Το ράλι στα καύσιμα και την ενέργεια γενικότερα, σε συνδυασμό με την αύξηση του πληθωρισμού, έχει μειώσει την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων. Ειδικά τώρα με τη βενζίνη στα 2,30 – 2,50 ευρώ/λίτρο οι ιδιοκτήτες ΙΧ περιορίζουν σταδιακά τη χρήση του.
Το παράδοξο είναι ότι η Ελλάδα είναι στις τοπ τριάδα των χωρών της Ευρώπης στην καθημερινή χρήση αυτοκινήτου, μετά την Πορτογαλία και την Κροατία. Αυτό δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα της YouGov σε 19 χώρες. Ο Έλληνας χωρίς το αυτοκίνητό του δεν πάει σχεδόν πουθενά.
Παρόλα αυτά υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό, της τάξεως του 25%, που παρά το ακριβό κόστος καυσίμων, δεν σκοπεύει να μειώσει τη χρήση του ΙΧ του.
Παρά την υπερβολική “αγάπη” των Ελλήνων για το αυτοκίνητό τους και τη χρήση του σχεδόν «για τα πάντα», η νέα Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari | YouGov δείχνει ότι:
- Πάνω από τους μισούς Έλληνες οδηγούς αυτοκινήτου δηλώνουν ότι θα μειώσουν τη χρήση του ΙΧ τους το επόμενο εξάμηνο, ενώ ένας στους πέντε το έχει ήδη κάνει.
- Ο βασικός λόγος που θέλουν να χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο είναι το υψηλό κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου και το κόστος των καυσίμων,
- Η προστασία του περιβάλλοντος από τους ρύπους και την κλιματική αλλαγή εκφράζεται σε σχετικά περιορισμένο βαθμό
- Οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης είναι να πηγαίνουν με τα πόδια σε κοντινές διαδρομές ή/και να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
- Τα δίκυκλα οχήματα, ηλεκτρικά και μη, θα χρησιμοποιηθούν σε χαμηλότερο βαθμό για κοντινές διαδρομές, αναψυχή ή/και σωματική εξάσκηση.
- Παρά το ακριβό κόστος καυσίμων, ένας στους τέσσερις Έλληνες οδηγούς δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να μειώσει τη χρήση του ΙΧ του, είτε γιατί οι διαδρομές και οι ρυθμοί της καθημερινότητας δεν το επιτρέπουν, είτε γιατί δεν θέλει να αλλάξει συνήθειες.