Θα αποφύγω τις αξιολογικές κρίσεις για το επίπεδο των πολιτικών ταγών του έρμου τούτου τόπου, κάποιοι εκ των οποίων βρέθηκαν στο γραφείο του Γιαννιώτη προέδρου της Βουλής σήμερα, προκειμένου να διαπραγματευτούν την υλοποίηση ενός σημαντικού έργου για την ανάπτυξη της Ηπείρου, ενός έργου πραγματικά εθνικής σημασίας…
Θα αρκεστώ σε ορισμένες σημειακές παρατηρήσεις, για τα αποτελέσματα της συνάντησης με τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, με θέμα τον οδικό άξονα Γιάννενα – Κακαβιά:
- ποιος ήταν ο στόχος της σημερινής συνάντησης που ζήτησαν η Περιφέρεια Ηπείρου και οι Δήμοι Ζϊτσας, Πωγωνίου και Κόνιτσας; Η υλοποίηση του δρόμου Γιάννενα – Κακαβιά. Για ποιο πράγμα δήλωσαν ικανοποιημένοι μετά το πέρας της συνάντησης, Περιφερειάρχης και όσοι άλλοι έκαναν δηλώσεις στα τοπικά ΜΜΕ; Για το γεγονός ότι παρουσιάστηκε ως κοινό μέτωπο, η διατήρηση της μελέτης για την υλοποίηση ως τετράιχνου και όχι δίιχνου δρόμου, του κομματικού Γιάννενα – Καλπάκι, του μισού δηλαδή δρόμου από το διεκδικούμενο έργο…
- ενώ λοιπόν, πανηγυρίζουν οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη για το γεγονός ότι θα επιδιωχθεί η κατασκευή ενός δρόμου στα πρότυπα της Ιόνιας και της Εγνατίας αλλά για το μισό μήκος του, περνάει σε δεύτερο μοίρα το άλλο μισό του έργου, από το Καλπάκι ως την Κακαβιά
- για το τμήμα αυτό, ακούστηκαν επιχειρήματα από τον Υπουργό περί μελετητικής ανωριμότητας του έργου, αν και είναι γνωστό πως από το 2013, όλες οι μελέτες για το Γιάννενα – Κακαβιά, έχουν ολοκληρωθεί, σύμφωνα με υπηρεσιακά έγγραφα του Υπουργείου Υποδομών – εδώ.
- Ακόμα και σήμερα, φορείς όπως το ΤΕΕ (!) – εδώ – αγννοούν βασικά χαρακτηριστικά της υφιστάμενης μελέτης του δρόμου Γιάννενα – Κακαβιά, όπως το ότι το δεύτερο κομμάτι, από το Καλπάκι και πάνω, είναι μελετημένο ως δίιχνο. Στο κομμάτι Καλπάκι – Γέφυρα Αγίων υπάρχει πρόβλεψη για δεύτερη λωρίδα σε ορισμένα σημεία που θα προστίθεται στη μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), γεγονός που κάνει τον πρώην Υπουργό Σταύρο Καλογιάννη να δικαιούται να μιλάει σήμερα για δρόμο “2+1 λωρίδων” στη δήλωσή του… και την Περιφέρεια να χαρακτηρίζει το ίδιο κομμάτι τρίιχνο… (ο Σταύρος Καλογιάννης ωστόσο, στις 17 Ιανουαρίου υποστήριζε στη ΒΗΜΑ Τηλεόραση πως ο δρόμος στο κομμάτι αυτό είναι μελετημένος ως δίιχνος – εδώ και το βίντεο)…
Τα περί “Ηπειρωτικού λόμπι” και του lobbying που δήθεν θα αναπτύξουν οι τοπικοί φορείς στις Βρυξέλλες προκειμένου να πείσουν για την αναγκαιότητα χρηματοδότησης του έργου από την ΕΕ… είναι προφανώς το… κερασάκι σε μια αρκετά διασκεδαστική ιστορία που αρχίζει να γίνεται αστεία, επιβεβαιώνοντας την αρχική μου πρόβλεψη πως από τη σημερινή συνάντηση δεν είχαμε να περιμένουμε απολύτως τίποτα από πλευράς Υπουργείου. Ήταν απλά μια απόπειρα να σβήσουν οι φωτιές που άναψε στα Γιάννενα ο Γιώργος Αμυράς…
Ο τρόπος διεκδίκησης του περί ου ο λόγος οδικού έργου, απλά δικαιολογεί ως ένα βαθμό γιατί η Ήπειρος βρίσκεται εκεί που είναι σήμερα, από πλευράς δεικτών ανάπτυξης: χωρίς σχέδιο, χωρίς τη στοιχειώδη γνώση, χωρίς στόχο, πήγαμε σε μια μάχη. Και τώρα μπορεί να πανηγυρίζουμε με ανακούφιση ότι αποφύγαμε τα χειρότερα αλλά κατά πως φαίνεται, κάτι που δεν πιστεύει ο αρμόδιος Υπουργός είναι δύσκολο να προχωρήσει.
Παναγιώτης Μπούρχας