Η ιστορία μιας πινακίδας!

Η ιστορία μιας πινακίδας!

Ένα σήμα απαγόρευσης της στάσης και στάθμευσης πλην λεωφορείων του Αστικού ΚΤΕΛ, του οποίου την τοποθέτηση ο καθ’ ύλην αρμόδιος Δήμος Ιωαννιτών δεν επιβεβαιώνει και οι κλήσεις τις οποίες κόβει η Τροχαία Ιωαννίνων, με την απαίτηση ασφαλώς, να πληρωθούν, είναι μια περίεργη κατάσταση στο κέντρο της πόλης που ασφυκτιά για θέσεις πάρκιγκ και μια Ανώνυμη Εταιρεία εκμεταλλεύεται την ανοχή των διοικήσεων του Δήμου Ιωαννιτών διαχρονικά.

Η ιστορία ξεκινά όταν η Τροχαία κόβει κλήση για παράνομη στάθμευση σε έναν… επίμονο πολίτη που πάρκαρε το επιβατηγό ΙΧ όχημά του επί της οδού Μπιζανίου, στη διασταύρωση με την οδό Θεοδωρίδη, στην αριστερή πλευρά της οδού. Εκεί ακριβώς βρίσκεται μια πινακίδα η λεγόμενη βάση του ΚΟΚ Ρ-40 («Απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση», με την προσθήκη «Πλην Αστικών Λεωφορείων»).

Με πρωτοβουλία και πολύ προσωπική αναζήτηση από τον πρωταγωνιστή της ιστορίας μας, αναδεικνύονται κενά στην εφαρμογή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας και καταγγέλλονται από τον πολίτη ενέργειες στα όρια του νόμου, φτάνοντας μετά από αρκετούς μήνες γραφειοκρατικής ταλαιπωρίας, στο αίτημα προς το Δήμο Ιωαννιτών και το δημοτικό συμβούλιο Ιωαννίνων, να διαγραφεί το πρόστιμο που του επεβλήθη. Ο λόγος: το σήμα Ρ-40 είναι παράνομα τοποθετημένο στο συγκεκριμένο σημείο!

Στο ίδιο σημείο, στην απέναντι πλευρά του δρόμου, όπου είναι η αφετηρία των δρομολογίων, βρίσκεται και άλλο σήμα τοποθετημένο πάνω σε ζάντες αυτοκινήτου, που μετακινείται ανάλογα με τις ανάγκες των λεωφορείων του Αστικού ΚΤΕΛ, με τρόπο ώστε ο δρόμος να μετατρέπεται σε ιδιωτικό πάρκινγκ, κατά τις νυχτερινές ώρες.

Η αναζήτηση

Η διερεύνηση αυτής της περίεργης ιστορίας καθημερινής τρέλας ξεκίνησε από την απλή παρατήρηση πως η εν λόγω πινακίδα είναι ιδιοκατασκευή σε παραλληλόγραμμη λαμαρίνα, βαμμένη με λαδομπογιά και έχει δεθεί με σύρμα πάνω στην κολόνα οδοφωτισμού.

Αυτό σημαίνει πως ούτε οι τεχνικές προδιαγραφές, οι όροι και ο τρόπος σήμανσης που προβλέπονται από το νόμο 2696/23.03.1999 με τις αναπροσαρμογές του, των Ν.3542/2007 και Ν.4530/2018, πληρούνται, αλλά ούτε και η γενική απαγόρευση της μη τοποθέτησης πινακίδων σήμανσης ή της χάραξης διαγραμμίσεων καθώς και εγκατάστασης σηματοδοτών από άλλους, εκτός από τις καθοριζόμενες από το νόμο αρμόδιες υπηρεσίες, τηρείται (αρμόδιες για την εγκατάσταση και συντήρηση πινακίδων είναι η Γενική Γραμματεία Δημόσιων Έργων, η Περιφέρεια, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης).

Στο συμπέρασμα ότι για την τοποθέτηση της εν λόγω σήμανσης δεν υπάρχει άδεια ή απόφαση από τις αρμόδιες αρχές (δημοτικό συμβούλιο Ιωαννίνων, τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου ή επιτροπή κυκλοφοριακών θεμάτων), κατέληξε ο πολίτης από τις δύο απαντήσεις στις αντίστοιχες ερωτήσεις – αιτήματα που διατύπωσε προς την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ιωαννιτών, μέσα σε διάστημα περίπου τριών μηνών. Η πρώτη απάντηση από την υπηρεσία βγήκε στις 29/1/2019 και η δεύτερη στις 2/4/2019 και η υπηρεσία λέει το προφανές: «Η κατακόρυφη σήμανση που υφίσταται στην αριστερή πλευρά κατεύθυνσης είναι η πινακίδα Ρ-40 (απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση οχημάτων) με την πρόσθετη: πλην αστικών λεωφορείων».

Για το αν είναι νόμιμη ή όχι η σήμανση η υπηρεσία δεν αποφαίνεται, θέλοντας προφανώς να αποφύγει να παραδεχτεί την αλήθεια που γνωρίζει. Όσο για τη διαγραφή του προστίμου, απαντά στον πολίτη πως υπεύθυνη είναι η Τροχαία Ιωαννίνων που βεβαίωσε την παράβαση… Επί μη νόμιμης σήμανσης!

Ελλάς το μεγαλείο σου…

To ευκολότερο θα ήταν ο Δήμος να πάρει τη σχετική απόφαση σήμανσης και να διευκολύνει νόμιμα το Αστικό ΚΤΕΛ. Σε διαφορετική περίπτωση, η Τροχαία δε νομιμοποιείται να βεβαιώσει παραβάσεις.

 

Show Buttons
Hide Buttons