Κι όμως, η Ευρώπη χρηματοδοτεί δρόμους! Πώς ο Ε65 δημιουργεί αισιοδοξία για την Ιόνια;

Κι όμως, η Ευρώπη χρηματοδοτεί δρόμους! Πώς ο Ε65 δημιουργεί αισιοδοξία για την Ιόνια;

Αντιφατικά δεδομένα συγχέουν ακόμα περισσότερο την υπόθεση των δρόμων, των νέων οδικών αξόνων…

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ΑΠΕ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα επένδυση ύψους 255 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής για την κατασκευή τμήματος αυτοκινητοδρόμου στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η σύνδεση που έλλειπε μεταξύ Λαμίας και Ξυνιάδας θα ολοκληρώσει το νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου E65, συνδέοντας με τον τρόπο αυτό τις Περιφέρειες της Στερεάς Ελλάδας και της Δυτικής Θεσσαλίας με το κεντρικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.

Η επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων Ελίζα Φερέιρα δήλωσε: «Το εν λόγω έργο αποτελεί απτή απόδειξη του ότι η ΕΕ εξακολουθεί να επενδύει στη βελτίωση των υποδομών στην Ελλάδα. Οι Έλληνες πολίτες, οι επιχειρήσεις και οι τουρίστες θα επωφεληθούν εξίσου από τη νέα σύνδεση». Ο αυτοκινητόδρομος θα προωθήσει την οικονομική, πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας και της Θεσσαλίας, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει θέσεις απασχόλησης και θα αυξήσει τα εισοδήματα στην περιοχή, σημειώνεται (το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα του αυτοκινητοδρόμου εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία τον Δεκέμβριο του 2021).

 

Τι λέμε για την Ιόνια;

Η εξέλιξη αυτή διαψεύδει τον ισχυρισμό του βουλευτή Ιωαννίνων της ΝΔ, Γιώργου Αμυρά σε σχέση με τα τελευταία δεδομένα για τον οδικό άξονα, Ιωάννινα-Κακαβιά που έχει προκαλέσει τις τελευταίες μέρες σφοδρές αντιδράσεις. Ο κ. Αμυράς και σε σημερινές δηλώσεις του, υποστήριξε πως η υπηρεσιακή εισήγηση για να κουτσουρευτεί ο δρόμος Γιάννενα – Καλπάκια από τετράιχνος σε δίιχνο προκειμένου να μειωθεί το κόστος, επειδή κατά το βουλευτή Ιωαννίνων, η Ευρώπη δε χρηματοδοτεί πια δρόμους παρά μόνο σιδηρόδρομο (sic)… Το ίδιο είχε δηλώσει και την Τετάρτη, με την κοινοποίηση των απαντήσεων των δύο υπουργείων, στην αναφορά του – εδώ.

Την ώρα που ψάχνουμε 300-350 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού μέχρι τα σύνορα, εξαιτίας της κυβερνητικής διαπραγμάτευσης προφανώς, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκρίνει χρηματοδότηση 255 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65 (εδώ βέβαια είναι άγνωστη η τύχη του βόρειου τμήματος του δρόμου που θα συνδέσει τη Θεσσαλία με την Εγνατία Οδό, στο ύψος της Παναγιάς ή του Κηπουριού). 

Η εξέλιξη περί τον Ε65 ωστόσο, δημιουργεί προσδοκία ότι τα πράγματα δεν είναι τελικά άσχημα για την ουρά της Ιόνιας Οδού μέχρι τα σύνορα. Η Ευρώπη συνεχίζει να χρηματοδοτεί και δρόμους, εφόσον υπάρξει διεκδίκηση και πολιτική βούληση. 

(Με πληροφορίες και φώτο από το ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Show Buttons
Hide Buttons