Στις 14 Μαρτίου θα γίνει η υποβολή των φακέλων για τον διαγωνισμό που αφορά στην επέκταση της Ιόνιας Οδού, Ιωάννινα-Κακαβιά. Το έργο κατάφερε τελικά να δημοπρατηθεί ύστερα από σχεδόν 15 χρόνια συζητήσεων, διεκδικήσεων και -πολλές φορές- απογοητεύσεων. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Με το έργο ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού που θα έχει πλεόν έκταση από το Αντίρριο μέχρι το συνοριακό πέρασμα στην Κακαβιά. Ο προϋπολογισμός του έργου με τον ΦΠΑ είναι 310 εκατ. ευρώ (250 εκατ. χωρίς ΦΠΑ). Από αυτά 188,70 αφορούν στο τμήμα Ιωάννινα-Καλπάκι και τα υπόλοιπα 61,29 εκατ. ευρώ είναι το τμήμα της προαίρεσης Καλπάκι-Κακαβιά.
Η διάρκεια κατασκευής έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή συνολικά 4,5 χρόνια. Εφόσον το έργο ξεκινήσει στις αρχές του 2024, θα ολοκληρωθεί κάπου προς τα τέλη του 2028.
Το έργο εκτιμάται ότι θα κινητοποιήσει τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες λόγω του μεγάλου προϋπολογισμού του και της σημαντικότητας του. Στις 16 Μαρτίου θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών από όπου θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου.
Νέα οδική πρόσβαση προς τη Δυτική Ευρώπη
Η ολοκλήρωση του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι εθνικής στρατηγικής σημασίας καθώς η χώρα θα συνδεθεί με αυτοκινητόδρομο με το δίκτυο της Αλβανίας και συνολικά με την Αδριατική Οδό. Είναι ένας νέος οδικός άξονας με αρχή την Τεργέστη στην Ιταλία που διαπερνά τις δαλματικές ακτές των κρατών της Δυτικής Βαλκανικής και καταλήγει στην Ελλάδα.
Σε μια δεκαετία εφόσον έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολο τους τα έργα από την Τεργέστη μέχρι τα Ιωάννινα η χώρα μας θα αποκτήσει μια νέα γρήγορη οδική πρόσβαση προς την ακτογραμμή των Δυτικών Βαλκανίων και την Δυτική Ευρώπη.
Η Ήπειρος και ειδικότερα τα Ιωάννινα μέσω αυτού του διαδρόμου θα μετατραπούν σε ένα ισχυρό συγκοινωνιακό κόμβο οδικών μεταφορών και θα έχουν πλέον σύγχρονη οδική πρόσβαση και προς βορρά ενισχύοντας τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του έργου.
Το νέο τμήμα θα έχει έξι ανισόπεδους κόμβους και θα διαθέτει 2+1 λωρίδες. Μελλοντικά και εφόσον οι καθημερινοί φόρτοι αυξηθούν, θα μπορεί να προστεθεί ακόμα μια λωρίδα.
Πηγή ypodomes.com