυβερνώντες παρουσιάζουν μια διαφορετική στάση έναντι των προηγούμενων, απέναντι σε συνδικαλιστές, φορείς, οργανώσεις που ζητούν ένα ραντεβού μαζί τους. Τους βλέπουν όλους, και μια και δυο και τρεις φορές, αν το ζητήσουν αλλά σπάνια δίνουν λύσεις στα προβλήματα. Είναι πολύ καλοί οι νυν κυβερνώντες στο να περιγράψουν γιατί δε μπορεί να λυθεί ένα πρόβλημα… Ως εκ τούτου, έχουν καταναλώσει αρκετή φαιά ουσία και προσπάθεια για να ασχοληθούν και με την επίλυση του προβλήματος…

Η χώρα διαθέτει μια απαξιωμένη τεχνολογική εκπαίδευση που σκοπεύει να καταργήσει εντελώς, με τις συγχωνεύσεις, «συνέργειες» κατά την αγαπημένη λέξη του Υπουργού Παιδείας, Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Διαθέτει και ένα πολυδιασπασμένο τομέα επαγγελματικής κατάρτισης που παρέχεται από διαφορετικούς φορείς – ΟΑΕΔ, ΕΠΑΣ Μαθητείας, ΚΕΚ, ΙΕΚ κοκ.

Μια σοβαρή ηγεσία θα έπρεπε… προχθές, να ανασχεδιάσει εκ βάθρων την μετά το Λύκειο εκπαίδευση, δίνοντας βαρύτητα στην τεχνική εκπαίδευση, η οποία σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στο εξωτερικό, δεν τυγχάνει καθόλου υπολήψεως από το μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, η οποία προτιμά να στέλνει τα παιδιά στην ανεργία, μέσω Πανεπιστημιακών σχολών ή σχολών ΤΕΙ, με εντελώς αβέβαιη επαγγελματική αποκατάσταση.

Μέσα στο γενικότερο μπάχαλο λοιπόν, της μετά το Λύκειο εκπαίδευσης, διατηρούνται ως ειδικότητες προς κατάρτιση, οι οποίες έχουν επιστημονικό υπόβαθρο, γι’ αυτό άλλωστε αποτελούν και εκπαιδευτικό αντικείμενο σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ. Στις εν λόγω δομές μη τυπικής εκπαίδευσης λοιπόν, απασχολούνται ως ωρομίσθιοι χιλιάδες εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο, συμπληρώνοντας το εισόδημά τους με μερικές εκατοντάδες ευρώ ετησίως.

Τη φετινή χρονιά, είναι τέτοια η απαξίωση που αυτοί οι άνθρωποι γνωρίζουν – εδώ σχετικά – από πλευράς της πολιτείας που όχι μόνο δεν έχουν πληρωθεί ούτε ένα ευρώ για τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες που προσέφεραν στη διάρκεια των δύο σπουδαστικών εξαμήνων του έτους, αλλά Ιούλιο μήνα, δεν έχει κατοχυρωθεί η εργασία που προσέφεραν μέσω της υπογραφής και επιστροφής των συμβάσεών τους με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Για το θέμα μόλις χθες, έκανε ερώτηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς, ο βουλευτής και γραμματέας της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης.

Την ώρα που ο Υπουργός Παιδείας ασχολείται με το μεγαλεπήβολο κατ’ αυτόν, εγχείρημα της «τεϊοποίησης» των Πανεπιστημίων ή «πανεπιστημιοποίησης» των ΤΕΙ, η υφισταμένη του Υφυπουργός Μερόπη Τζούφη, έβαλε στόχο ζωής την αποκατάσταση δια της μονιμοποίησης, των συμβασιούχων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες σε ΑΕΙ και ΤΕΙ – το έκανε γνωστό στο τέλος της 88ης Συνόδου των Πρυτάνεων, το περασμένο Σάββατο.

Δεν θα υποστηρίξω πως πίσω από τους συμβασιούχους κρύβονται μικροπολιτικά συμφέροντα, στα οποία επενδύει προεκλογικά η κυβέρνηση, μοιράζοντας αφειδώς ελπίδες για τακτοποίηση, «αρκεί να μην έλθει ο Μητσοτάκης»… μου κάνει εντύπωση ωστόσο, η αδιαφορία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για ένα θέμα που χειρίζεται ο εποπτευόμενος από αυτήν, φορέας που λέγεται ΙΝΕΔΙΒΙΜ.

Τα χρήματα για την αποπληρωμή του προσωπικού, λογικά υπάρχουν.

Πόσο δύσκολο είναι επιτέλους, να κάνουν τη διαφορά αυτή τη φορά, και να πουν Γαβρόγλου και Τζούφη, πως μπορούν εύκολα να λύσουν ένα τόσο απλό ζήτημα;

Παναγιώτης Μπούρχας

Show Buttons
Hide Buttons