Γιάννενα – Κακαβιά: Τι έχουμε στο χέρι, τι ζητάμε;

Γιάννενα – Κακαβιά: Τι έχουμε στο χέρι, τι ζητάμε;

Για να γνωρίζουμε αν θα πρέπει να πανηγυρίζουμε ή να βγούμε στους δρόμους με πανό… τη Δευτέρα, για να ξέρουμε πως θα αποτιμήσουμε τα όσα θα πει στη συνάντηση με τον Περιφερειάρχη, τους Δημάρχους και τους βουλευτές των Ιωαννίνων ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής στην προγραμματισμένη συνάντηση της Δευτέρας στην Αθήνα… είναι καλό να έχουμε κατά νου, τι έχουμε δεδομένο για τον οδικό άξονα Γιάννενα – Κακαβιά, γιατί κατά πως φάνηκε στη συνεδρίαση της ΠΕΔ Ηπείρου την περασμένη Πέμπτη, δεν είναι βέβαιο ότι γνωρίζουμε τι έχουμε ώστε να το προσαρμόσουμε σε αυτά που ζητάμε για το εν λόγω έργο…

Πόσοι γνωρίζουν ας πούμε, ότι το έργο είναι μελετημένο με διαφορετικά χαρακτηριστικά στα δύο κομμάτια που έχει χωριστεί από το Υπουργείο εδώ και χρόνια; Ο Σταύρος Καλογιάννης το γνωρίζει καλύτερα από όλους το συγκεκριμένο έργο και όπως έλεγε προ ημερών στη ΒΗΜΑ Τηλεόραση, το κομμάτι Γιάννενα – Καλπάκι είναι μελετημένο ως τετράιχνο και το κομμάτι Καλπάκι – Κακαβιά είναι μελετημένο ως δίιχνοεδώ το σχετικό ρεπορτάζ με βίντεο με τις δηλώσεις του πρώην Υπουργού. Η εισήγηση των υπηρεσιακών παραγόντων στην αναφορά του βουλευτή Γιώργου Αμυρά επομένως, λέει να μελετηθεί ως δίιχνος, σε όλο του μήκος του ο δρόμος, άρα και στο κομμάτι Γιάννενα – Καλπάκι.

Οι αντιδράσεις της Περιφέρειας Ηπείρου – εδώ – και του Δήμου Ζίτσας – εδώ – που πιθανά γνωρίζουν τις λεπτομέρειες της μελέτης, δεν αναφέρονται σε αυτή την ουσιαστική διαφορά, τονίζουν δε μόνο τις υπηρεσιακές ευθύνες.

Ο Δήμαρχος Ζίτσας σωστά μιλά για διαχρονικές ευθύνες για την εγκατάλειψη του συγκεκριμένου έργου, ωστόσο, υπάρχει μεγαλύτερη αντικειμενική ευθύνη για μια κυβέρνηση που είχε μπροστά της το αίτημα επί σχεδόν 5 χρόνια (ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ) και δεν προχώρησε καθόλου τη διαδικασία και άλλη ευθύνη έχει μια κυβέρνηση που για περίπου ένα χρόνο είχε στη διάθεσή της ολοκληρωμένες τις μελέτες του έργου (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ).

Όσο για τη μη ύπαρξη μελετών που είχε επικαλεσθεί και ο τότε Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης κατά την επίσκεψή του στα Ιωάννινα ένα χρόνο μετά, το Δεκέμβριο του 2016, ο Δήμαρχος Ζίτσας με επιστολή του, του υπενθύμισε τις απαντήσεις που είχε λάβει από το Τμήμα Μελετών της Δ/νσης Οδικών Υποδομών στο οποίο αναφερόταν ξεκάθαρα πως «Έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των μελετών που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της σύμβασης με τίτλο: «Ολοκλήρωση της μελέτης της Ιόνιας οδού (Δυτικός Άξονας) από το τέλος παραχώρησης έως την Κακαβιά» και έχει συντελεστεί η παραλαβή της μελέτης». Το έγγραφο με τις απαντήσεις του Υπουργείου Υποδομών που έδωσε στη δημοσιότητα ο Δήμαρχος Ζίτσας – εδώ – είναι χρήσιμο για να γνωρίζουμε για τι δεδομένα μιλάμε.

Αν ας πούμε, ο Υπουργός Υποδομών τη Δευτέρα πει στους φορείς που θα τον συναντήσουν, ότι δεν είναι ολοκληρωμένες οι μελέτες του έργου, πρώτος ο Σταύρος ο Καλογιάννης οφείλει να τον αντικρούσει. Αν ειπωθεί το επιχείρημα Αμυρά, ότι η Ευρώπη δεν χρηματοδοτεί δρόμους… λόγω της κλιματικής αλλαγής, επίσης θα πρέπει να του τεθεί η πρόσφατη απόφαση για την χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του νότιου τμήματος του Ε65 με 255 εκατ. ευρώ. 

Το αίτημα είναι ένα επομένως: χρηματοδότηση του έργου είτε με πόρους της ΕΕ από τα αδιάθετα κονδύλια του ΕΣΠΑ των τομεακών και επιχειρησιακών προγραμμάτων της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, είτε με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του έργου, προς τη «ΝΕΑ ΟΔΟΣ», την κοινοπραξία που κατασκεύασε και εκμεταλλεύεται την Ιόνια Οδό, από το Αντίρριο ως τα Γιάννενα. Απάντηση στο ερώτημα της χρηματοδότησης είναι βέβαιο πως δεν διαθέτει ακόμα ο Υπουργός Υποδομών και δεν πρόκειται να ανακοινώσει κάτι ουσιαστικό τη Δευτέρα, γιατί αν είχε την απάντηση θα την είχε ανακοινώσει εδώ και καιρό μόνος του. 

Για να είμαστε προετοιμασμένοι λοιπόν, ας έχουμε κατά νου τα παραπάνω…

Show Buttons
Hide Buttons