Είναι σίγουρο ότι η δημοτική αρχή εξάντλησε τις δυνατότητες της υπηρεσίας καθαριότητας, πριν οδηγηθεί στη λύση της ανάθεσης της αποκομιδής των απορριμμάτων σε ιδιώτη;
Το ερώτημα αυτό θέτει, αποδίδοντας τις διαχρονικές ευθύνες στις τελευταίες δημοτικές αρχές της πόλης, ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ και μέλος της ΔΗΜΤΟ Ιωαννίνων της ΝΔ, Νίκος Κρικώνης.
Προς επίρρωση της αρνητικής του απάντησης στο παραπάνω ερώτημα, επικαλείται και το παράδειγμα ενός εγκαταλελειμμένου εδώ και μερικά χρόνια απορριμματοφόρου κατασκευής δεκαετίας που ρημάζει σήμερα, στην περιοχή της πίστας υποψηφίων οδηγών, παραπλεύρως της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Άρτας. Αυτό προφανώς συμβαίνει όχι με υπαιτιότητα της σημερινής δημοτικής αρχής αλλά της προηγούμενης και κυρίως, της διεύθυνσης της υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου Ιωαννιτών.
Ο κ. Κρικώνης ανάρτησε το παρακάτω κείμενο στο λογαριασμό του στο facebook και θέτει ορισμένα καίρια ερωτήματα:
“Διαχρονικές οι ευθύνες στη διεύθυνση καθαριότητας: Το θέμα με τα σκουπίδια που “προέκυψε τελευταία” στο δήμο Ιωαννιτών, διαβάζω και ακούω κριτικές είτε από κομματικά στελέχη είτε από ενεργούς πολίτες, προβάλλοντας την υγεία και ασφάλεια των πολιτών. Υπάρχει όμως και η προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος που στην προκειμένη περίπτωση είναι τα χρήματα των πολιτών.
Σίγουρα κανένας δεν είναι ευχαριστημένος με την εικόνα της πόλης μας όχι μόνο τον τελευταίο μήνα αλλά εδώ και 10 χρόνια. Με τον “Καλλικράτη” ενοποιήθηκαν στο δήμο Ιωαννιτών ο πρώην δήμος Παμβώτιδας, ο πρώην δήμος Πεδινής που δεν διέθεταν υπηρεσία καθαριότητας και ο πρώην δήμος Ανατολής και Περάματος όπου εκεί υπήρχε υπηρεσία, την ίδια στιγμή η διεύθυνση καθαριότητας του πρώην δήμου Ιωαννιτών αποδυναμώθηκε με την απόλυση εργαζομένων της πρώην ΑΔΕΙ και χωρίς να αναπληρώσει την έλλειψη προσωπικού στην θητεία της, όταν ο σημερινός δήμαρχος ήταν πρωτοκλασάτο στέλεχος της τότε δημοτικής αρχής του κ. Φίλιου. Η παράταξη του κ. Γκόντα ήταν απέναντι στην τότε δημοτική αρχή, σήμερα ενοποιήθηκαν σαν μια παράταξη!
Από την άλλη τώρα έχουμε την παράταξη του κ. Μπέγκα που ενώ γνώριζε το πρόβλημα που αντιμετώπιζε η διεύθυνση καθαριότητας, αρκέστηκε σε λίγες θέσεις εργασίας και αντιδικώντας παρά την υπόσχεσή του στους συμβασιούχους “παρατασιούχους”, όταν αυτοί κατέθεσαν ασφαλιστικά μέτρα, με αποτέλεσμα να μην εργάζονται πλέον.
Αυτά τα 10 χρόνια όλες οι δημοτικές αρχές το μόνο που έκαναν ήταν να προβλέψουν μόνο 33 εργαζόμενους στην καθαριότητα όταν κάθε χρόνο, αρκετοί εργαζόμενοι συνταξιοδοτούνται και με αρκετά φορτηγά (σχετικά καινούργια) να παραμένουν παρατημένα σε συνεργεία, εργοτάξιο ακόμα και σε διάφορα μέρη (χωράφια) με κίνδυνο να λεηλατηθούν, αν δεν έχει γίνει. Ερωτήματα που κατά την γνώμη μου, θα έπρεπε να τεθούν πριν καν πάει το θέμα στο Δημοτικό συμβούλιο: 1) Τι μηχανολογικό εξοπλισμό έχει η καθαριότητα; 2) Πόσα έχουν βλάβες και τι χρήματα χρειάζεται για να γίνουν λειτουργικά (μιας και η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων είναι χρονοβόρα); 3) Πόσο προσωπικό διαθέτει η διεύθυνση καθαριότητας; 4) Πόσους ατομικούς κάδους (Ανατολή- Πέραμα) υπάρχουν και αν αυτοί μπορούν να αντικατασταθούν με μεγάλους για να εξοικονομηθεί προσωπικό, απορριμματοφόρα και χρόνος; 5) Σε πόσο καιρό θα είναι έτοιμοι οι ΣΜΑ (γλυτώνοντας χρόνο, όταν ένα απορριμματοφόρο θέλει τουλάχιστο 2 με 3 ώρες για το Ελευθεροχώρι και το Εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων); 6) Πόσα χρήματα στοιχίζει η ανάθεση σε ιδιώτη και πόσα η πρόσληψη προσωπικού (ένα πλήρωμα ανά Δημοτική ενότητα);
Είμαι βέβαιος ότι αφού συνεκτιμηθούν όλα τα παραπάνω και γίνει διαβούλευση, τότε θα μπορούσε να πάει στο Δημοτικό συμβούλιο όχι για ανάθεση σε ιδιώτη αλλά για την πιο καλή και οικονομικότερη λύση η αποκομιδή σκουπιδιών, έχοντας δίπλα της η δημοτική αρχή όλους αυτούς που πραγματικά αγαπούν την πόλη“.