ΔΗΓΜΑΤΑ 1/8/2020

ΔΗΓΜΑΤΑ 1/8/2020

Ακόμα και μετά από τέσσερις ώρες… φροντιστήριο για φώτα led, ενεργειακές αποδόσεις, κιλοβατώρες και πάει λέγοντας… ομολογώ πως δε μπορώ με ασφάλεια να εκφράσω άποψη για το αν η μία ή η άλλη «κατασκευαστική» και χρηματοδοτική μέθοδος, είναι καταλληλότερη και συμφερότερη για να προχωρήσει το έργο που τόσο έχει ταλανίσει την πόλη μας, για έναν ολόκληρο χρόνο!

Στη διάρκεια αυτού του διαστήματος, από το Σεπτέμβριο δηλαδή του 2019 ως τώρα που μιλάμε για το έργο του οδοφωτισμού του Δήμου Ιωαννιτών, έχουν ακουστεί πράγματα αντιφατικά, τερατώδη, απλά υπερβολικά, ψέματα, αλήθειες και υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν από τη δημοτική αρχή για τα διάφορα χρονοδιαγράμματα.  

Στις πάμπολλες συνεδριάσεις των δύο οργάνων που χειρίζονται το θέμα, δημοτικό συμβούλιο και Οικονομική Επιτροπή, δεν έγινε ποτέ διάλογος με διάθεση εποικοδομητική και έτσι, ακόμα και τώρα, τα επιχειρήματα της μιας πλευράς διαψεύδονται από την άλλη, και τούμπαλιν… ώστε ένας τρίτος να μην ξέρει ποιον να πιστέψει…

Γίνομαι πιο συγκεκριμένος: υπάρχει για παράδειγμα, συγκεκριμένη διαφωνία ως προς τα στοιχεία επί των οποίων γίνεται η εκτίμηση του προϋπολογισμού του έργου. Η αντιπολίτευση λέει πως ο προϋπολογισμός λαμβάνει υπόψη την καταναλισκόμενη ενέργεια, ισχυρισμό που διέψευδε προχθές, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και ανέφερε τους τρεις νόμους που διέπουν τις συμβάσεις ενεργειακής απόδοσης (ΣΕΑ). 

 

Αμφισβητήσεις για Καχριμάνη

O ισχυρισμός Καχριμάνη, κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου που ενέκρινε την προγραμματική σύμβαση με το Δήμο (εδώ) στις 21 Ιουλίου, πως η τιμή εκκίνησης των προσφορών των υποψήφιων αναδόχων για το έργο θα ξεκινήσει από το μισό αρχικό προϋπολογισμό του έργου, αμφισβητήθηκε σφόδρα τόσο από τον Θωμά Μπέγκα όσο και από την Τατιάνα Καλογιάννη. Κανένας νόμος, καμία διάταξη, καμία… λογική γνωστή στους μηχανικούς – μηχανικός είναι και ο Περιφερειάρχης εν τω μεταξύ… – δεν προβλέπει την με αναγκαστική έκπτωση, τιμή εκκίνησης των προσφορών ενός έργου, είπαν και οι δυο (και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, επειδή η Τ. Καλογιάννη σε μια τηλεοπτική μας συνέντευξη αμφέβαλε ως προς το τι μπορεί να είπε στην Επιτροπή Περιβάλλοντος ο πρώην πολιτικός της προϊστάμενος, αντιγράφω το δελτίο τύπου της Περιφέρειας από τη μέρα εκείνη: «Στην τοποθέτησή του ο Περιφερειάρχης, έκανε αναλυτική παρουσίαση του τρόπου με τον οποίο εξάγονται τα αντικειμενικά στοιχεία για το κόστος του ηλεκτροφωτισμού, ενώ εξήγησε ότι η τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού για το Δήμο Ιωαννιτών, αρχίζει μετά την αρχική έκπτωση του 50% επί του αρχικού προϋπολογισμού (που ανέρχεται σε 19.192.214 ευρώ), ήτοι λίγο πάνω από τα 9,5 εκ. ευρώ. «Δηλαδή ο ανάδοχος θα πρέπει να δώσει προσφορά 50% και άνω», εξήγησε» – εδώ το δελτίο τύπου ολόκληρο.

Τέλος, για τον ακριβή αριθμό των φωτιστικών σωμάτων που αμφισβητεί η αντιπολίτευση, τόσο ο τεχνικός σύμβουλος όσο και η δημοτική αρχή επιμένει πως έχει μελέτη. Απαιτείται όμως και ακριβή αποτύπωση, αν όντως υπάρχει η μελέτη, για να συνεχίσουν να αμφιβάλλουν οι της αντιπολίτευσης. Επίσης, συγκριτική ανάλυση για τα ωφελήματα των ΣΕΑ έναντι των ΣΔΙΤ δεν παρουσιάστηκε ποτέ αλλά και πάλι, βασιστήκαμε στις απλοϊκές διαβεβαιώσεις Καχριμάνη ότι «αυτό λέει το Υπουργείο»… 

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, είναι λογικό ο κόσμος να έχει χαθεί και να μην καταλαβαίνει τι ακριβώς γίνεται με το συγκεκριμένο έργο, όταν εμείς που υποτίθεται ότι ασχολούμαστε τόσο καιρό με την δημοσιογραφική κάλυψη της ιστορίας, διατηρούμε τόσα κενά.

 

Πώς φαντάζομαι τη σύσκεψη…

Ίσως και εντός της εβδομάδος, πρόκειται λέει, να γίνει η συνάντηση του Περιφερειάρχη Ηπείρου με τους Δημάρχους του Νομού που διασχίζει η Ιόνια Οδός μέχρι την Κακαβιά, για έναν πρώτο συντονισμό, ενημέρωση, συζήτηση αναφορικά με το μέλλον του πολύπαθου έργου, τώρα που ανέλαβε η Περιφέρεια να το ωριμάσει και να το υλοποιήσει. 

Πώς φαντάζομαι αυτή τη συνάντηση; Ο Περιφερειάρχης θα επαναλάβει την σε πολλά σημεία ελεγχόμενη για την αλήθεια της ιστορία που τελευταία, επανέλαβε πολλές φορές, τόσο που σίγουρα, τουλάχιστον αυτός την πίστεψε…  Για παράδειγμα, εννοώ ότι ποτέ στη συνάντηση του Ιανουαρίου στο γραφείο του Κώστα Τασούλα, δεν είπε ο Καραμανλής ότι το Υπουργείο δε μπορεί να κατασκευάσει το έργο ή ότι σκεφτόταν ο Υπουργός να το εγκαταλείψει… Αυτό τουλάχιστον είναι κάτι που επαναλαμβάνει τις τελευταίες μέρες ο Περιφερειάρχης. Όποιος έχει τα… κότσια τον διαψεύδει και δημόσια. Όποιος… όχι, τον διαψεύδει μόνο στις ιδιωτικές συνομιλίες…

Πάμε παρακάτω… Εφόσον ψαχνόμαστε για «μέτωπα» και συμμαχίες λοιπόν… ο ένας Δήμαρχος θα πει: «Εγώ έχω τρία ξαδέλφια στις Βρυξέλλες που μπορεί να βοηθήσουν τον αγώνα μας». Ο άλλος Δήμαρχος θα βρει στο Στρασβούργο, δεύτερη έδρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάποιους μακρινούς συγγενείς και θα τους ρίξει κι αυτούς στην κοινή προσπάθεια. Γενικά ό,τι γνωριμία υπάρχει, είναι καλοδεχούμενη για το lobbying που θα χρειαστεί η Περιφέρεια στο εξής, προκειμένου να βρει τα ανοίγματα που θα επιτρέψουν την επιτυχία στον ιερό σκοπό.

Στο τέλος, φτάνουμε στη χρηματοδότηση: εδώ ο Περιφερειάρχης νομίζω ότι ελπίζει στην ΤΕΡΝΑ, να αποφασίσει να μπει στην επέκταση παραχώρησης του έργου. Μπορεί όντως, τα αφεντικά της ΤΕΡΝΑ θα θελήσουν να κάνουν το χατήρι στον Καχριμάνη. Δεν πειράζει που το περασμένο Σάββατο, στην εκδήλωση της ΠΕΔ για την παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Απορριμμάτων από το γενικό γραμματέα Γραφάκο, ο Περιφερειάρχης ζητούσε να παραιτήσουν τον γενικό διευθυντή της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, επειδή θέλει να μας φέρει σκουπίδια στην Ήπειρο από την Καλαμάτα…

Ναι, η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή είναι θυγατρική στο ίδιο μεγάλο μαγαζί, των ίδιων αφεντικών και ο Περιφερειάρχης έλεγε το περασμένο Σάββατο να φύγει ο Αγραφιώτης, γενικός διευθυντής της θυγατρικής… Είμαι βέβαιος ότι η ΤΕΡΝΑ θα του το κάνει το χατήρι του Περιφερειάρχη… 

 

Μια αποκαλυπτική αναδρομή

Στο βίντεο που ακολουθεί, έχω μοντάρει τις δηλώσεις που έχει κάνει ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, σε τέσσερα διαφορετικά χρονικά σημεία, του τελευταίου επταμήνου.

Τέλη Ιανουαρίου οι πρώτες δηλώσεις, μετά τη συνάντηση στο γραφείο του προέδρου της βουλής. Με κατεβασμένα τα φτερά, ο Περιφερειάρχης δηλώνει αδικημένος, γιατί η πολιτεία δεν έπραξε το χρέος της προς την Ήπειρο. Ουδεμία κουβέντα για απειλές του Υπουργού Υποδομών ότι δεν θα φτιάξει το έργο η πολιτεία, παρά μόνο εφησυχασμός και… ντόπες ελπίδας από τον Περιφερειάρχη ότι όλοι οι φορείς μαζί θα πείσουν την πολιτεία να κάνει το χρέος της και τουλάχιστον να κατασκευάσει το δρόμο Γιάννενα – Κακαβιά, όπως τον μελέτησε η πολιτεία (παρεμπιπτόντως στη συνάντηση του Ιανουαρίου, ελάχιστοι γνώριζαν, για τον Περιφερειάρχη δεν αμφιβάλω ότι γνώριζε, ότι ο δρόμος Γιάννενα – Κακαβιά, έχει μελετηθεί ως τετράιχνος στο τμήμα Γιάννενα – Καλπάκι και ως δίιχνος στο τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά. 

Ένα μήνα μετά, στις 28 Φεβρουαρίου, ο Περιφερειάρχης κάνει δηλώσεις (εδώ) για τα αποτελέσματα της συνάντησης που είχε ο ίδιος με τον Κώστα Καραμανλή, παρόντος και του αντιπεριφερειάρχη Πρέβεζας. Στη συνάντηση αυτή, ο Περιφερειάρχης είτε τίθεται αντιμέτωπος με το δίλημμα του Υπουργού, είτε ασμένως αποδέχεται να πάρει πάνω του το έργο, παρ’ ότι είναι βέβαιο πως για ένα μήνα ανάμεσα στις δύο συναντήσεις, ουδεμία κίνηση είχε γίνει από πλευράς πολιτείας για την αναζήτηση λύσεων για το έργο, καθώς το Υπουργείο έστρεψε την προσοχή του στον Ε65. Τότε άρχισε να μιλά για ακροβασίες πάνω σε σπαθιά… ο Περιφερειάρχης.

Έκτοτε πέρασαν τρεις μήνες… και στη δια τηλεδιασκέψεως συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, στις 15 Μαΐου, όταν συζητήθηκε το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης, ο Περιφερειάρχης άρχισε να μιλά για τα οδικά έργα και προκάλεσε τους επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, να στηρίξουν τον αγώνα της Περιφέρειας για την υλοποίηση του οδικού άξονα Γιάννενα – Κακαβιά. Μέμφθηκε μάλιστα τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, πλην αυτών της Αριστεράς, πως μέχρι τότε δεν είπαν μια καλή κουβέντα για την προσπάθεια της Περιφερειακής Αρχής. Ως τότε όμως, ουδεμία ενημέρωση είχε κάνει αυτός για τις αποφάσεις του που ήταν ειλημμένες καθώς δέκα ημέρες μετά, στις 25 Μαΐου, καταθέτει το αίτημα στο Υπουργείο Υποδομών για την παραχώρηση της αρμοδιότητας υλοποίησης του οδικού άξονα. 

Συμπέρασμα: η κατά Ζάψα, «μυστική διπλωματία Καχριμάνη», εξελίσσεται σε όλο της το μεγαλείο, στο θέμα της οδικής σύνδεσης Γιάννενα – Κακαβιά. 

Εκ των υστέρων, ο Περιφερειάρχης ζητά συμμαχίες, στηρίξεις και «μέτωπα», αν και όλο αυτό το διάστημα κινήθηκε μυστικά, σε συνεννόηση προφανώς μόνο, με τον Υπουργό Υποδομών, για τον οποίο έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα παραμείνει στη θέση του μετά από τον επικείμενο ανασχηματισμό, γιατί σε αυτή την περίπτωση, ο νέος Υπουργός δεν θα είχε πρόβλημα, με τη σχετική πίεση, να πάρει ξανά στο Υπουργείο το έργο.

Στην εποχή του… φιλότιμου

Την παλιά, αγαπημένη ταινία με το Μαυρογιαλούρο και τον Γκρούεζα, της εποχής των κομματαρχών… μου περιέγραφαν αυτήκοοι μάρτυρες ενός περιστατικού… στο δημαρχείο της Ελεούσας, το πρωί της Πέμπτης, κατά την επίσκεψη εκεί, του Υπουργού Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκου…

Αυτοδιοικητικός που εκλέγεται σε Δήμο του Λεκανοπεδίου και είναι όμως, υπάλληλος του Δήμου Ζίτσας, «κάρφωνε» τον Δήμαρχο του Δήμου του στον Υπουργό Εσωτερικών, επειδή λέει, ο Δήμαρχος δεν του έφτιαξε το γήπεδο που ζητάει για το χωριό του. Και για να τον εκδικηθεί λοιπόν, αυτός… τον Δήμαρχο, έβγαλε τον Καχριμάνη στο Δήμο του με 55% ενώ τον Δήμαρχο τον άφησε καταϊδρωμένο… στο 40%, στις εκλογές του 2019…

Ο Υπουργός προφανώς αμήχανα, άκουγε τον πρωταγωνιστή της υπόθεσης να του λέει όλα αυτά τα περίεργα για έναν άλλο Δήμαρχο και δεν θα μπορούσε να αντιδράσει. Το περιστατικό ωστόσο, εκτυλίσσονταν μπροστά στον οικοδεσπότη Δήμαρχο, της Ζίτσας που όφειλε με τη μία, να κόψει τη φόρα στον υπάλληλο – κομματάρχη…   Ο Δήμαρχος δεν έπραξε ουδέν. Θέλω να πιστεύω ότι απλά αιφνιδιαστηκε… 

 

Η στήλη για τον Αύγουστο θα απουσιάσει, οπότε εκτός από καλό μήνα, ευχόμαστε και καλό καλοκαίρι!

Τη μασέλα φοράει και δαγκώνει και φέτος ο Παναγιώτης Μπούρχας

Show Buttons
Hide Buttons