Φόβος…

Φόβος…

Ας πούμε ότι ένας καθηγητής κάνει μάθημα Φυσικής σε μια τάξη της Γ’ γυμνασίου. Μέσα στην αίθουσα είναι δέκα παιδιά, άλλα πέντε προσκομίζουν χαρτί ότι αιτιολογημένα πρέπει να μείνουν σπίτι λόγω κορωνοϊού. Το μάθημα βιντεοσκοπείται, ώστε τα παιδιά που απουσιάζουν να μπορούν να το παρακολουθούν σε ζωντανή μετάδοση από τον υπολογιστή στο σπίτι τους ή ακόμα κι απ’ το κινητό τους. Βλέπετε κάτι κακό σ’ αυτό; Τα παιδιά που δεν είναι στο σχολείο, πρέπει να χάσουν τις παραδόσεις των μαθημάτων; Και γιατί η ΟΛΜΕ αντιδρά τόσο πολύ σ’ αυτό; Αμ ο ΣΥΡΙΖΑ; Τι του συμβαίνει;

H ανακοίνωση της ΟΛΜΕ: «Με την από τηλεοράσεως προφορική εντολή της υπουργού Παιδείας περί βιντεοσκόπησης και ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων, είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο αντιβαίνει σε άρθρα του Συντάγματος, της ελληνικής νομοθεσίας αλλά και των διεθνών κανονισμών περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (…) Καλούμε τα μέλη μας να μην υλοποιήσουν την προφορική εντολή περί αναμετάδοσης του μαθήματος. Δηλώνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις πως αν το ΥΠΑΙΘ προχωρήσει σε επίσημη έγγραφη οδηγία για αναμετάδοση του μαθήματος, η ΟΛΜΕ θα προσφύγει άμεσα στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και διατίθεται να κινηθεί νομικά» (3.5.2020).

Το Σύνταγμα , γι’ αυτό, λέει: «Καθένας έχει δικαίωμα προστασίας από την συλλογή, επεξεργασία και χρήση, ιδίως με ηλεκτρονικά μέσα, των προσωπικών του δεδομένων, όπως ο νόμος ορίζει. Η προστασία των προσωπικών δεδομένων διασφαλίζεται από ανεξάρτητη αρχή, που συγκροτείται και λειτουργεί, όπως ο νόμος ορίζει». Ας κινηθεί λοιπόν νομικά.

Δεν μας λέει βέβαια τίνων τα προσωπικά δεδομένα παύουν να προστατεύονται, αλλά προφανώς εννοούν των καθηγητών. Αυτοί θα φαίνονται στο μάθημα. Και τι είδους προσωπικά δεδομένα έχει να κρύψει κάποιος καθηγητής όταν μέσα στην τάξη κάνει Φυσική; Έλα ντε. Και μάλιστα όταν ξέρει ότι βιντεοσκοπείται η παράδοση του και δεν γίνεται στα κρυφά;

Ντρέπεται που είναι δάσκαλος και δεν το έχει πει στους οικείους του; Μήπως δεν θέλει να δουν και άλλοι –πρωτίστως οι γονείς– πόσο καλό μάθημα κάνει στην τάξη, και θα υπάρξει έτσι μια οιονεί αξιολόγηση; Αυτή φοβάται;

Πέρα από τον χοντρό λουδιτισμό αυτής της πρόφασης, η εκπαίδευση αναδεικνύεται και πάλι ως το πεδίο όπου οι γραμμές είναι περισσότερο ξεκάθαρες, όπου εκδηλώνονται πιο ανοιχτά οι δυνάμεις του νέου συντηρητισμού. Πρόκειται για συντηρητισμό υπεράσπισης της ακινησίας, που διαπερνά όλα τα κόμματα. Πιστεύω ότι και εδώ ο κορωνοϊός είναι καταλύτης.

Όπως φάνηκε ότι οι λειτουργοί του ΕΣΥ είναι καλύτεροι από το σύστημα που υπηρετούν, το ίδιο ισχύει και στην εκπαίδευση. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί έτοιμοι να υπηρετήσουν ένα άλλο σχολείο.

Την εξωφρενική αυτή απαίτηση της ΟΛΜΕ υιοθέτησε και ο πρώην υπουργός Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκος Φίλης: «Μάθημα με ανοιχτές κάμερες», είπε, «δηλαδή μάθημα που “σπάει” τον δεσμό εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας του καθηγητή με τον ανήλικο μαθητή, δεν έχει διανοηθεί να κάνει κανένας υπουργός Παιδείας, σε καμία ελληνική κυβέρνηση, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες».

Εδώ του απαντά με ωραίο παράδειγμα ο καθηγητής Αντώνης Λιάκος-μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΣΥΡΙΖΑ: «Για να έχουμε αίσθηση του μέτρου των πραγμάτων, άλλος είναι ο κίνδυνος για την εμπιστευτικότητα όταν κάνεις ΚΥΣΕΑ με ζουμ και άλλος φυσικά όταν κάνεις την βιολογία της Α’ Λυκείου». Αλλά έτσι φαίνονται οι καλοί Αριστεροί.

Όταν μπορούν να θεωρητικοποιούν με βαρύγδουπες λέξεις και εκφράσεις κάθε συντεχνιακή ανοησία…

Από τη στήλη «Ο αλιεύς»

Γρηγόριος Φαρμάκης 

Show Buttons
Hide Buttons