Ο Πρωθυπουργός ξέρει εδώ και καιρό τη Βογιάνου…

Ο Πρωθυπουργός ξέρει εδώ και καιρό τη Βογιάνου…

Πριν από το Δήμαρχο της πόλης που όπως επανέλαβε και προχθές – εδώ – είναι διατεθειμένος να προσφύγει ακόμα και στον Πρωθυπουργό για να σώσει τη χρηματοδότηση του δρόμου Βογιάνου – Πανηπειρωτικό, το Σεπτέμβριο του 2017, φαίνεται πως το θέμα του περί ο λόγος δρόμου και των συνδεόμενων με αυτόν οδών Κενάν Μεσαρέ και Βογιάνου, έφτασε μέχρι τον Πρωθυπουργό, με επιστολή του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος Ιωαννίνων και επιτροπής 1400 κατοίκων της Κιάφας. Επτά περίπου μήνες μετά την επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, το Μάρτιο του 2018, ασκήθηκε και η Ειδική Διοικητική Προσφυγή προς τον Υπουργό Εσωτερικών, με την οποίου ζητούνταν μεταξύ άλλων στην κατάληξή της, «να παραπεμφθεί το θέμα στο καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής προκειμένου να ακυρωθεί (ανακληθεί) η υπ’ αριθμ. πρωτ. 30073/26-02-2018 Απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας, με θέμα: «Ολοκλήρωση μεγάλου δακτυλίου πόλης Ιωαννίνων (κόμβος Πανηπειρωτικού Σταδίου – Κόμβος Βογιάνου» και να ξεκινήσει εκ νέου η διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης».

Ιδού η επιστολή προς τον Πρωθυπουργό:

– Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Ιωαννίνων (έτος ιδρύσεως 1976).

– Επιτροπή των 1400 υπογραψάντων Κατοίκων του οδικού άξονα ΤΑΧΥΤΑΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ στην καρδιά της πόλης των Ιωαννίνων.

Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2017

ΠΡΟΣ:-Τον Πρόεδρο της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας Αλέξη Τσίπρα (ιδιοχείρως).

           -5 Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ που κατέθεσαν τις αναπάντητες Επερωτήσεις (κ.κ Μαντά, Παπαδημούλη, Τζούφη, Στέφο, Καραγιάννη). 

           -Κοινοβουλευτική Ομάδα  ΣΥΡΙΖΑ και Ο-Π.

           -Ευρωβουλευτές ΣΥΡΙΖΑ         

Κύριε Πρωθυπουργέ και αξιότιμοι Βουλευτές,

Για την ουσία του προβλήματος μπορούν να σας ενημερώσουν (μεταξύ πολλών άλλων) οι 5 Επερωτώντες Βουλευτές και οι κ.κ. Ουρσουζίδης (Πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής) και Δημαράς των οποίων οι, μέχρι χθες, αμέτρητες προσπάθειες για βιώσιμη λύση (επερωτήσεις, αυτοψίες, διαβήματα, συναντήσεις…) έπεσαν στο κενό.

Με την παρούσα επιστολή μας θέλουμε να σας καταγγείλουμε το εν εξελίξει παράνομο έργο που ήδη κόστισε στον Έλληνα φορολογούμενο €20.000.000, το οποίο έχει διαπιστωμένα υποβαθμίσει την πόλη των Ιωαννίνων, προκαλώντας ανεπανόρθωτη βλάβη στο Κράτος και στο κοινωνικό σύνολο.

Πρόκειται για το πασίγνωστο στα αρμόδια Υπουργεία ΥΠΕΚΑ,ΥΜΕ,ΥΠΕΣ, Προστασίας του Πολίτη, (όπου κατατέθηκαν και τα ενυπόγραφα αιτήματα 1400 συμπολιτών μας) με την κατασκευή όχι «απλώς» αχρείαστων, σε αυτό το πλάτος, μα κυρίως καταστρεπτικών οδών 4-7 λωρίδων ταχείας κυκλοφορίας, σε μια περιοχή ελάχιστου κυκλοφοριακού φόρτου. Η επίσημη Καταγραφική Μελέτη αποφάνθηκε: Πληρότητα οδού 5,8-10% στην αιχμή, μέση ταχύτητα 85-90χμ/ω. Αυτός ο νέος οδικός άξονας  σε όλο του το μήκος (2,2 χμ) διασχίζει περιοχές αμιγούς κατοικίας στην καρδιά της πόλης.

Η εκρηκτική αύξηση των τροχαίων συγκρούσεων (έγγραφα Τ.Τροχαίας), η υπέρβαση των ορίων θορύβου μέρα-νύχτα (Στρατηγικός Χάρτης Θορύβου), η διχοτόμηση του αστικού ιστού, η θανάσιμη επικινδυνότητα χρήσης του δρόμου από πεζούς και εποχούμενους (Τ.Τροχαίας) και η «απαγόρευση» διάσχισής του από ΑΜΕΑ, συνθέτουν μερικές πτυχές των αποτελεσμάτων του  έργου το οποίο, όπως βεβαιώνουν όλες οι Ελεγκτικές Αρχές, στερείται παντελώς θεωρημένων ή σύννομων μελετών και για το οποίο ο Σ.τ.Π. αποφάνθηκε πως είναι προϊόν «κακοδιοίκησης επιβλαβούς για το Δημόσιο Συμφέρον».   

Οι υπεύθυνοι κωφεύουν στα εμπεριστατωμένα πορίσματα του Σώματος Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, του Συνηγόρου του Πολίτη, του Σώματος Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων, του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και στις παραινέσεις της Αποκεντρωμένης Δ/σης, του Τμ. Τροχαίας, της Περιφέρειας, της Αρχής Πιστοποίησης ΕΣΠΑ (που ανά πάσα στιγμή βρίσκονται στη διάθεσή σας) και προσπαθούν να τα υποβαθμίσουν ενώ εκφράζουν και γραπτώς την άρνηση συμμόρφωσής τους (βλ. συνημμένο έγγραφο).

Η παρούσα περίπτωση δε μοιάζει με άλλες και πρέπει να σας απασχολήσει ιδιαίτερα για τον λόγο πως οι αρμόδιοι που αποφάσισαν το συγκεκριμένο έργο, όχι απλά δεν έλαβαν υπόψη τους την κατασπατάληση των €20 εκ. αλλά ταυτόχρονα δεν συμμορφώνονται ούτε καν με τις στοιχειώδεις υποδείξεις των Ελεγκτικών Αρχών για την Ασφάλεια των πολιτών και την άμβλυνση των βεβαιωθεισών καταστροφικών επιπτώσεων στην πόλη. Ποτέ και κανείς δεν επικαλέστηκε λόγο δημόσιου οφέλους γι αυτή την άρνηση και αυτό σημαίνει πολλά.

«Ξεχνάμε» τις συμπεριφορές κρατικών λειτουργών.

Το μόνο που ζητάμε μαζί με τους Επερωτώντες Βουλευτές είναι να υλοποιηθούν κάποιες σχεδόν ανέξοδες υποδείξεις των Ελεγκτικών Αρχών:

1) Δημιουργία ασφαλών διαβάσεων πεζών, δράσεις μείωσης των ιλιγγιωδών ταχυτήτων και του εκτός ορίων θορύβου με τη δημιουργία κυκλικών κόμβων και την  ολοκλήρωση του έργου  των καθέτων οδών που «ξεχάστηκαν» αν και η εργολαβία των €800.000 που προέβλεπε αποκλειστικά την κατασκευή τους έκλεισε.

2) Αφαίρεση των ατσαλόμπαρων που διχοτομούν την πόλη.

3) Στένεμα του υπολειτουργούντος δρόμου, κατά τις προβλέψεις των τεχνικών Νόμων, και αξιοποίηση των υπαρχουσών υποδομών για τη δημιουργία του πολυαναμενόμενου Αστικού Ποδηλατόδρομου και των προβλεπόμενων σε όλες τις «μελέτες» και αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου θέσεων πάρκιν.

4) Αστική Συγκοινωνία σύμφωνα με την Κυκλοφοριακή Μελέτη.

Για τα πιο πάνω είχαμε συμφωνήσει απολύτως με τους υπεύθυνους του Δήμου στις αρχές του 2015 αμέσως μετά την Έκθεση Ελέγχου των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος. Μετά την ατολμία κάποιων κρατικών λειτουργών και συμβούλων τους κυριάρχησαν πάλι οι απάνθρωπες απόψεις, ο ρόλος των Επιθεωρητών και των Ανώτατων Ελεγκτικών Αρχών του Κράτους ακυρώθηκε βίαια αφού σβήστηκαν τα πρόστιμα ΣΕΠΔΕΜ και Αρχής Πιστοποίησης και χαρίστηκαν οι παραπομπές των υπευθύνων στη Δικαιοσύνη. Παρότι όλοι παραδέχονται το πρόβλημα, για την παράκαμψή του έγινε επίκληση τυχόν επιπτώσεων από την ΕΕ χωρίς όμως να υπάρξει ταυτόχρονη φροντίδα για την στοιχειώδη προστασία της πόλης και των κατοίκων.

Για τους λόγους αυτούς, συναισθανόμενοι τη ζημιά που έχουμε υποστεί ως δημότες καθώς και την ζημία που θα υποστεί η εικόνα της  Χώρας μας αν εξαναγκαστούμε να  καταφύγουμε στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. για την αποκατάσταση των συνθηκών βιωσιμότητάς μας, παρακαλούμε όπως ενεργήσετε κατάλληλα προκειμένου να λυθούν τα προαναφερόμενα προβλήματα και  να καταστεί ο επίμαχος δρόμος ασφαλής για τους χρήστες του και φιλικός προς την πόλη, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Νόμου.

Επισυνάπτουμε ορισμένα σχετικά έγγραφα που καταδεικνύουν το πρόβλημα και είμαστε στη διάθεσή σας να υποβάλλουμε όλα τα αποδεικτικά έγγραφα που τεκμηριώνουν τις κοινές διαπιστώσεις κατοίκων και Βουλευτών.

Με ιδιαίτερη τιμή,

-Ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Ιωαννίνων.

-Η Επιτροπή Κατοίκων.

Υ.Γ. –Οι φωτογραφίες στο έγγραφο των Ο-Π τα λένε όλα: Οι πινακίδες για τους πεζούς τοποθετήθηκαν στο μέσον ατσαλόμπαρας μήκους 360μ και πρέπει να σκαρφαλώσουν οι μαθητές του εκεί ΚΔΑΠ και των 12 παρακείμενων σχολείων ή τα ΑΜΕΑ για να διαβούν.

–Στο GOOGLE EARTH λήμμα Κενάν Μεσαρέ θα δείτε, ενδεικτικά, την οικτρή πραγματικότητα.

 

 

Show Buttons
Hide Buttons