Τα παιδιά έχασαν κατά μέσον όρο σε όλον τον κόσμο 74 ημέρες σχολικής εκπαίδευσης έκαστο, ήτοι σχεδόν το ένα τρίτο μιας σχολικής χρονιάς, εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορονοϊού, με τις ανισότητες να παρουσιάζουν αύξηση, επισημαίνει με ανακοίνωσή της σήμερα η μη κυβερνητική οργάνωση Save the Children. Η διευθύνουσα σύμβουλος της ΜΚΟ Save the Children Ίνγκερ Άσινγκ, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και απευθύνει έκκληση να καταστεί η επιστροφή στο σχολείο προτεραιότητα καθώς “σχεδόν έναν χρόνο μετά την επίσημη κήρυξη της πανδημίας, εκατοντάδες εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να στερούνται την σχολική εκπαίδευση” Στην κορύφωση της πανδημίας του νέου κορονοϊού, το 91% των μαθητών στον κόσμο στερούνταν την σχολική εκπαίδευση.
Επιπλέον, η μη κυβερνητική οργάνωση τονίζει ότι το κλείσιμο των σχολείων διεύρυνε το χάσμα ανάμεσα σε πλούσιες και φτωχές χώρες, αλλά και εντός των ίδιων των χωρών, ανάμεσα σε πλούσιες και ευάλωτες οικογένειες, αστικές και αγροτικές, παιδιά προσφύγων ή μη, παιδιά με κάποια αναπηρία ή χωρίς. Στις ΗΠΑ, όταν ξεκίνησε η πανδημία της COVID-19, περισσότεροι από 15 εκατομμύρια μαθητές από το νηπιαγωγείο ως το λύκειο δεν διέθεταν επαρκή σύνδεση με το ίντερνετ ώστε να παρακολουθήσουν μαθήματα εξ αποστάσεως.
Τα παιδιά που ζουν στην Λατινική Αμερική, στην Καραϊβική και την νότια Ασία έχασαν σχεδόν τις τριπλάσιες ημέρες σχολείου από ό,τι τα παιδιά στη δυτική Ευρώπη, μένοντας αντίστοιχα 110 μέρες χωρίς εκπαίδευση έναντι 38, επισημαίνει η οργάνωση, η οποία ανέλυσε τα δεδομένα από 194 χώρες και διάφορες περιοχές. Πέραν της απώλειας ημερών μαθήσεως, οι ανήλικοι που δεν πάνε σχολείο διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο παιδικής εργασίας, παιδικών γάμων κι άλλων μορφών κακομεταχείρισης, τονίζει η Save the Children.
Πηγή: ΑΠΕ, SavetheChildren.net