Κόμβος στο Δρίσκο: Ένα δίκαιο αίτημα, σε λάθος timing!

Κόμβος στο Δρίσκο: Ένα δίκαιο αίτημα, σε λάθος timing!

Η αγωνία των επιχειρηματιών του Περάματος και της Αμφιθέας που βλέπουν τις περιοχές τους να μην παίρνουν το κομμάτι από την «πίτα» της τουριστικής ανάπτυξης των Ιωαννίνων που μεγάλωσε θεαματικά τα τελευταία χρόνια, είναι δικαιολογημένη και δεδομένη και κανείς δεν αρνείται το δικαίωμα σε αυτούς τους ανθρώπους να διεκδικήσουν το καλύτερο για την περιοχή τους, για τις επενδύσεις τους (εδώ η πρώτη συνάντηση στο Πέραμα). Από κει και πέρα, είναι λογικό το αίτημα των επιχειρηματιών του Περάματος να βρίσκει στήριξη από φορείς όπως το Επιμελητήριο Ιωαννίνων και η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων.

Η επιχειρηματολογία που συνοδεύει το αίτημα, πέραν της αύξησης της τουριστικής κίνησης και της διευκόλυνσης της μετακίνησης προς τη Βορειοδυτική πλευρά του Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων, όσων έρχονται από την Εγνατία Οδό, κινούμενοι από το βορρά, είναι μάλλον αδύναμη, σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση της ΒΙΠΕ Ιωαννίνων ή της αύξησης των εξαγωγών προς την γειτονική Αλβανία, μιας και στις δύο τελευταίες περιπτώσεις, η καλύτερη λύση είναι η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, μέχρι την Κακαβιά και τα μεγάλα οχήματα θα κινούνται εύκολα προς τα εκεί, από τη διασταύρωση Εγνατίας και Ιόνιας, στο ύψος της Πεδινής (πληρώνοντας βέβαια και τα σχετικά διόδια).

Κατά τα λοιπά, η ανακίνηση του θέματος και η ενασχόληση με αυτό πολιτικών – ξαναλέω πολιτικών – φορέων της περιοχής και των διαφόρων υποψήφιων, βουλευτών, Δημάρχων ή Περιφερειαρχών, έχει αναμφίβολα μια δόση προεκλογική. Από τον Παντελή Κολόκα που πρώτος επαναδιατύπωσε το αίτημα μέχρι τον τελευταίο που θα μιλήσει για το θέμα, ως τη στιγμή που θα το ξαναξεχάσουμε… υπάρχει προφανής προεκλογική σκοπιμότητα και ο προφανής κίνδυνος εξαπάτησης για όσους πιστέψουν τα μεγάλα λόγια που θα ακουστούν το επόμενο διάστημα.

Οι μόνοι που δεν υπόσχονται, όπως φάνηκε στην σύσκεψη της Παρασκευής, στην Περιφέρεια Ηπείρου, είναι οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ στην περιοχή, αυτοδιοικητικοί και βουλευτές, όπως ο Γιάννης Στέφος που παρέστη στη συνάντηση, γιατί εκτιμούν το κόστος του έργου και τις τεχνικές δυσκολίες που δεν επιτρέπουν να γίνει! Κανονικά θα δεχόμουν να εκτιμούν οι συγκεκριμένοι, ως μόνο αποτρεπτικό παράγοντα το… «διαβόητο» ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο ανήκει από το 2012 η Εγνατία Οδός, καθώς η σημερινή συγκυβέρνηση είναι η πιο υποταγμένη μνημονιακή εξουσία της χώρας από το 2010 και μετά.

Αν ως το 2012, το κράτος δεν θέλησε ή δεν το πιέσαμε εμείς αρκετά, για να ικανοποιήσει το αίτημα της περιοχής για την κατασκευή στην Εγνατία Οδό ενός δεύτερου κόμβου, του πρώτου κανονικού κόμβου ακριβέστερα, επί του συγκεκριμένου οδικού άξονα, δεν είναι δυνατόν να πιστεύει σήμερα κανείς, πως εύκολα θα πείσουμε τον μελλοντικό παραχωρησιούχο της Εγνατίας να δεχτεί να προχωρήσει σε μια παρέμβαση της τάξης των 2 ή 3 εκατ. ευρώ, χάριν του Βορειοδυτικού τμήματος του Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων!

Παναγιώτης Μπούρχας

Show Buttons
Hide Buttons