Νέα μελέτη (άρα νέα καθυστέρηση;) για το Γιάννενα – Κακαβιά ετοιμάζει το Υπουργείο (upd)

Νέα μελέτη (άρα νέα καθυστέρηση;) για το Γιάννενα – Κακαβιά ετοιμάζει το Υπουργείο (upd)

Νέα δεδομένα για το πολύπαθο έργο Γιάννενα – Κακαβιά, συνέχεια και κατάληξη της Ιόνιας Οδού ως τα σύνορα με την Αλβανία, προκύπτουν από τη σημερινή κυβέρνηση, σύμφωνα με ανακοίνωση του βουλευτή Ιωαννίνων Γιώργου Αμυρά. 

Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής, το έργο «Κατασκευή του Οδικού Άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά και Σύνδεσή του με την Ιόνια Οδό» βρίσκεται «σε κρίσιμο σταυροδρόμι», καθώς συντάχθηκε νέα πρόταση για νέα μελέτη, με δίιχνη διατομή σε όλο το μήκος, με σκοπό να προκύψει μικρότερος προϋπολογισμός και ως εκ τούτου πιο ευχερής η χρηματοδότηση. Το Τεχνικό Δελτίο διαβιβάστηκε ήδη στην αρμόδια Διεύθυνση (Δ.Ο.Υ./6283/05-12-2019) προκειμένου να προωθηθεί η ένταξη χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Αυτό πρακτικά σημαίνει μερικά χρόνια αναμονή ακόμα για την ολοκλήρωση της μελέτης, δεδομένου ότι μελετητικά το συγκεκριμένο έργο ήταν ολοκληρωμένο από το 2013. 

Μετά τη σχετική Αναφορά του βουλευτή Ιωαννίνων Γιώργου Αμυρά και την επιστολή του  Δημάρχου Ζίτσας Ιωαννίνων Μιχαήλ Πλιάκου, τα υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών έδωσαν στοιχεία σχετικά με την τύχη του συγκεκριμένου έργου που πρόκειται να δώσει άλλη δυναμική όχι μόνο στο Βορειοδυτικό Τμήμα του Νομού Ιωαννίνων αλλά τα οφέλη του θα είναι πολλαπλασιαστικά για ολόκληρη την Ήπειρο.

Τα υπουργεία επισημαίνουν ότι ο οδικός άξονας της Ιόνιας Οδού από το τέλος παραχώρησης έως την Κακαβιά εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας και από τις 31/12/2015 που αποπληρώθηκαν οι δύο σχετικές μελέτες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το έργο δεν περιλήφθηκε σε κανένα πρόγραμμα χρηματοδότησης.

 

Τι συμβαίνει;

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΗΧΩfm 102,7 o βουλευτής διευκρίνισε πως αυτό που θα μελετηθεί είναι το κομμάτι από Καλπάκι ως Κακαβιά. Η ανάγκη που προκύπτει μετά τη διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι για ένα δρόμο μικρότερων μεγεθών καθώς η ΕΕ έχει σταματήσει να χρηματοδοτεί οδικούς άξονες. Η λογική λοιπόν είναι να μελετηθεί ένας δρόμος για το κομμάτι Καλπάκι – Κακαβιά με μικρότερα χαρακτηριστικά από ό,τι είχε αρχικά σχεδιαστεί, ώστε να είναι ευκολότερη η χρηματοδότησή του.

Όπως τόνισε ο βουλευτής, επειδή το έργο είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών, θα τρέξει πολύ γρήγορα και τα χρήματα που απαιτούνται για τις συμπληρωματικές μελέτες είναι διαθέσιμα. 

Show Buttons
Hide Buttons