Κατ’ εξαίρεση θα δίνει το προεδρείο του Περιφερειακού Συμβουλίου το δικαίωμα να θέτουν θέματα κατά την προ ημερησίας διατάξεως διαδικασία στις συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Αυτό ανακοίνωσε η πρόεδρος του σώματος Σταυρούλα Μπραΐμη – Μπότση στη διάρκεια της συνεδρίασης το μεσημέρι της Δευτέρας.
Η προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση ξεκίνησε με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου να αναφέρεται σε θέματα που παρουσίασε και στην τελευταία του συνέντευξη τύπου.
Για το Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας αναφέρθηκε ξανά στην εκδήλωση της P&I προ ημερών στη Θεσσαλονίκη όπου ανακοινώθηκε η οριστική απόφαση της κυβέρνησης να στηρίξει το έργο της Περιφέρειας Ηπείρου.
Για το έργο αυτό, ο Γιώργος Ζάψας, επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης, όπως και ο Δημήτρης Δημητρίου του “Ήπειρος Όλον” ζήτησε να γίνουν οι αντίστοιχες παρουσιάσεις για το Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας μέσα στο Περιφερειακό Συμβούλιο. “Έχουμε συμφωνήσει σε αυτό το μεγάλο έργο αλλά την ευθύνη για το πώς θα γίνει την έχει η πλειοψηφία” σημείωσε ο κ. Ζάψας.
Ο Σπύρος Ριζόπουλος από την πλευρά του υποστήριξε πως ο σκοπός του Τεχνολογικού Πάρκου είναι να στεγάσει νεοφυείς επιχειρήσεις, τόνισε ωστόσο πως ανθρώπινο δυναμικό δεν παράγει το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και αυτό είπε, είναι κενό του Υπουργείου Παιδείας, δεν έχει προσδιοριστεί ο χώρος όπου θα γίνει το κτίριο αλλά και το πως φτάσαμε από τα 2 στα 50 εκατ. ευρώ για το κόστος του έργου και κατέληξε δηλώνοντας αρνητικός με το έργο που όπως είπε, είναι υπό ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης. Αμφέβαλε τέλος πως θα διαχειριστεί το Υπουργείο Οικονομικών το δάνειο στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Μελέτη βιωσιμότητας δεν είναι τα ενοίκια από τις εταιρείες, σχολίασε τέλος, ο Γιώργος Πρέντζας από τη “Λαϊκή Συσπείρωση”.
Ο Περιφερειάρχης επανήλθε λέγοντας πως όλοι οι Υπουργοί που συμμετείχαν σε σύσκεψη με την Περιφέρεια Ηπείρου προ ημερών, δήλωσαν πως το Πάρκο θα γίνει και πως το 25% από το δάνειο στην ΕΤΕ, θα αναλάβει το Υπουργείο Οικονομικών.
Ο δρόμος Γιάννενα-Κακαβιά
Μιλώντας για το δρόμο Γιάννενα-Καλπάκι-Κακαβιά ο Περιφερειάρχης επανέλαβε πως τον ερχόμενο Οκτώβρη θα ολοκληρωθεί η μελέτη του έργου, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του Υφυπουργού Υποδομών.
Ο Σπύρος Ριζόπουλος εκτίμησε πως το πολύπαθο κομμάτι της Ιόνιας Οδού που έμεινε εκτός σύμβασης παραχώρησης δεν θα το έχουμε ούτε μέχρι το 2030 γιατί το χρονικό διάστημα που χάσαμε όταν οι μελέτες πηγαινοέρχονταν ανάμεσα στο Υπουργείο Υποδομών και την Περιφέρεια Ηπείρου, ήταν καθοριστικό. “Η πενταετία έχει επάνω της μια τεράστια αποτυχία στο κομμάτι της Ιονίας Οδού” είπε απευθυνόμενος στον Αλ. Καχριμάνη.
Απαντώντας ο Περιφερειάρχης υποστήριξε πως το έργο προχώρησε μελετητικά μόνο κατά το διάστημα που το πήρε στην ευθύνη της η Περιφέρεια Ηπείρου.
Για τα σκουπίδια
Μιλώντας για τα απορρίμματα ο Περιφερειάρχης Ηπείρου επανέλαβε την έκκλησή του προς τους 18 Δημάρχους της Ηπείρου να συζητήσουν μαζί του για τις εκκρεμότητες που δημιουργεί η τροπολογία Γεωργιάδη. “Να συζητήσουμε για τη χρήση των εγκαταστάσεων, δε μπορούμε να δώσουμε τίποτα από τις συμβάσεις που έχουμε υπογράψει, μόνο τη χρήση να τους δώσουμε” είπε συγκεκριμένα και τα λόγια αυτά πρέπει να τα κρατήσουμε. “Τους ΣΜΑ είμαστε υποχρεωμένοι για 8 μήνες να τους δουλέψουμε εμείς” συμπλήρωσε και κατέληξε λέγοντας πως δε δέχεται να συζητήσει μαζί για τα παραπάνω, μόνος του ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ…
Στις σχετικές με τα σκουπίδια ερωτήσεις του Γιώργου Πρέντζα, δεν επανήλθε με απαντήσεις ο Περιφερειάρχης ξανά.
Τέλος, ο Γιώργος Ζάψας ρώτησε αν βρέθηκαν τελικά τα 7,5 εκατ. που χρειάζονται για να ωριμάσουν οι μελέτες για το τρένο και ο Περιφερειάρχης απάντησε πως έχει την κυβερνητική δέσμευση ότι θα βρεθούν.
Ο Ζώης Γαλατάς από την ΑΡΠΗ έθεσε το θέμα της αεροπορικής σύνδεσης των Ιωαννίνων με το εξωτερικό, με πτήσεις χαμηλού κόστους, και ο Περιφερειάρχης απάντησε πως ουσιαστικά ο Υπουργός Τουρισμού διαψεύδει τα δημοσιεύματα που μιλούσαν για το ενδιαφέρον της Ryanair… Αυτό πάντως δεν το είχε πει την περασμένη Παρασκευή, όταν μίλησε για το θέμα σε συνέντευξη τύπου. “Είμαι κουμπωμένος για τις εταιρείες χαμηλού κόστους” σχολίασε κλείνοντας.