ΔΗΓΜΑΤΑ 3/9/2020

ΔΗΓΜΑΤΑ 3/9/2020

Η αιθέρια… Δόμνα – αντικειμενικά μια από τις ωραιότερες γυναίκες που έκανε Υπουργό ή έστω Υφυπουργό ένας Πρωθυπουργός στην κυβέρνησή του – έφερε πιο κοντά τον Αλέκο Καχριμάνη και το Σταύρο Καλογιάννη, το πρωί της Τετάρτης…

Ανάμεσά τους ήταν και μια ακόμα γυναίκα, η άλλη βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ, Μαρία Κεφάλα και οι τέσσερίς τους κάθισαν στο ίδιο τραπέζι, αυτό που είναι για συσκέψεις, στο γραφείο του Περιφερειάρχη, στο μέγαρο της κεντρικής πλατείας. 

Γιατί το επισημαίνω; Γιατί προφανώς, όσοι με παρακολουθούν συστηματικά, γνωρίζουν πως οι σχέσεις των δύο αντρών δεν είναι και οι καλύτερες, μιας και ο Σταύρος Καλογιάννης ως βουλευτής έχει επανειλημμένως διαφωνήσει δημόσια για σημαντικά θέματα της περιοχής μας, με απόψεις και χειρισμούς του Περιφερειάρχη.

Τελευταία φορά ήταν με το δρόμο Γιάννενα – Κακαβιά που με δική του πρωτοβουλία, πήρε από το κράτος για να το ωριμάσει και να το κατασκευάσει η Περιφέρεια… Ο Στ. Καλογιάννης διαφώνησε δημόσια, με γραπτή του ανακοίνωση και με δημόσιες τοποθετήσεις του στα ΜΜΕ της περιοχής μας, θεωρώντας ότι η μεταβίβαση της αρμοδιότητας του έργου από το κεντρικό κράτος σε μια Περιφέρεια, καθιστά εξαιρετικά αμφίβολη την επιτυχία του εγχειρήματος. Και βασικά διαφώνησε ο πρώην Υπουργός γιατί όπως και σε όλα τα θέματα, ο Περιφερειάρχης κάνει του κεφαλιού του. Δε ρωτά κανένα και εκ των υστέρων, έρχεται να ζητήσεις στηρίξεις και «μέτωπα»…

Προφανώς και κατά τη χθεσινή συνάντηση των δύο, ενώπιον των προαναφερθεισών δύο γυναικών, δεν θα επεκτάθηκαν σε άλλα θέματα, πλην των δομών πρόνοιας και του κορωνοϊού. 

 

Το Γιάννενα – Κακαβιά

Σε 40 μέρες περίπου θα γνωρίζουμε αν το έργο Γιάννενα – Κακαβιά πρόκειται να κατασκευαστεί κάποια στιγμή, σε ορατό χρονικό ορίζοντα. 

Θα εξαρτηθεί αν η κυβέρνηση εντάξει το συγκεκριμένο έργο στην πρόταση που θα καταθέσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την χρηματοδότηση ενός εθνικού προγράμματος διεξόδου από την κρίση του κορωνοϊού, με τα χρήματα του λεγόμενου Ταμείου Ανάκαμψης.

Στα σχετικά ρεπορτάζ που κυκλοφορούν για το εν λόγω θέμα, όπως στο συνήθως έγκυρο ypodomes.com (διαβάστε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ), η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά περιγράφεται ως μια από τις προτάσεις των Περιφερειών και όχι ως προγραμματιζόμενη από την κυβέρνηση δράση, όπως είναι για παράδειγμα ο δρόμος Ε65, στο βόρειο τμήμα του, αυτό που θα «κουμπώσει» τον οδικό άξονα στην Εγνατία Οδό. 

Αν το οδικό έργο Γιάννενα – Κακαβιά κοστολογείται στα 350 εκατ. ευρώ, το επόμενο μεγάλο έργο που προτείνεται από τις Περιφέρειες, είναι η β΄ και γ΄ φάση της Ανάπλασης Φαλήρου που θα διαμορφωθεί το μεγάλο παράκτιο αστικό πάρκο ακριβώς δίπλα από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με κόστος 200 εκατ. ευρώ (Περιφέρεια Αττικής). Αν η κυβέρνηση θέλει να προτείνει ώριμα έργα προκειμένου να απορροφήσει όσο το δυνατόν περισσότερο χρήματα για χάρη των βαριών υποδομών, τότε προφανώς θα προτείνει και την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού.

Επειδή όμως, βλέπω αρκετά προσεκτικό στις τοποθετήσεις του για το εν λόγω θέμα, κρατάω πολύ μικρό καλάθι, ευχόμενος ασφαλώς να υπάρξει η θετική κατάληξη. 

 

Σενάρια, καλά και κακά

Αν υπάρξει αυτή η εξέλιξη, η Περιφέρεια απλά θα πήρε το έργο από το Υπουργείο, χωρίς να κάνει τίποτα απολύτως. Για να συνεννοούμαστε… Μην πανηγυρίζουν μετά ότι αυτοί κατάφεραν να εντάξουν το έργο…

Και προφανώς αυτή η πιθανότητα ήταν ο λόγος που ο Περιφερειάρχης δεν προχώρησε ποτέ τις συναντήσεις του με τους Δημάρχους και τους άλλους φορείς της περιοχής που υπόσχονταν τον περασμένο Ιούλιο. 

Αν δε μπει στο Ταμείο Ανάκαμψης το έργο, δεν θα ευθύνεται επίσης, η Περιφέρεια Ηπείρου, αλλά τότε τα πράγματα θα σκουρύνουν πολύ και σε αυτόν τον αιώνα… δεν το κόβω πιθανό να τελειώσει το έργο…

Α, και για να μη μπερδευόμαστε: υποτεθείστω ότι το έργο Γιάννενα – Κακαβιά μπαίνει χρηματοδοτικά στο Ταμείο Ανάκαμψης… Με ποια μελετούλα θα κατασκευαστεί το έργο; Ξέρουμε όλοι;

Για εκείνους που δε το γνωρίζουν, το επαναλαμβάνω, για να προλάβω καταγγελίες… την επομένη μιας θετικής εξέλιξης: ο δρόμος είναι μελετημένος ως τετράιχνος στο κομμάτι Γιάννενα – Καλπάκι και δίιχνος, με κάποια σημεία στα οποία ανοίγει και δεύτερη λωρίδα, στο ένα από τα δύο ρεύματα, στο τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά.  

 

Το σχόλιο…

Και για να ολοκληρώσω το σχόλιο για τη Δόμνα, τη Μιχαηλίδου, την Υφυπουργό Εργασίας – η προηγούμενη κυβέρνηση ασούμε, είχε το Μπάρκα υφυπουργό εργασίας και τη Θεανώ Φωτίου Υπουργό… – πέρα από όμορφη γυναίκα, δεν είναι αυτό που λέμε… μυαλό κορμάρα…

Για την Κεφαλογιάννη, ξερωγώ… δεν θα έλεγα το ίδιο…

Φάνηκε ότι ξέρει να στέκεται η νεαρά, εύχομαι να τα πηγαίνει καλά και στο κρίσιμο πόστο που διαχειρίζεται. 

 

Έρχεται η Λούκα

Η Λούκα Κατσέλη έρχεται στα Γιάννενα για την παρουσίαση του βιβλίου της με τίτλο «Δίνες και ευθύνες-βιώματα και ερμηνείες στην εποχή των μνημονίων», τη Δευτέρα στις 7:30, στο θεατράκι, στη Σκάλα.

Την ώρα που η ΣΥΡΙΖΑΡΑ δε βρίσκεται και στα καλύτερά της, ετοιμάζομαι για καλό παραπολιτικό ρεπορτάζ τις επόμενες μέρες, από το περιθώριο της επίσκεψης της πρώην Υπουργού του ΓΑΠ. Ο Αλ6 αποφασίζει μονός του, δηλαδή εννοείται εντελώς δημοκρατικά… να αλλάξει γραμματέα και να κάνει τράμπα τους Τζανακόπουλο και Σκουρλέτη, στις θέσεις του Νο2 του κόμματος και του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου αντίστοιχα, αναβάλει το συνέδριο για του άει… γύρευε… και όσο δε στραβώνουν τα πράγματα για το Μητσοτάκη, η δημοσκοπική διαφορά του ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ μπορεί να αγγίξει και τις 25 μονάδες…

Ένα χρόνο μετά τις εκλογές, τίποτε απολύτως δεν έχει αλλάξει στη φυσιογνωμία του κόμματος. Φρέσκος αέρας δε μπήκε… αφού οι πόρτες του ΣΥΡΙΖΑ δεν άνοιξαν ποτέ και με διάφορες, ασήμαντες συνήθως αφορμές κάθε φορά, τα συριζόπουλα θα σκοτώνονται μεταξύ τους.  

Και ο Αλ6 πλέον έχει ελέω κορωνοϊού, την δυνατότητα και την εν λευκώ επιταγή του κόμματος ουσιαστικά, να επιφέρει τις αλλαγές σε πρόσωπα και στην εν γένει λειτουργία του πολιτικού οργανισμού, που ο ίδιος θέλει, χωρίς να ρωτά κανέναν.  

 

Κάτι που με βασανίζει…

Επιτρέψτε μου στο σημείο αυτό ένα προσωπικό ξέσπασμα, για κάτι που με βασανίζει τον τελευταίο καιρό… Ένα φανάρι…

Ένα φανάρι που ρυθμίζει την κυκλοφορία…

Θα σας έτυχε σίγουρα να απορήσετε, περιμένοντας και βλέποντας να μην περνά κανένας μπροστά σας, στο φανάρι που βρίσκεται ακριβώς μπροστά στην πύλη του Στρατοπέδου Βελισσαρίου. Κάποιος εγκέφαλος άλλαξε τους τελευταίους περίπου δύο με τρεις μήνες, τη ρύθμιση των φαναριών στο συγκεκριμένο σημείο, και στα δύο ρεύματα. Έτσι, ο ερχόμενος προς τα Γιάννενα σταματάει και περιμένει αδικαιολόγητα πολύ στην είσοδο του Στρατοπέδου, παραχωρώντας προτεραιότητα σε μια κίνηση που δε μπορεί να είναι πολύ… – γιατί πόσα αυτοκίνητα μπαινοβγαίνουν στο συγκεκριμένο Στρατόπεδο καθημερινά; – ενώ και από το άλλο ρεύμα, προς Άρτα, μόλις ανεβάσεις ταχύτητα φεύγοντας από το φανάρι της διασταύρωσης με τη λεωφόρο Νιάρχου, πέφτεις πάνω στο κόκκινο φανάρι του Στρατοπέδου. 

Τη μασέλα φοράει και θα «δαγκώνει» και φέτος… ο Παναγιώτης Μπούρχας

 

Show Buttons
Hide Buttons