Βούληση παρέμβασης και μάλιστα γρήγορα, αναθεώρησης της Κανονιστικής Απόφασης για τη λειτουργία των καταστημάτων και των τραπεζοκαθισμάτων τους εξεδήλωσε η μεγάλη πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου Ιωαννίνων το απόγευμα της Δευτέρας, στην πρώτη συνεδρίαση του σώματος με θέμα τη λογοδοσία της δημοτικής αρχής Μπέγκα, με βάση τις τελευταίες προβλέψεις του λεγόμενου νόμου Βορίδη που ορίζει ειδική συνεδρίαση του σώματος ανά δίμηνο.
Το θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων ετέθη στην ειδική συνεδρίαση το απόγευμα της Δευτέρας, από τον Δημήτρη Παπαγεωργίου, επικεφαλής της Δημοτικής παράταξης «Γιάννενα- Νέα Εποχή»
Η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου εξήγησε τα προβλεπόμενα από την εγκύκλιο 98 του 2024 για τις ειδικές αυτές συνεδριάσεις, στην οποίες μεταξύ άλλων δεν ελέγχεται η απαρτία των παρόντων, λαμβάνει το λόγο πέραν του θέτοντος το θέμα όποιος το επιθυμεί, δεν προβλέπονται δευτερολογίες κτλ.
Ως προς το θέμα της κανονιστικής απόφασης για τα τραπεζοκαθίσματα, ο κ. Παπαγεωργίου τόνισε πως είναι ένα θέμα με πάρα πολύ μεγάλη σημασία, το οποίο είχε δεσμευτεί ως Δήμαρχο να φέρει ως τη λήξη της θητείας του κάτι που δεν έγινε. Ο κ. Παπαγεωργίου έθεσε 3 άξονες πάνω στους οποίους εκτιμά η παράταξή του πως πρέπει να αλλάξει η κανονιστική:
- Υπεράνω όλων βρίσκονται οι υποχρεωτικές διατάξεις της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας σε σχέση τα τραπεζοκαθίσματα και στις διατάξεις αυτές προβλέπεται στους πεζοδρόμους διάστημα 3,5 μέτρων ελεύθερο στο κέντρο τους, για να διέρχονται τα οχήματα έκτακτης ανάγκης αλλά και οι πεζοί. “Είναι εκ των ων ουκ άνευ ότι πρέπει να τηρήσουμε αυτό για να λυθεί άπαξ ένα θέμα που απασχολεί την πόλη” σημείωσε ο πρώην Δήμαρχος.
- Πρέπει να γίνουν τεχνικά έργα για τις οδεύσεις τυφλών ώστε να έρθουν στο κέντρο των πεζοδρόμων, αντί της άκρης τους από τις προσόψεις των καταστημάτων.
- Ο χώρος των 60 εκατ. από την πρόσοψη μέχρι τις οδεύσεις που υπάρχει σήμερα, να αποδοθεί στα καταστήματα.
Ο κ. Παπαγεωργίου καταλήγοντας δήλωσε πως η παράταξή του διαθέτει ήδη έτοιμη πρόταση κανονιστικής και εξέφρασε τη βούληση να συμμετάσχει σε επιτροπή του Δήμου για την ευρύτερη δυνατή διαβούλευση, αίτημα στο οποίο απάντησε θετικά ο Δήμαρχος Ιωαννίνων. Αυτό στο οποίο δε μπόρεσε να απαντήσει ο Θωμάς Μπέγκας ήταν ο χρόνος στον οποίο θα έρθει η κανονιστική.
Κριτική για την κατάληψη χώρων πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων από παρακείμενα καταστήματα, άσκησε ο Στέφανος Μάντζιος από την παράταξη “Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία” ζητώντας αποτελεσματικότερους ελέγχους από τη Δημοτική Αστυνομία. “Η Δημοτική Αστυνομία κλείνει τα μάτια” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μάντζιος.
Ο Δήμαρχος ζήτησε από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης τις απόψεις τους γραπτά με υπομνήματα, ως προς το τι πιστεύουν ότι πρέπει να λάβει υπόψη του Δήμος στη λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Την απάντηση στην πρωτοβουλία Παπαγεωργίου έδωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος καταστημάτων Χρήστος Τάτσης. Η νέα κανονιστική ετοιμάζεται από τη δημοτική αρχή σε συνεργασία με τις υπηρεσίες και με τα καταστήματα, είπε. Συμφώνησε στις παρατηρήσεις του κ. Παπαγεωργίου, ως προς το χώρο των 3,5 μέτρων, την αλλαγή της όδευσης τυφλών και τα 60 εκατοστά και εξέφρασε την ελπίδα να ολοκληρωθεί σύντομα η διαδικασία της αναθεώρησης. Ως προς το έργο της Δημοτικής Αστυνομίας και τις καταγγελίες του Στ. Μάντζιου… ο κ. Τάτσης μάλλον σήκωσε τα χέρια ψηλά…
Θετικός στις επισημάνσεις Παπαγεωργίου δήλωσε και ο Δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας που χαρακτήρισε ωστόσο “δύσκολη άσκηση” τη μεταφορά των οδεύσεων τυφλών από την άκρη που βρίσκονται σήμερα, στο κέντρο των πεζοδρόμων.
Παρέμβαση με τη σύμφωνη γνώμη του δημοτικού συμβουλίου έκανε στη συνεδρίαση η δικηγόρος Μάρθα Θώμου, εκπροσωπώντας τους κατοίκους της Γρηγορίου Σακκά και της Ζυγομάλλη. Οι κάτοικοι δεν επιθυμούν να δοθεί περισσότερος χώρος στα καταστήματα, άρα να αλλάξει ριζικά η κανονιστική, τόνισε πάντως πως από το 2021 και μετά τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για εμάς, η περιοχή είναι πυκνοκατοικημένη, είναι πεζόδρομοι ήπιας κυκλοφορίας, υπό όρους κίνησης οχημάτων δηλαδή και αυτό καταστρατηγείται ουσιαστικά, όπως ανέφερε. Πρόσθεσε επίσης η κ. Θώμα πως ούτε η Αστυνομία, ούτε η Δημοτική Αστυνομία γνωρίζουν πόσα οχήματα κινούνται καθημερινά στους πεζοδρόμους του εμπορικού κέντρου.