Χρόνια πολλά για την ημέρα, μπατριώτισσες και μπατριώτες…
Τα λεφτά για το τρένο υπάρχουν
Για το θέμα των ημερών για την Ήπειρο, τη Σιδηροδρομική Εγνατία, γράφαμε σε ένα σημείωμα εδώ την περασμένη Πέμπτη, πως έχει μεγάλη δόση υποκρισίας και ανεδαφικότητας η αντιπολιτευτική κλάψα που ακολούθησε τη δήλωση του Πρωθυπουργού ότι το τρένο για την Ήπειρο μόνο στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας θα μπορούσαμε να το δούμε ως έργο.
Μεταξύ άλλων προβλέψαμε πως παρά την κοφτή δήλωση του Κ. Μητσοτάκη ότι τρένο στην Ήπειρο δεν θα ακούσουμε να σφυρίζει για τα επόμενα, ορατά, χρόνια, ο Πρωθυπουργός στην επικείμενη επίσκεψή του στην περιοχή μας, θα πει σίγουρα ότι η χρηματοδότηση επικαιροποίησης των μελετών για το δυτικό κομμάτι της Σιδηροδρομικής Εγνατίας υπάρχει. Τελικά, δεν χρειάστηκε να περιμένουμε μέχρι την επίσκεψη του Μητσοτάκη, αφού σύμφωνα με δημοσίευμα του epiruspost.gr, τα 7,5 εκατ. ευρώ που θα συμπλήρωναν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων την απαιτούμενη χρηματοδότηση για τις μελέτες του έργου, έχουν ήδη εγγραφεί στο ΠΔΕ από τον περασμένο Φλεβάρη. Στις 24 Φεβρουαρίου συγκεκριμένα, σύμφωνα με το προαναφερθέν δημοσίευμα, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρήστος Τσακίρης ενέκρινε την ένταξη του έργου «Οριστικές μελέτης για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα- Ιωάννινα- Ηγουμενίτσα».
Και προφανώς, όταν έρθει ο Πρωθυπουργός στα Γιάννενα, θα μιλήσει για τη χρηματοδότηση των μελετών.
Τι θα πουν τότε, όσοι σήμερα, κόμματα, υποψήφιοι βουλευτές, φορείς κτλ. οικτίρουν τη μοίρα της Ηπείρου, καταγγέλλοντας τον… κυνικό Πρωθυπουργό;
Το πρόβλημα
Δεν ήταν πρόβλημα τα 7,5 εκατ. ευρώ των μελετών αλλά η αγνόηση της Ηπείρου από τις πολιτικές ηγεσίες της χώρας διαχρονικά. Οι Ευρωπαίοι μπορεί να λένε στη χώρα μας “φτιάξτε τρένο”, “συνδέστε σιδηροδρομικά τα λιμάνια σας”… για την κυβέρνηση της ΝΔ ωστόσο, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας δεν υπάρχει σε αυτό το σχεδιασμό, η Ήπειρος δε χρειάζεται ένα φτηνό μεταφορικό μέσο για τους ανθρώπους και τα προϊόντα της.
Αυτό παραδέχτηκε προχθές ο Πρωθυπουργός και παλιότερα το έκανε για λογαριασμό του ΣΥΡΙΖΑ και ο Σπίρτζης. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Αν όμως δεχτούμε ότι είναι ανεδαφικό να πιστεύουμε πως θα βρεθούν τα επόμενα χρόνια 1,5 δισ. ευρώ για να έρθει το τρένο στην Ήπειρο, πρέπει να διεκδικηθούν άλλες υποδομές, φθηνότερες και άλλα έργα, περισσότερες χρηματοδοτήσεις, γιατί είμαστε ριγμένοι.
Το πριν και το τώρα
Οι προηγούμενοι, του ΣΥΡΙΖΑ, δε ζορίστηκαν καθόλου για να σχεδιάσουν καινούργια έργα. Προ του 2010, ξεκίνησαν οι μεγάλοι οδικοί άξονες, πριν το μιλένιουμ η χώρα ανέλαβε το στοίχημα των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και τότε η Ήπειρος δεν υπήρχε στο χάρτη, σε αντίθεση με επαρχιακές πόλεις της Πελοποννήσου, της Κρήτης και της Θεσσαλίας.
Για να επιστρέψουμε στο σήμερα και στο αύριο, μιας και βρισκόμαστε σε χρόνο προεκλογικό… Δεν πρέπει να γίνει ανεκτή η κοροϊδία που επιχειρεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τον οδικό άξονα Γιάννενα-Καλπάκι-Κακαβιά. Έργο χωρίς ένα ευρώ χρηματοδότηση, δημοπρατείται στα χαρτιά. Παγκόσμια πρωτοτυπία! Η Πρέβεζα θα παραμείνει καταδικασμένη στη συγκοινωνιακή απομόνωση, όντας η μόνη πρωτεύουσα έδρας Νομού της Ηπείρου χωρίς εγγύτητα προς ένα μεγάλο οδικό άξονα, γιατί ο κυρ Αλέκος επιλέγει να συνεχίσει τα παιχνίδια με τις απευθείας αναθέσεις και τους τεχνικούς συμβούλους, όπως έκανε και με το Γιάννενα-Καλπάκι-Κακαβιά, αφότου του δόθηκε από το Υπουργείο Υποδομών η ευθύνη της μελετητικής ωρίμανσης του συγκεκριμένου έργου. Δεν υπάρχει καμία προοπτική για την υλοποίηση του έργου από την Περιφέρεια Ηπείρου – ο δρόμος Τύρια-Σιστρούνι που “κατασκευάζει” ο Αλ. Καχριμάνης εδώ και κοντά 20 χρόνια (!) είναι η εγγύηση για το τι μπορεί να κάνει ο Περιφερειάρχης μας… Η ευθύνη γι’ αυτό βαρύνει τον παραιτηθέντα Υπουργό Υποδομών και την κυβέρνηση Μητσοτάκη που δέχτηκε τα “παζάρια” του κυρ Αλέκου.
Όσο λοιπόν, η Ήπειρος διαπραγματεύεται με όρους συμφέροντος των τοπικών παραγόντων, δε διεκδικεί σθεναρά αυτά που δικαιούται αλλά το πολιτικό προσωπικό της ζητιανεύει, οι κυβερνήσεις θα έρχονται και θα παρέρχονται, θα μας κοροϊδεύουν και θα παραμένουμε μια από τις τελευταίες περιφέρειες της Ευρώπης.
Το θέατρο
Στο μεταξύ, θα ψάχνουμε τους λόγους της μιζέριας μας, με ερωτήσεις και αναφορές στον κοινοβουλευτικό έλεγχο των κομμάτων…
Πρώτα ο ΣΥΡΙΖΑ, μετά η Ελληνική Λύση κατέθεσαν ως αναφορά στη βουλή, υπομνήματα της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος και Αδελφοτήτων αποδήμων Ηπειρωτών, με τα οποία καταγράφονται τα προβλήματα της Ηπείρου και αναζητούνται λύσεις.
Το Υπουργείο που αφορούσαν οι αναφορές ζήτησε απαντήσεις από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας και η τελευταία διαβίβασε τα έγγραφα στους Δήμους και την Περιφέρεια, ζητώντας μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, απαντήσεις σχετικά με το πως θα λυθούν τα προβλήματα με τη μία, και πως ξαφνικά η Ήπειρος θα μετατραπεί σε παράδεισο… Δεν ξέρω πόσοι απάντησαν.
Αυτό που καταλαβαίνω είναι πως με το… “θέατρο” που περιέγραψα, τα μεν κόμματα νομίζουν πως κάνουν τη δουλειά τους, το δε Υπουργείο και η Αποκεντρωμένη περνάνε την ώρα τους…
Αν η ανάπτυξη και η επίλυση χρόνιων προβλημάτων ήταν τόσο εύκολη, θα εξακολουθούσαμε να ζούμε σε μια από τις φτωχότερες περιφέρειες της Ευρώπης;
Φεύγουν από παντού
Την πόρτα της εξόδου προσανατολίζονται να επιλέξουν τα στελέχη της παράταξης “Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία” από τα Διοικητικά Συμβούλια των Νομικών Προσώπων του Δήμου Ιωαννιτών στα οποία μετέχουν, ολοκληρώνοντας έτσι την αποχώρηση της παράταξης του Νίκου Γκόντα, από το σχήμα διοίκησης του Δήμου Ιωαννιτών, μετά τα τελευταία γεγονότα και κυρίως, μετά τον αποκλεισμό των δύο αντιδημάρχων, Τσόλη και Βλέτσα, από τη σχήμα της δημοτικής αρχής υπό τον Δημήτρη Παπαγεωργίου.
Ευκολότερη θα είναι η παραίτηση του Στέφανου Μάντζιου από τη θέση του αντιπροέδρου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Ιωαννίνων, αφού η παράταξη Γκόντα, από τις καλοκαιρινές δηλώσεις του πρώην Δημάρχου για την ανακοίνωση της νέας υποψηφιότητας, είχε στοχεύσει εμφανώς στον πρόεδρο της ΔΕΥΑΙ, ως έναν από αυτούς που θεωρεί ως τους αδύναμους “κρίκους” αυτής της δημοτικής αρχής.
Το ίδιο έπραξε και με την προ ημερών συνέντευξή του στη ΒΗΜΑ Τηλεόραση και στον γράφοντα, χρεώνοντας στον Άρη Μπαρτζώκα, το αδιέξοδο και τη μη συνεννόηση με τους εργαζομένους κτλ. (για το θέμα έχουμε εκφράσει άποψη κατά καιρούς και έχουμε ταχθεί με τις τελευταίες διοικήσεις της ΔΕΥΑΙ, οι οποίες επιχείρησαν να επιβάλλουν το ενιαίο μισθολόγιο και την δημοσιοϋπαλληλική τάξη, που έχει διασαλευτεί εδώ και χρόνια, όχι με ευθύνη των διοικήσεων, πιστεύουμε).
Την αποχώρησή του από την αντιπροεδρία της ΔΕΥΑΙ θα ανακοινώσει λογικά ο ίδιος ο Στέφανος κάποια στιγμή. Αν γίνει έτσι, θα ακολουθήσει ο Νίκος Τσόλης από την προεδρία του Δημοτικού Ραδιοφώνου κοκ.
Προνομιακές σχέσεις;
Γράφαμε στα “Δήγματα” της Πέμπτης, για το γεγονός ότι η γυναίκα, δημοτική σύμβουλος της παράταξης Γκόντα, αν και αναμενόταν, δεν ορίστηκε αντιδήμαρχος. Η κ. Γιάννα Αθανασίου- Μαμακή φέρεται να έχει αποσπαστεί από το σώμα της παράταξης, με την οποία εξελέγη το 2019 και συμβαδίζει με τις επιλογές της “παρεούλας” του Δημαρχείου.
Προ μηνός, το Δ.Σ. της Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Νεολαίας και Άθλησης κατακύρωσε μετά από ανοιχτή πρόσκληση, για τις ανάγκες στέγασης των διοικητικών υπηρεσιών του Πνευματικού Κέντρου, απόφαση μίσθωσης ακινήτου, του οποίου συνιδιοκτήτης είναι ο σύζυγος της δημοτικής συμβούλου της “Ανεξάρτητης Δημοτικής Πρωτοπορίας”.
Δεν χρειάζεται να σχολιάσω κάτι άλλο εδώ προς το παρόν.
Στείλτε μας στο info@pbnews.gr σχόλια και παρατηρήσεις για ό,τι σας “χαλάει”, σας διασκεδάζει ή σας τη “σπάει” – ακόμα και αν είμαστε εμείς – κι εμείς θα τα δημοσιεύσουμε…