Εντελώς ανάποδα προχωρούν τα έργα εκατομμυρίων ευρώ στην Ήπειρο, όπως αποδείχτηκε για πολλοστή φορά το πρωί της Παρασκευής, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Χωρικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης της Περιφέρειας Ηπείρου.
Πρώτα εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης, μετά δημοπρατούνται και στο τέλος, εγκρίνονται οι περιβαλλοντικοί τους όροι! Ο λόγος για τους περίφημους κυκλικούς κόμβους – ή άλλα οδικά έργα – δύο εκ των οποίων, ενταγμένων στο Ταμείο Ανάκαμψης, ήρθαν για να εγκριθούν οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος, το πρωί της Παρασκευής, εν μέσω σοβαρών ενστάσεων. Και τα δύο εξ αυτών των έργων, οι κόμβοι σε Επισκοπικό και Λαψίστα, έχουν πλέον ανάδοχο με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, από την περασμένη εβδομάδα. Θυμίζουμε πως για τον κόμβο Επισκοπικού, αρχικού προϋπολογισμού 6,8 εκατ. ευρώ, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου ένιωσε την ανάγκη να δώσει εξηγήσεις για το υψηλό κόστος, στη διάρκεια της εβδομάδας.
Για τον πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος πάντως, τα παραπάνω μοιάζουν λογικά και φυσιολογικά και στην αρχική του εισήγηση ο αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Γοργόλης υποσχέθηκε πως ενδέχεται να υπάρξουν τροποποιήσεις στις μελέτες ανάλογα με τα αιτήματα των κατοίκων…
Τα παραπάνω φαίνεται πως διέλαθαν της προσοχής δύο παρατάξεων της αντιπολίτευσης και συγκεκριμένα του “Κοινού των Ηπειρωτών” και “Ήπειρος Όλον” καθώς οι περιφερειακοί σύμβουλοι αντίστοιχα Θεόδωρος Κορωναίος και Χάρης Λιούρης δε στάθηκαν σε αυτές τις ασυνέχειες αλλά στην έλλειψη σχεδιασμού των έργων. Μάλιστα και οι δύο περιφερειακοί σύμβουλοι αναφέρθηκαν στο διπλό κόμβο στο ύψος του Epirus Palace που όπως υπαινίχθηκαν, έγιναν για να εξυπηρετήσουν φιλικούς προς την Περιφερειακή Αρχή επιχειρηματίες. Ο δε κ. Κορωναίος τόνισε πως αντίστοιχα έργα κόμβων στην Πρέβεζα καταντούν ανέκδοτο, όπως συμβαίνει με κόμβο από την πλευρά της αντιπροσωπείας Καψιώχα όπου δε μπορούν να περάσουν αυτοκίνητα με μήκος πάνω από 16 μέτρα!
Η Περιφερειακή Σύμβουλος από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Τίνα Ζέκα ήταν ιδιαίτερα επικριτική για τους χειρισμούς της Περιφερειακής Αρχής καυτηριάζοντας το γεγονός ότι αντί να γίνει ένα έργο από την αρχή ως το τέλος, πάμε να δώσουμε 6 εκατ. ευρώ για δύο κόμβους και 1,5 χλμ. άσφαλτο… Ο Περιφερειάρχης υπόσχεται να κάνει διαπλάτυνση σε κομμάτια της Εθνικής Οδού όπως μπροστά στο ΙΚΕΑ αλλά εκεί δε χωράει μεγαλύτερος δρόμος μιας και είναι τα βάθρα της γέφυρας που οδηγεί στο πολυκατάστημα!
Χαρακτήρισε κοροϊδία τις εισηγήσεις για τους κόμβους όταν το Ταμείο Ανάκαμψης έχει ως προαπαιτούμενο για την χρηματοδότηση την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων (!) που όπως είπαμε, εδώ, γίνεται κατόπιν εορτής! Η κ. Ζέκα προανήγγειλε προσφυγή της παράταξής της στο ΠΕΣΠΑ αλλά και κατάθεση ερώτησης στη βουλή από το ΚΚΕ. Μετά την παρέμβαση της κ. Ζέκα τροποποίησαν την αρχική θετική τους εισήγηση, έστω με επιφυλάξεις, οι Κορωναίος και Λιούρης. Τέλος, ο Ζώης Γαλατάς από την ΑΡΠΗ άσκησε κριτική για την εγκατάλειψη του οδικού δικτύου στην Ήπειρο, την ώρα που ξοδεύονται εκατομμύρια για έργα βιτρίνας.
Στην ένταση που ακολούθησε, ο κ. Γοργόλης χαρακτήρισε “τυπικά” τα ζητήματα που έθεσε η κ. Ζέκα υποστηρίζοντας πως ισχύουν εν μέρει…