Μουδιασμένα η εκπαιδευτική κοινότητα ετοιμάζεται να επιστρέψει στα σχολεία, έπειτα από μια διακοπή της εκπαιδευτικής λειτουργίας περίπου δύο μηνών, λόγω της πανδημίας.
Την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου, οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα επιστρέψουν στα σχολεία, σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας με συγκεκριμένη αποστολή, ώστε όλα να είναι έτοιμα για την επανέναρξη των μαθημάτων, δημοτικών και νηπιαγωγείων, την ερχόμενη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου κ. Κωνσταντίνος Καμπουράκης αναφέρθηκε σε αυτή την προετοιμασία που γίνεται και στα όσα προβλέπει η εγκύκλιος: την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου όλοι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να βρίσκονται στις σχολικές μονάδες, για να κάνουν την αναδιοργάνωση του ωρολογίου προγράμματος και να εξετάσουν το πρόγραμμα μιας κλιμακούμενης προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών από τις σχολικές μονάδες. Οι Δήμοι έστειλαν από την προηγούμενη ημέρα, την Πέμπτη δηλαδή, τις καθαρίστριες για να προετοιμάσουν τα σχολεία και εξακολουθούν να ισχύουν οι πάγιες ρυθμίσεις για την αποτροπή διάδοσης του κορωνοϊού στα σχολεία: μάσκες μέσα και έξω από τις τάξεις, ειδικά μέτρα για τη λειτουργία των κυλικείων και των εργαστηρίων θετικών επιστημών και πληροφορικής, καθώς και των μουσικών οργάνων. Τα διαλείμματα πρέπει να γίνονται με τρόπο ώστε να μην έχουμε συγχρωτισμό των μαθητών στον αύλειο χώρο και να χρησιμοποιηθούν διαφορετικές πύλες εισόδου, αν είναι δυνατόν.
Τις επόμενες μέρες θα ανοίξει και η πλατφόρμα στην οποία θα μπαίνουν οι εκπαιδευτικοί και θα δηλώνουν την βούλησή τους να κάνουν rapid τεστ. Στην ίδια πλατφόρμα θα δηλώνουν και οι μαθητές ώστε να πάρουν σειρά για έλεγχο και άπαντες θα ειδοποιούνται με SMS.
Συνάντηση με τη Μ. Τζούφη
Τα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου επισκέφθηκε το πρωί της Πέμπτης, η βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη και στη συνάντηση που είχε με τον Περιφερειακό Διευθυντή συζήτησαν για τις εξελίξεις σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων και τις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας της πανδημίας του covid-19. Ο κ. Καμπουράκης μίλησε για διαφορετική προσέγγιση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ στο μείζον θέμα της λειτουργίας των σχολείων στη χώρα μας.
Η κ. Τζούφη υποστήριξε στις δηλώσεις της ότι δεν έχει υπάρξει καμία ουσιαστική προετοιμασία κατά τη διάρκεια των εορτών για το ασφαλές άνοιγμα των σχολικών μονάδων και την επιστροφή των μαθητών στα δια ζώσης μαθήματα, ενώ επεσήμανε πως η κυβέρνηση είχε ήδη δώσει δείγματα γραφής στα Ειδικά Σχολεία, τα οποία ορθώς μεν άνοιξαν, αλλά λειτούργησαν όλο το προηγούμενο διάστημα χωρίς ουσιαστικά μέτρα ασφαλείας.
Δυστυχώς, κάτι ανάλογο πρόκειται να συμβεί και στα γενικά σχολεία, καθώς δεν υπάρχει προγραμματισμός για συστηματικούς ελέγχους σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενώ καμία προεργασία δεν έχει γίνει σχετικά με την αραίωση των τμημάτων, ώστε να προχωρήσει η διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία με μεγαλύτερη ασφάλεια για την υγεία όλων.
Είναι οι ίδιες οι προδιαγραφές με τις οποίες έκλεισαν τα σχολεία, παρατήρησε η πρώην Υφυπουργός Παιδείας.
Αναφορικά με την εκπαίδευση προσφύγων, παρά το γεγονός ότι έχουν προσληφθεί εδώ και καιρό οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, δυστυχώς, με πολιτική ευθύνη δεν έχει λυθεί ακόμη το ζήτημα της μεταφοράς των προσφυγόπουλων προς και από τις σχολικές μονάδες, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα χιλιάδες παιδιά να μην έχουν ακόμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η Μερόπη Τζούφη σχολίασε και το σοβαρό πρόβλημα αδυναμίας μεγάλου μέρους της μαθητικής κοινότητας να συμμετάσχει στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης είτε λόγω έλλειψης τεχνολογικού εξοπλισμού -τα tablets που δόθηκαν στα σχολεία κάλυψαν μόνο ένα μικρό μέρος της συνολικής ανάγκης για εξοπλισμό- είτε λόγω αδυναμίας σύνδεσης σε υπηρεσίες ίντερνετ, ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές.
Τέλος, η βουλευτής αναφέρθηκε και στις προτάσεις που έχει καταθέσει εδώ και καιρό ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, όπως ο κατά προτεραιότητα εμβολιασμός των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα όσων είναι μεγαλύτερης ηλικίας και αυτών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά και τα τακτικά εβδομαδιαία δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές που συγκατοικούν με ευπαθή ή ηλικιωμένα άτομα. Ταυτόχρονα, έκανε αναφορά και στο ζήτημα της αναπροσαρμογής της ύλης των μαθημάτων, καθώς και στη σημασία επαναλήψεων της ήδη διδαχθείσας -με τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης- ύλης, ενώ πρότεινε, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων.