Ανεβάζει τους τόνους για το έργο της ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, το τμήμα Ηπείρου του ΤΕΕ και με απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής μετά τη συνεδρίαση της περασμένης Πέμπτης, τονίζει πως «σε κάθε περίπτωση, επιβάλλεται η Κυβέρνηση και οι αρμόδιοι φορείς να εξετάσουν τους δυνατούς τρόπους άμεσης διασφάλισης της χρηματοδότησης αυτού του έργου, ενόψει μάλιστα και της ολοκλήρωσης του προγραμματισμού της νέας προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027».
Σχολιάζοντας τις απολογιστικές ανακοινώσεις της Περιφερειακής Αρχής, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου την περασμένη Παρασκευή, ο πρόεδρος του Τμήματος Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Γιάννης Λυκοτραφίτης, παρέπεμψε σε μια παλιότερη ανακοίνωση του ΤΕΕ Ηπείρου αναφορικά με το δρόμο Γιάννενα – Κακαβιά.
Η ανακοίνωση αυτή είχε βγει όταν το Υπουργείο Υποδομών εμφανιζόταν διστακτικό στο να παραδώσει ένα τετράιχνο δρόμο σε όλο του το μήκος και άρχιζαν οι συζητήσεις ουσιαστικά για το θέμα με αφορμή μια αναφορά του βουλευτή Ιωαννίνων της ΝΔ Γιώργου Αμυρά. Και τότε όπως και τώρα, το ΤΕΕ τόνιζε ότι διαχρονικά σε όποιο επίπεδο και αν έφταναν οι μελέτες και τον περιόριζαν ενδεχομένως στα τεχνικά του χαρακτηριστικά, προέχει η αναγκαιότητα να είναι πλήρης ο αυτοκινητόδρομος.
“Δε θα ασπαστούμε τις απόψεις ότι δεν υποβλήθηκε ποτέ η πρόταση για το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης, πιθανά να έγινε ή να μην έγινε γιατί δεν πληρούνταν οι προδιαγραφές. Αυτό είναι ένα θέμα που θα παρακολουθήσουμε αλλά εμείς δε θέλουμε έναν κολοβό δρόμο” σημείωσε υπενθυμίζοντας παράλληλα, πέρα από τη διατομή του δρόμου στο κομμάτι του από Γιάννενα ως Κακαβιά, ότι ο Δυτικός Οδικός Άξονας εκτείνεται από την Καλαμάτα ως την Κακαβιά. Από τον Πύργο και κάτω, και μετά το Πάτρα – Πύργος που με πολλές καθυστερήσεις μπαίνει στη φάση της ολοκλήρωσης, προκύπτει ότι και το νότιο κομμάτι και το βόρειο κομμάτι του Δυτικού Οδικού Άξονα έχουν προβλήματα. “Εμείς θέλουμε ένα δρόμο με ενιαία χαρακτηριστικά και ολοκληρωμένο” σημείωσε ο κ. Λυκοτραφίτης, εκφράζοντας το παράπονο της περιοχής που στον κατάλογο των 170 έργων υποδομής του Ταμείου Ανάκαμψης δεν της ανήκει κάποιο έργο, όταν τόσο ο Ε65 όσο και κυρίως ο Βόρειας Άξονας της Κρήτης έχουν μόνο τοπικά ή το πολύ περιφερειακά χαρακτηριστικά, ενώ ο Ε65 είναι μέρος των διευρωπαϊκών οδικών αξόνων.