Επανέρχομαι μετά από καιρό, σε ένα από τα αγαπημένα μου θέματα: το δρόμο Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά…
Σχολιάζοντας κατά καιρούς δηλώσεις του Περιφερειάρχη για το θέμα, έχουμε καταδείξει τις αντιφάσεις, τις φθηνές δικαιολογίες και τις αναλήθειες που χρησιμοποίησε ο Αλ. Καχριμάνης για να γλιτώσει από τον καταλογισμό της μεγάλης ευθύνης που βαραίνει και τον ίδιο, 11 χρόνια Περιφερειάρχη Ηπείρου και 8 χρόνια Νομάρχη Ιωαννίνων, για το γεγονός ότι η Ιόνια Οδός δεν κατάφερε ποτέ να φτάσει μέχρι τα σύνορα, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί.
Το θέμα θυμήθηκε ξαφνικά χθες Παρασκευή, ο Περιφερειάρχης και το έθεσε στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που κάλεσε εκείνος. Υπήρχε κάποιος συγκεκριμένος λόγος; Υπήρξε κάποια σημαντική εξέλιξη; Όχι απαραίτητα απλά και μόνο, υπάρχει μια κάποια κινητικότητα γύρω από το συγκεκριμένο έργο, από τη μια με την πρωτοβουλία της ΠΕΔ Ηπείρου μετά τη σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, και από την άλλη, λόγω του διαρκούς και πάγιου ενδιαφέροντος του πρώην Υπουργού Σταύρου Καλογιάννη που προχθές, συνάντησε τον Υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή και του ζήτησε την εξάντληση των υπαρχουσών χρηματοδοτικών ευκαιριών προκειμένου να γίνει επιτέλους κάποτε το έργο…
Έτσι, είχαμε τη χθεσινή συνέντευξη Καχριμάνη, ο οποίος ως γνωστόν, δεν θέλει να αισθάνεται ότι τον αφήνουν οι άλλοι πίσω στα μεγάλα θέματα, ακόμα και αν είναι αυτός ο ίδιος που τα έχει κάνει εντελώς μαντάρα…
Για να τα πιάσουμε τα πράγματα από παλιότερα, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου έχει αποδεδειγμένα θυμηθεί τον κομματικό του εαυτό, έχει αφήσει στην άκρη τα υπερκομματικά ανοίγματα του παρελθόντος και μάλιστα, βάλλει κατά των υπουργών της προηγούμενης κυβέρνησης, με την οποία τα πήγε άριστα, ώσπου θα έλεγε κανείς πως και συνεργάστηκε άψογα στις εκλογές του 2019, για να επανεκλεγεί, στηριζόμενος από μεγάλα κομμάτια πληθυσμού που στις εθνικές εκλογές, δύο μήνες μετά, ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ…
Αφότου η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ αποτέλεσε ιστορία για τον τόπο, ο Περιφερειάρχης ξέχασε πόσο θαύμαζε το Βαγγέλη Αποστόλου, τον Υπουργό Γεωργίας που θεωρούσε ως τον καλύτερο που πέρασε ποτέ… και επικρίνει πρόσωπα όπως ο ανεκδιήγητος χωρίς αμφιβολία, πρώην Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Χθες είπε 3 ή 4 φορές πως ο Σπίρτζης «μας κορόιδεψε», μιλώντας για τους οδικούς άξονες στην Ήπειρο, με τους οποίους δεν ασχολήθηκε καθόλου ο ΣΥΡΙΖΑ, πλην της ολοκλήρωσης της δρομολογημένης από τους προηγούμενους, Ιόνιας Οδού.
Αφού όμως, έχει σήμερα τόσο μένος για το Σπίρτζη ο Περιφερειάρχης μας πώς αλήθεια επί πέντε χρόνια δεν έκανε ούτε μία δήλωση για τα οδικά έργα που δεν προχωρούσαν στην περιοχή μας, επί ημερών των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ; Δεν είναι υποκριτικό να βρίζει τώρα τους προηγούμενους;
Ποια ανακοίνωση εξέδωσε η Περιφέρεια Ηπείρου κατά της προηγούμενης κυβέρνησης για να την καταγγείλει επειδή ξέχασε τα οδικά έργα της περιοχής μας; Γιατί δε στήριξε ποτέ το Στ. Καλογιάννη όταν ο τελευταίος πρότεινε την εναλλακτική χάραξη για τον Ε65 και τότε, Περιφέρεια Ηπείρου και Δήμοι της περιοχής, σφύριζαν αδιάφορα, με αποτέλεσμα σήμερα, ο δρόμος να διασταυρώνεται αρκετά μακρύτερα σε σχέση με τα Γιάννενα, από όσο θα μπορούσε, αν ακολουθούνταν η χάραξη που είχε μελετήσει ο Στ. Καλογιάννης;
Ας αφήσει λοιπόν τα «παραμύθια» που τον κάνουν να φαίνεται ως ο μεγάλος κομματικός πατριώτης και ας απολογηθεί για τα πέντε ανέφελα χρόνια που πέρασε κι αυτός, μαζί με τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ στην εξουσία…
Ως προς την ουσία των όσων είπε χθες τώρα, για το έργο Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά, ο Περιφερειάρχης, αν και στο παρελθόν έλεγε πως χρειάζεται να «ακροβατήσει πάνω σε ένα σπαθί» για να γίνει το έργο… (sic), φαίνεται πως τώρα επιλέγει τη… ρυθμική γυμναστική και τις κωλοτούμπες και συνεχίζει το δούλεμα, για να ακούν οι ιθαγενείς, να κουνάνε το κεφάλι δήθεν περισπούδαστα και να θαυμάζουν τις αριστοτεχνικά διπλωματικές κινήσεις του Αλ. Καχριμάνη, από το Γενάρη του 2020 μέχρι σήμερα… ελπίζοντας πως κάποια μέρα μπορεί να γίνει το θαύμα. Και είναι βέβαιο πως το δούλεμα και η υποσχέσεις θα συνεχιστούν και στις επόμενες περιφερειακές εκλογές, αν είναι ξανά υποψήφιος ο Αλ. Καχριμάνης.
Ενώ με αλλεπάλληλες δηλώσεις του αυτό τον ενάμιση χρόνο, έχει υποστηρίξει το αφήγημα του Υπουργείου Υποδομών πως τετράιχνος δρόμος από τα Γιάννενα ως τα σύνορα δε γίνεται, εξαιτίας του μικρού κυκλοφοριακού φόρτου που θεωρείται πως θα έχει ο συγκεκριμένος δρόμος, χθες υποστήριξε για πρώτη φορά, πως πρέπει να γίνει μια νέα μελέτη κόστους οφέλους που θα ανατρέψει την κακή εντύπωση για την χρησιμότητα του δρόμου και θα διεκδικηθεί ακολούθως η χρηματοδότησή του από το λεγόμενο CEF (Connecting Europe Facility) της νέας προγραμματικής περιόδου 2021-2027.
Και ως προς αυτό έκανε κωλοτούμπα, αφού στο παρελθόν υποστήριζε τη λύση της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης για να κατασκευάσει το υπολειπόμενο κομμάτι ο ανάδοχος της Ιόνιας Οδού, με τον οποίο μάλιστα, έλεγε το 2020 πως μιλούσε με την κατασκευάστρια κοινοπραξία και εκείνη δήθεν, του εξεδήλωνε το ενδιαφέρον της για την ανάληψη της εργολαβίας!
Κοντολογίς, ξέχασε όσα έλεγε πριν ενάμιση χρόνο, σήμερα λέει τα εντελώς αντίθετα και στις δύο περιπτώσεις θεωρεί ότι έχει δίκιο.
Δημαρχαίοι, βουλευτάδες, φορείς και λοιποί παράγοντες του τόπου, όταν σας καλέσουν σε σύσκεψη στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής, όπως σχεδιάζει να πράξει ο Περιφερειάρχης, όπως εκείνη η σύσκεψη του Ιανουαρίου του 2020 από την οποία προέρχεται η φωτογραφία του θέματος, να πάτε για τη photo chance…
Ούτως ή άλλως ό,τι και να πείτε στη σύσκεψη, στο τέλος θα γίνει ό,τι συμφωνήσει ο Περιφερειάρχης με τον εαυτό του, όπως έγινε και μετά τη σύσκεψη του 2020: αιφνιδιάζοντας τους πάντες, ξέχασε τα «μέτωπα» που σχεδίαζε, δεν συγκάλεσε ποτέ συνεδρίαση με τους επικεφαλής των παρατάξεων του περιφερειακού συμβουλίου όπως υποσχόταν και ξαφνικά αποφάσισε πριν από έναν χρόνο να ζητήσει από το Υπ. Υποδομών και να αναλάβει την ευθύνη του έργου.
Και ένα χρόνο μετά, βρισκόμαστε ξανά στο σημείο μηδέν: ο «γαλάζιος» Περιφερειάρχης λέει στην κυβέρνηση της ΝΔ, «αφήστε το πάνω μου, μπορώ και τους ξεγελάω ό,τι και να κάνω και στο τέλος πάντα εμένα ψηφίζουν…» και έτσι σκοπεύει να κερδίσει χρόνο ξανά μέχρι τις επόμενες εκλογές που ο ίδιος και η ΝΔ θα τάζουν ακόμα το δρόμο. Μέχρι τότε, ο Περιφερειάρχης που βάζει πρώτα το προσωπικό του συμφέρον και μετά το κομματικό, θα λέει πως ο καλός μας ο «Πρωθυπουργούλης» θέλει να φτιάξει το δρόμο αλλά τη μια δεν τον αφήνουν οι Ευρωπαίοι, την άλλη του βάζουν τρικλοποδιές οι άκαμπτοι γραφειοκράτες… Ποιος τη χ@ζει την Ήπειρο;
Το βίντεο με διαφορετικές δηλώσεις του Περιφερειάρχη από τον Ιανουάριο του 2020 ως χθες, είναι διαφωτιστικό. Στο μεταξύ, παίζει και ο προϋπολογισμός του έργου: παλιότερα έλεγε πως μόνο το κομμάτι Καλπάκι – Κακαβιά θα στοιχίσει 65 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο 340-350 εκατ. και χθες είπε πως ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου από Γιάννενα ως Κακαβιά θα ανέρχεται στα 350 εκατ. ευρώ! Λεπτομέρειες θα μου πείτε… Αφού δεν θα γίνει ποτέ ο δρόμος, τι σκάσει για το πόσο δήθεν θα κόστιζε αν γινόταν;
Θεώρησα όταν είδα την πρόσκληση για τη χθεσινή συνέντευξη του Περιφερειάρχη πως θα έβρισκε να πει κάτι για τη νέα παράταση που δόθηκε για την ολοκλήρωση της μελέτης του έργου σύνδεσης της Καμπής με την Πρέβεζα. 13 ολόκληρα χρόνια τουλάχιστον και στην καλύτερη περίπτωση, θα χρειαστούν για να τελειώσει μια μελέτη!
Τις τελευταίες παρατάσεις δίνει η κυβέρνηση της ΝΔ αλλά τον Περιφερειάρχη δεν τον ενόχλησε καθόλου αυτό καθώς το θέμα του χθες δεν ήταν η νέα παράταση. Το δελτίο τύπου της Περιφέρειας Ηπείρου – εδώ – αναφέρει ψευδώς ότι «Για την οδική σύνδεση της Ιόνιας οδού με το Ζέφυρο Πρέβεζας, ο Περιφερειάρχης χαρακτήρισε «κοροϊδία» τη νέα παράταση που δόθηκε στο μελετητή και τη μη παράδοση της μελέτης στην Περιφέρεια, την οποία είχε ζητήσει κατ’ επανάληψη για να την ωριμάσει».
Η λέξη «κοροϊδία» που επανέλαβε αρκετές φορές ο Περιφερειάρχης, αφορούσε τον Σπίρτζη, όχι τον Καραμανλή. Αν θέλει το γραφείο τύπου, να του στείλω το ηχητικό για την ορθή επανάληψη…
Στον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ αναρωτιέμαι, θα σηκώσουν το γάντι που τους πετά ο Περιφερειάρχης για τον Υπουργό τους; Θα πουν κάτι για όσα λέει ή θα το καταπιούν; (το κείμενο γράφτηκε πριν την ανακοίνωση της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών», ωστόσο πιστεύω πως έχει ρόλο και ο ΣΥΡΙΖΑ για να απαντήσει και όχι μόνο η περιφερειακή του παράταξη).
Και κάτι τελευταίο: ακόμα και για τον Σπίρτζη, ο Αλ. Καχριμάνης είπε χθες ένα ακόμα ψέμα: ο Υπουργός δεν ασχολήθηκε με το δρόμο Γιάννενα – Κακαβιά, την εποχή που προωθούνταν τα διευρωπαϊκά δίκτυα και πριν μπουν άλλοι συντελεστές κόστους οφέλους από πλευράς κίνησης στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, υποστήριξε χαρακτηριστικά. Στο βίντεο ωστόσο, στο 2:48 ακούγεται να λέει σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το Μάρτιο του 2020 – εδώ αναλυτικά το ρεπορτάζ – πως οι συντελεστές για τους κυκλοφοριακούς φόρτους μπήκαν στους οδικούς άξονες από την ΕΕ, το 2015. Άρα και να προσπαθούσε αν ήθελε ο Σπίρτζης, πάλι τίποτα δεν θα κατάφερνε θεωρητικά…
Αλλά είπαμε: ο κακός ΣΥΡΙΖΑ και ο Σπίρτζης φταίνε και για την αναξιόπιστη ΝΔ και για τα πολιτικά «εγκλήματα» του Αλέκου…
(Από τα “Δήγματα” της 24/7/2021)