«Υπουργική» επίσκεψη στο γεφύρι της Πλάκας

«Υπουργική» επίσκεψη στο γεφύρι της Πλάκας

Την πολιτική… χρέωση του έργου ανακατασκευής του ιστορικού γεφυριού της Πλάκας, το οποίο έστεκε αγέρωχο για ενάμιση αιώνα, πάνω το ποτάμι του Αράχθου, ως το Φεβρουάριο του 2015, επιδιώκουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που σε μια συμβολική κίνηση, επισκέφθηκαν το μεσημέρι της Παρασκευής το σημείο.

Η Όλγα Γεροβασίλη, βουλευτής Άρτας του ΣΥΡΙΖΑ και ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής Χρήστος Σπίρτζης που ως Υπουργός Υποδομών χειρίστηκε το θέμα από την πρώτη στιγμή της κατάρρευσης ως τη στιγμή της έναρξης των εργασιών για την ανακατασκευή του γεφυριού, επισκέφτηκαν το υπό κατασκευή νέο γεφύρι, με αφορμή το γεγονός ότι προ ημερών τοποθετήθηκε και ο κλειδόλιθος στην καμάρα της γέφυρας. Το γεφύρι στέκει ξανά στη θέση του μετά την κατάρρευσή του και στο πρωτοποριακό έργο, η συμβολή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ήταν καθοριστικής σημασίας, όπως επίσης και του Τμήματος Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου που με τους Χρήστο Παπαβρανούση και Γιώργο Σμύρη παρακολουθούσαν την πορεία των εργασιών.

Ο πρώην Υπουργός Υποδομών εμφανίστηκε συγκινημένος και θυμήθηκε τα γεγονότα του 2015, όταν ως μόλις 2-3 ημερών υπουργός κλήθηκε να αντιμετωπίσει μια καταστροφή. 

Υπογράμμισε παράλληλα, πως είναι ελπιδοφόρο το γεγονός ότι μπορεί να ξεπερνιούνται αντιθέσεις και να έχουμε συνέργειες που συνέβαλαν ώστε να υπάρξει αυτό το αποτέλεσμα. Ερωτηθείς για το γεφύρι του Κοράκου, κάλεσε τη σημερινή κυβέρνηση να ενδιαφερθεί εξίσου ώστε να ξεκινήσει κι εκεί το έργο αποκατάστασης, μετά τις προγραμματικές συμβάσεις που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση. 

Η Όλγα Γεροβασίλη από την πλευρά της τόνισε πως το στοίχημα που μπήκε το 2015, δεν ήταν αυτονόητο ότι θα κερδηθεί γιατί δεν υπήρχε άλλο προηγούμενο. 

Τέλος, ο πρώην βουλευτής Ιωαννίνων Γιάννης Στέφος έριξε το καρφί του προς όσους δυσπιστούσαν από την αρχή ότι το έργο αυτό θα τελειώσει. «Πριν από τέσσερα χρόνια κανείς δεν πίστευε ότι θα έχουμε τη χαρά να περπατήσουμε το μνημείο. Όταν υπάρχει ισχυρή βούληση και θέληση μπορεί να το κάνει κανείς. Όσοι θα εύχονταν ίσως να μη γίνει ποτέ, για να ρίξουν το λίθο του αναθέματος σήμερα διαψεύδονται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Οι δυσκολίες

Στις δυσκολίες του εγχειρήματος της αναστήλωσης του γεφυριού της Πλάκας, αναφέρθηκαν οι δύο αρχιτέκτονες εργοταξιάρχες Χρήστος Ηλιόπουλος και Αλέκος Παπακωστόπουλος που παρακολούθησαν το πρωτοποριακό έργο από την αρχή του ως σήμερα.

Όπως τόνισε σε δηλώσεις του ο Χρήστος Ηλιόπουλος δεν υπήρχαν φόβοι για την εξέλιξη του έργου γιατί υπάρχει κατάρτιση, υπήρχε μια σωστή μελέτη που τηρήθηκε και υλοποιήθηκε. Η μεγαλύτερη δυσκολία που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τα συνεργεία ήταν το ποτάμι. Αυτή τη στιγμή τα πράγματα βρίσκονται στο τελικό στάδιο.

O κ. Ηλιόπουλος έκανε λόγο για μια πρόκληση, ένα έργο χωρίς προηγούμενο στον ελλαδικό και όχι μόνο χώρο, και για την πίεση που ένοιωθε όλο αυτόν τον καιρό, γιατί όπως είπε, τα βλέμματα πολλών ήταν στραμμένο στον Άραχθο.

O Αλέκος Παπακωστόπουλος εκ μέρους αναδόχου, περιέγραψε πως το βασικό πρόβλημα ήταν πως θα στηριχθεί το καλούπι. Περιέγραψε όλη τη διαδικασία που ακολουθήθηκε από την αρχή ως το τέλος.

Τέλος, για το ξεστήσιμο του μεταλλικού σκελετού, ο κ. Παπακωστόπουλος δεν έχει καμία ανησυχία πως τα πράγματα θα εξελιχθούν χωρίς πρόβλημα, γιατί έχουν τοποθετηθεί αισθητήρες στη γέφυρα που παρακολουθούν. 

Show Buttons
Hide Buttons