Η δεύτερη ακύρωση του διαγωνισμού για την κατασκευή του δρόμου Γιάννενα-Καλπάκι-Κακαβιά είναι γεγονός, τρεις μήνες μετά την πρώτη ακυρωτική απόφαση του 5ου Κλιμακίου της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων.
Το συγκεκριμένο έργο φαίνεται πως δε μπορεί να βρει το… δρόμο του, λόγω των χειρισμών του Υπουργείου Υποδομών που αν και πολύ γρήγορα, μετά την πρώτη ακυρωτική απόφαση, επαναπροκήρυξε το διαγωνισμό, για τις επικοινωνιακές ανάγκες της ΝΔ προ των πρώτων εθνικών εκλογών, τον περασμένο Μάιο, δεν έκανε καλά τη δουλειά του, για μια ακόμα φορά.
Οι εταιρείες Δομική Κρήτης, ΕΚΤΕΡ, ΕΡΕΤΒΟ και ΤΕ.ΝΑ. που προσέφυγαν και την πρώτη φορά, προσέφυγαν εκ νέου στην Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. (Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων) κατά και της νέας διακήρυξης και η δεύτερη προσφυγή επρόκειτο να εκδικαστεί στις 7 Ιουλίου. Την Παρασκευή 28 Ιουλίου, δημοσιεύτηκε η απόφαση. Με την προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγοντες ζητούσαν να ακυρωθεί η διακήρυξη ανοικτής δημοπρασίας του έργου «Επέκταση Ιόνιας Οδού τμήμα: Ιωάννινα-Κακαβιά» κατά το μέρος που αφορά «στις πρόσθετες απαιτήσεις και στους όρους της Επαγγελματικής και Τεχνικής Ικανότητας του άρθρου 22.Δ της διακήρυξης, ως και κάθε όρος που παρακωλύει την άθροιση της ελάσσονος ικανότητας και προσόντων των συμμετεχόντων σε ένωση οικονομικών φορέων».
Η προσφεύγουσα κοινοπραξία αν και αναγνώριζε ότι η «υπό κρίση διακήρυξη φέρεται να τροποποιήθηκε, προς συμμόρφωση στην προηγούμενη απόφαση της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.», πλην όμως υποστήριζε στη δεύτερη προσφυγή ότι «η διακήρυξη, και υπό την νέα μορφή της, περιλαμβάνει εσφαλμένη και δυσανάλογη μεθοδολογία προσμέτρησης της ελάσσονος εμπειρίας περισσότερων οικονομικών φορέων, ενώ επίσης επισημαίνει, ότι συντρέχει περίπτωση πλημμελούς συμμόρφωσης της αναθέτουσας Αρχής».
Με την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ ακυρώνεται η διακήρυξη στο σύνολο της, κάτι που σημαίνει πως η διαδικασία πρέπει να ξεκινήσει ξανά από την αρχή! Έτσι, στην καλύτερη περίπτωση θα έχει χαθεί ένας χρόνος, βάσει της δέσμευσης Μητσοτάκη πως εντός του 2022 θα δημοπρατούνταν το πολύπαθο έργο.