• Αρχική
  • Ποιοι είμαστε
  • Εκδηλώσεις
  • Videos
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου, 2023
  • Login
No Result
View All Result
NEWSLETTER
PBNEWS - Ειδήσεις με ονοματεπώνυμο
  • Eπικαιρότητα
  • Ήπειρος
    • Ολα
    • Ιωάννινα
    • Άρτα
    • Πρέβεζα
    • Θεσπρωτία
    Εκδήλωση υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας για τις 100 Κλιματικά Ουδέτερες και Έξυπνες Πόλεις έως το 2030

    Εκδήλωση υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας για τις 100 Κλιματικά Ουδέτερες και Έξυπνες Πόλεις έως το 2030

    Άμεσα μέτρα ενδυνάμωσης της Πυροσβεστικής στην Ήπειρο ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

    Άμεσα μέτρα ενδυνάμωσης της Πυροσβεστικής στην Ήπειρο ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

    Προεκλογικές… “προβοκάτσιες” στο Δήμο Δωδώνης

    Παγκόσμιο Εφήβων Κωπηλασίας: Τρεις του ΝΟΙ στο μεγάλο τελικό και ένας στο μικρό τελικό

    Δύο γυναίκες στην Άρτα αφαίρεσαν με τη χρήση βίας 360 ευρώ από ηλικιωμένο

    Τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων της επόμενης εβδομάδας 1-7 Μαρτίου

    Tα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων για την εβδομάδα 06-12/02/2023

    Δήμος Ζίτσας: 5,9 εκατ. ευρώ για εκσυγχρονισμό του δικτύου ύδρευσης από το «Τρίτσης»

    Νέες καταγγελίες του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ για το Δήμο Ζίτσας

    Η Περιφέρεια Ηπείρου θα συμμετάσχει στην τουριστική έκθεση ITB 2023 στο Βερολίνο

    Η Περιφέρεια Ηπείρου θα συμμετάσχει στην τουριστική έκθεση ITB 2023 στο Βερολίνο

    Περιφέρεια Ηπείρου: Προεκλογικά σκιρτήματα στα αριστερά…

    Περιφέρεια Ηπείρου: Προεκλογικά σκιρτήματα στα αριστερά…

    Ιωάννινα: 32ο ετήσιο συνέδριο συνεχιζόμενης εκπαίδευσης του παιδιάτρου

    Ιωάννινα: 32ο ετήσιο συνέδριο συνεχιζόμενης εκπαίδευσης του παιδιάτρου

  • Απόψεις
    • Ολα
    • Δήγματα
    • Γνώμες
    • Ο αλιεύς
    • Τα νέα της Ευρώπης
    Οι ευρωβουλευτές ζητούν αυστηρότερους κανόνες για την πολιτική διαφήμιση

    Οι ευρωβουλευτές ζητούν αυστηρότερους κανόνες για την πολιτική διαφήμιση

    Ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας: Το Ευρωκοινοβούλιο έτοιμο να διαπραγματευτεί για νέους κανόνες

    Ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας: Το Ευρωκοινοβούλιο έτοιμο να διαπραγματευτεί για νέους κανόνες

    Αν. Ασημακοπούλου: Ζήτησε να απολογηθούν όσοι είπαν ψέματα για τη “μικρή Μαρία”

    Αν. Ασημακοπούλου: Ζήτησε να απολογηθούν όσοι είπαν ψέματα για τη “μικρή Μαρία”

    ΔΗΓΜΑΤΑ 02/02/2023

    ΔΗΓΜΑΤΑ 02/02/2023

    Οι ευρωβουλευτές καλούν την ΕΕ να εφαρμόσει μια αξιόπιστη πολιτική για μετανάστευση και άσυλο

    Οι ευρωβουλευτές καλούν την ΕΕ να εφαρμόσει μια αξιόπιστη πολιτική για μετανάστευση και άσυλο

    «Ακρίβεια» και στις ασφαλιστικές εισφορές επαγγελματιών και αγροτών

    «Ακρίβεια» και στις ασφαλιστικές εισφορές επαγγελματιών και αγροτών

    ΔΗΓΜΑΤΑ 13/12/2022

    ΔΗΓΜΑΤΑ 31/01/2023

    ΔΗΓΜΑΤΑ 28/01/2023

    ΔΗΓΜΑΤΑ 28/01/2023

    332 συλλήψεις για ενδοοικογενειακή βία το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου

    Η ΕΕ ζητά από την Ελλάδα να εντάξει άμεσα στο εθνικό Δίκαιο την οδηγία για τη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών

  • Οικονομία
  • Οικολογία
  • Τεχνολογία
  • Πολιτισμός
    • Ολα
    • Μαρτιλένα
    • Culture Beat
    «Πλανόδιοι Ασημιτζήδες»: Εκπαιδευτικό εργαστήρι στο Μουσείο Αργυροτεχνίας

    «Πλανόδιοι Ασημιτζήδες»: Εκπαιδευτικό εργαστήρι στο Μουσείο Αργυροτεχνίας

    Τα αποτελέσματα του Photometria – ParallelVoices 2023

    Τα αποτελέσματα του Photometria – ParallelVoices 2023

    “Η συνάντηση” με τον Γιώργο Κιμούλη στα Γιάννενα

    Αναβάλλεται η θεατρική παράσταση “Η Συνάντηση” με τον Γιώργο Κιμούλη

    Επίλεκτο Ηπειρωτικό Ensemble: Όλες οι πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους (βίντεο)

    Grammy 2023: Ένας λαουτίστας από τα Γιάννενα ανάμεσα στους υποψήφιους

    Το Photometria Photography Center (PPC) παρουσιάζει την έκθεση “profil réalité” του Κωνσταντίνου Τερζόπουλου   

    Το Photometria Photography Center (PPC) παρουσιάζει την έκθεση “profil réalité” του Κωνσταντίνου Τερζόπουλου  

    Η ιστορία της Απελευθέρωσης των Ιωαννίνων μέσα από τη ρομποτική

    Η ιστορία της Απελευθέρωσης των Ιωαννίνων μέσα από τη ρομποτική

    Θεατρική Συμπαιγνία: Οι παραστάσεις τριών έργων συνεχίζονται

    Θεατρική Συμπαιγνία: Οι παραστάσεις τριών έργων συνεχίζονται

    Οι «Καλλιμάρτυρες» του χθες και του σήμερα

    Οι «Καλλιμάρτυρες» του χθες και του σήμερα

    Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το αφιέρωμα-μνημόσυνο στις «Καλλιμάρτυρες» του χθες και του σήμερα

    Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το αφιέρωμα-μνημόσυνο στις «Καλλιμάρτυρες» του χθες και του σήμερα

  • Lifestyle
    • Ολα
    • Fashion Blogger
    • Προτάσεις
    • Υγεία
    • Ευεξία - Ομορφιά
    Μειώθηκε ο ρυθμός των εμβολιασμών, σε ετοιμότητα για τρίτη δόση

    Ελληνική Εταιρεία Λοιμώξεων: Oδηγίες για τον εμβολιασμό έναντι του έρπητα ζωστήρα

    Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας μπορεί να προληφθεί και να θεραπευτεί

    Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας μπορεί να προληφθεί και να θεραπευτεί

    Η πρώιμη καρδιαγγειακή νόσος επιδεινώνει την υγεία του νου και του εγκεφάλου στη μέση ηλικία

    Η πρώιμη καρδιαγγειακή νόσος επιδεινώνει την υγεία του νου και του εγκεφάλου στη μέση ηλικία

    Ανησυχία παιδιάτρων για τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού κατά του Covid-19 μεταξύ των παιδιών

    Ανησυχία παιδιάτρων για τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού κατά του Covid-19 μεταξύ των παιδιών

    SARS-CoV-2: Επαναλοιμώξεις, συμπτώματα, προστασία των εμβολίων

    Έρευνα: Η προστασία από προηγούμενη λοίμωξη από COVID-19 και η υβριδική ανοσία προ την Όμικρον

    Γράμμος: Τα χωριά των ζωγράφων, των ξυλογλυπτών και των μαστόρων της πέτρας

    Γράμμος: Τα χωριά των ζωγράφων, των ξυλογλυπτών και των μαστόρων της πέτρας

    Άρης Ξυπολιτόπουλος: Παρουσίαση του βιβλίου «Business basics – Η μέθοδος του ναυαγού» στην Αθήνα

    Άρης Ξυπολιτόπουλος: Παρουσίαση του βιβλίου «Business basics – Η μέθοδος του ναυαγού» στην Αθήνα

    Long Covid: Περισσότερο από έναν χρόνο διαρκούν τα συμπτώματα

    Τα περισσότερα συμπτώματα long covid φεύγουν σε ένα έτος

    Ο κορωνοϊός μολύνει 84 διαφορετικά τμήματα του ανθρώπινου σώματος

    Ο κορωνοϊός μολύνει 84 διαφορετικά τμήματα του ανθρώπινου σώματος

    Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον RSV, τον πιο «συνεπή και προβλέψιμο» ιό

    Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον RSV, τον πιο «συνεπή και προβλέψιμο» ιό

    Trending Tags

    • Αθλητικά
    • Eπικαιρότητα
    • Ήπειρος
      • Ολα
      • Ιωάννινα
      • Άρτα
      • Πρέβεζα
      • Θεσπρωτία
      Εκδήλωση υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας για τις 100 Κλιματικά Ουδέτερες και Έξυπνες Πόλεις έως το 2030

      Εκδήλωση υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας για τις 100 Κλιματικά Ουδέτερες και Έξυπνες Πόλεις έως το 2030

      Άμεσα μέτρα ενδυνάμωσης της Πυροσβεστικής στην Ήπειρο ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

      Άμεσα μέτρα ενδυνάμωσης της Πυροσβεστικής στην Ήπειρο ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

      Προεκλογικές… “προβοκάτσιες” στο Δήμο Δωδώνης

      Παγκόσμιο Εφήβων Κωπηλασίας: Τρεις του ΝΟΙ στο μεγάλο τελικό και ένας στο μικρό τελικό

      Δύο γυναίκες στην Άρτα αφαίρεσαν με τη χρήση βίας 360 ευρώ από ηλικιωμένο

      Τα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων της επόμενης εβδομάδας 1-7 Μαρτίου

      Tα δρομολόγια των Κινητών Αστυνομικών Μονάδων για την εβδομάδα 06-12/02/2023

      Δήμος Ζίτσας: 5,9 εκατ. ευρώ για εκσυγχρονισμό του δικτύου ύδρευσης από το «Τρίτσης»

      Νέες καταγγελίες του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ για το Δήμο Ζίτσας

      Η Περιφέρεια Ηπείρου θα συμμετάσχει στην τουριστική έκθεση ITB 2023 στο Βερολίνο

      Η Περιφέρεια Ηπείρου θα συμμετάσχει στην τουριστική έκθεση ITB 2023 στο Βερολίνο

      Περιφέρεια Ηπείρου: Προεκλογικά σκιρτήματα στα αριστερά…

      Περιφέρεια Ηπείρου: Προεκλογικά σκιρτήματα στα αριστερά…

      Ιωάννινα: 32ο ετήσιο συνέδριο συνεχιζόμενης εκπαίδευσης του παιδιάτρου

      Ιωάννινα: 32ο ετήσιο συνέδριο συνεχιζόμενης εκπαίδευσης του παιδιάτρου

    • Απόψεις
      • Ολα
      • Δήγματα
      • Γνώμες
      • Ο αλιεύς
      • Τα νέα της Ευρώπης
      Οι ευρωβουλευτές ζητούν αυστηρότερους κανόνες για την πολιτική διαφήμιση

      Οι ευρωβουλευτές ζητούν αυστηρότερους κανόνες για την πολιτική διαφήμιση

      Ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας: Το Ευρωκοινοβούλιο έτοιμο να διαπραγματευτεί για νέους κανόνες

      Ψηφιακές πλατφόρμες εργασίας: Το Ευρωκοινοβούλιο έτοιμο να διαπραγματευτεί για νέους κανόνες

      Αν. Ασημακοπούλου: Ζήτησε να απολογηθούν όσοι είπαν ψέματα για τη “μικρή Μαρία”

      Αν. Ασημακοπούλου: Ζήτησε να απολογηθούν όσοι είπαν ψέματα για τη “μικρή Μαρία”

      ΔΗΓΜΑΤΑ 02/02/2023

      ΔΗΓΜΑΤΑ 02/02/2023

      Οι ευρωβουλευτές καλούν την ΕΕ να εφαρμόσει μια αξιόπιστη πολιτική για μετανάστευση και άσυλο

      Οι ευρωβουλευτές καλούν την ΕΕ να εφαρμόσει μια αξιόπιστη πολιτική για μετανάστευση και άσυλο

      «Ακρίβεια» και στις ασφαλιστικές εισφορές επαγγελματιών και αγροτών

      «Ακρίβεια» και στις ασφαλιστικές εισφορές επαγγελματιών και αγροτών

      ΔΗΓΜΑΤΑ 13/12/2022

      ΔΗΓΜΑΤΑ 31/01/2023

      ΔΗΓΜΑΤΑ 28/01/2023

      ΔΗΓΜΑΤΑ 28/01/2023

      332 συλλήψεις για ενδοοικογενειακή βία το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου

      Η ΕΕ ζητά από την Ελλάδα να εντάξει άμεσα στο εθνικό Δίκαιο την οδηγία για τη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών

    • Οικονομία
    • Οικολογία
    • Τεχνολογία
    • Πολιτισμός
      • Ολα
      • Μαρτιλένα
      • Culture Beat
      «Πλανόδιοι Ασημιτζήδες»: Εκπαιδευτικό εργαστήρι στο Μουσείο Αργυροτεχνίας

      «Πλανόδιοι Ασημιτζήδες»: Εκπαιδευτικό εργαστήρι στο Μουσείο Αργυροτεχνίας

      Τα αποτελέσματα του Photometria – ParallelVoices 2023

      Τα αποτελέσματα του Photometria – ParallelVoices 2023

      “Η συνάντηση” με τον Γιώργο Κιμούλη στα Γιάννενα

      Αναβάλλεται η θεατρική παράσταση “Η Συνάντηση” με τον Γιώργο Κιμούλη

      Επίλεκτο Ηπειρωτικό Ensemble: Όλες οι πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους (βίντεο)

      Grammy 2023: Ένας λαουτίστας από τα Γιάννενα ανάμεσα στους υποψήφιους

      Το Photometria Photography Center (PPC) παρουσιάζει την έκθεση “profil réalité” του Κωνσταντίνου Τερζόπουλου   

      Το Photometria Photography Center (PPC) παρουσιάζει την έκθεση “profil réalité” του Κωνσταντίνου Τερζόπουλου  

      Η ιστορία της Απελευθέρωσης των Ιωαννίνων μέσα από τη ρομποτική

      Η ιστορία της Απελευθέρωσης των Ιωαννίνων μέσα από τη ρομποτική

      Θεατρική Συμπαιγνία: Οι παραστάσεις τριών έργων συνεχίζονται

      Θεατρική Συμπαιγνία: Οι παραστάσεις τριών έργων συνεχίζονται

      Οι «Καλλιμάρτυρες» του χθες και του σήμερα

      Οι «Καλλιμάρτυρες» του χθες και του σήμερα

      Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το αφιέρωμα-μνημόσυνο στις «Καλλιμάρτυρες» του χθες και του σήμερα

      Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το αφιέρωμα-μνημόσυνο στις «Καλλιμάρτυρες» του χθες και του σήμερα

    • Lifestyle
      • Ολα
      • Fashion Blogger
      • Προτάσεις
      • Υγεία
      • Ευεξία - Ομορφιά
      Μειώθηκε ο ρυθμός των εμβολιασμών, σε ετοιμότητα για τρίτη δόση

      Ελληνική Εταιρεία Λοιμώξεων: Oδηγίες για τον εμβολιασμό έναντι του έρπητα ζωστήρα

      Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας μπορεί να προληφθεί και να θεραπευτεί

      Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας μπορεί να προληφθεί και να θεραπευτεί

      Η πρώιμη καρδιαγγειακή νόσος επιδεινώνει την υγεία του νου και του εγκεφάλου στη μέση ηλικία

      Η πρώιμη καρδιαγγειακή νόσος επιδεινώνει την υγεία του νου και του εγκεφάλου στη μέση ηλικία

      Ανησυχία παιδιάτρων για τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού κατά του Covid-19 μεταξύ των παιδιών

      Ανησυχία παιδιάτρων για τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού κατά του Covid-19 μεταξύ των παιδιών

      SARS-CoV-2: Επαναλοιμώξεις, συμπτώματα, προστασία των εμβολίων

      Έρευνα: Η προστασία από προηγούμενη λοίμωξη από COVID-19 και η υβριδική ανοσία προ την Όμικρον

      Γράμμος: Τα χωριά των ζωγράφων, των ξυλογλυπτών και των μαστόρων της πέτρας

      Γράμμος: Τα χωριά των ζωγράφων, των ξυλογλυπτών και των μαστόρων της πέτρας

      Άρης Ξυπολιτόπουλος: Παρουσίαση του βιβλίου «Business basics – Η μέθοδος του ναυαγού» στην Αθήνα

      Άρης Ξυπολιτόπουλος: Παρουσίαση του βιβλίου «Business basics – Η μέθοδος του ναυαγού» στην Αθήνα

      Long Covid: Περισσότερο από έναν χρόνο διαρκούν τα συμπτώματα

      Τα περισσότερα συμπτώματα long covid φεύγουν σε ένα έτος

      Ο κορωνοϊός μολύνει 84 διαφορετικά τμήματα του ανθρώπινου σώματος

      Ο κορωνοϊός μολύνει 84 διαφορετικά τμήματα του ανθρώπινου σώματος

      Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον RSV, τον πιο «συνεπή και προβλέψιμο» ιό

      Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον RSV, τον πιο «συνεπή και προβλέψιμο» ιό

      Trending Tags

      • Αθλητικά
      No Result
      View All Result
      PBNEWS - Ειδήσεις με ονοματεπώνυμο
      No Result
      View All Result
      Home Eπικαιρότητα

      Έρευνα: Η τιμή πάνω απ’ όλα για τον Έλληνα καταναλωτή

      by pbnews
      27 Ιουλίου, 2022
      in Eπικαιρότητα
      Έρευνα: Η τιμή πάνω απ’ όλα για τον Έλληνα καταναλωτή
      0
      SHARES
      Share on FacebookShare on Twitter

      Την πίεση που ασκούν στην αγοραστική δύναμη, αλλά και την ψυχολογία των Ελλήνων καταναλωτών, η σημαντική αύξηση του πληθωρισμού στις παγκόσμιες αγορές και τις ανησυχίες που προκαλεί η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αποτυπώνει η έρευνα «Future Consumer Index Ελλάδα 2022».

      Η έρευνα διεξήχθη, με τη συνεργασία της MRB, σε δείγμα 500 Ελλήνων καταναλωτών, μεταξύ 28 Απριλίου και 5 Μαΐου 2022 και εντάσσεται στην ευρύτερη παγκόσμια έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index, η οποία παρακολουθεί τις καταναλωτικές τάσεις στις σημαντικότερες αγορές του κόσμου από την έναρξη της πανδημίας και βρίσκεται ήδη στον 10ο κύκλο της.

      Οι Έλληνες καταναλωτές, έχοντας μόλις αφήσει πίσω τους μια δεκαετή περίοδο δημοσιονομικής προσαρμογής, φαίνεται να βιώνουν έντονα τις οικονομικές επιπτώσεις της παρούσας συγκυρίας. Επτά στους δέκα (70% εφέτος, από 60% πέρσι) δηλώνουν ότι ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, ενώ πάνω από τους μισούς καταναλωτές (51% φέτος, από 43% πέρσι) δηλώνουν ότι αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα.

      Σχεδόν στο σύνολο των επιμέρους κατηγοριών προϊόντων, τα ποσοστά όσων δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις δαπάνες τους εμφανίζονται αυξημένα σε σχέση με το 2021, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις εκτιμήσεις σχετικά με την εξέλιξη των δαπανών τους στους επόμενους τέσσερις μήνες. Αντίθετα, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι για το μεσοπρόθεσμο μέλλον, καθώς το ποσοστό όσων προβλέπουν βελτίωση της οικονομικής τους κατάστασης κατά το επόμενο δωδεκάμηνο (29%) συμπίπτει με αυτούς που αναμένουν επιδείνωση.

      Στο περιβάλλον αυτό, η τιμή αναδεικνύεται και φέτος, με διαφορά, ως το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο, τόσο για το σήμερα (78%), όσο και για την επόμενη τριετία (78%). Ωστόσο, και παρά τις δυσκολίες, συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών εμφανίζονται πρόθυμες να πληρώσουν περισσότερα για επιλεγμένες κατηγορίες προϊόντων και, μάλιστα, σε μεγαλύτερο βαθμό από τους καταναλωτές διεθνώς.

      Οι νεότερες γενιές είναι πρόθυμες να πληρώσουν περισσότερο για προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρουν άνεση, πρακτικότητα και ευκολία, η παραγωγική ηλικία 30-49 ετών για καλή εξυπηρέτηση πελατών και εμπειρία, ενώ οι μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές ακολουθούν πιο συναισθηματικά κριτήρια, δείχνοντας προθυμία να πληρώσουν περισσότερα σε καταστήματα λιανικής της περιοχής τους ή για προϊόντα που παράγονται στη χώρα μας.

       

      Εν αναμονή του επόμενου μεγάλου εκπτωτικού γεγονότος

      Στο περιβάλλον αυτό, μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday, οι έκτακτες εκπτώσεις, ή οι στοχευμένες μειώσεις τιμών σε προϊόντα β’ διαλογής, αποκτούν μεγαλύτερη σημασία στη συνείδηση των καταναλωτών, καθώς σημαντικά ποσοστά εναποθέτουν τις ελπίδες τους, ή και το άλλοθι για αυξημένη κατανάλωση, σε παρόμοια γεγονότα.

      Δύο στους τρεις (67%), και περισσότεροι μεταξύ των νεότερων ηλικιών, σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές την επόμενη φορά που θα λάβει χώρα ένα μεγάλο αγοραστικό / εκπτωτικό γεγονός, ενώ οκτώ στους δέκα (83%) από αυτούς αναβάλλουν κάποιες αγορές που θέλουν να πραγματοποιήσουν μέχρι τότε. Ωστόσο, μόλις το 15% δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν περισσότερα στις εκπτώσεις σε σχέση με πέρσι, έναντι 53% που θα ξοδέψουν τα ίδια και 32% που θα ξοδέψουν λιγότερα.

      Οι μάρκες (brands) σε υποχώρηση

      Η έρευνα καταγράφει την περαιτέρω αποδυνάμωση της σχέσης του καταναλωτή με τις μάρκες που παρατηρήθηκε στη διάρκεια της πανδημίας. 47% των καταναλωτών δηλώνουν ότι οι μάρκες αποτελούν σήμερα λιγότερο σημαντικό κριτήριο κατά τις αγοραστικές τους αποφάσεις, ενώ το 56% των ερωτώμενων, από 41% πριν έναν χρόνο, αναφέρουν ότι έχουν αλλάξει τα brands που αγοράζουν, είτε για να μειώσουν τα έξοδά τους, είτε γιατί επιλέγουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, είτε για να υποστηρίξουν την τοπική οικονομία ή καταστήματα της γειτονιάς τους. Επιπλέον, μόλις το 17% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για brands που εμπιστεύονται.

      Την ίδια ώρα, αλλάζουν δραστικά οι προσδοκίες από τα brands. Οι καταναλωτές δεν απαιτούν πλέον μόνο προσιτή τιμή, καλή ποιότητα και εξυπηρέτηση, αλλά και μία ισχυρή ηθική υπόσταση που θα ακολουθεί τις κοινωνικές επιταγές, μέσα από τον ισχυρό περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο της επιχείρησης. Χαρακτηριστικά, το 72% των ερωτώμενων πιστεύουν ότι τα brands πρέπει να συμπεριφέρονται με ηθικό τρόπο και σύμφωνα με τις προσδοκίες της κοινωνίας, ενώ το 69% θεωρούν ότι η συμπεριφορά μίας επιχείρησης είναι τόσο σημαντική, όσο και τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρει, ευρήματα που δημιουργούν για τις επιχειρήσεις και τα brands νέες ευθύνες και προκλήσεις.

      Ωστόσο, μόλις 19%, έναντι 38% παγκοσμίως, δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις σχετικές δράσεις και πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν οι μάρκες. Επιπλέον, σε μεγάλα ποσοστά, οι καταναλωτές εμφανίζονται έτοιμοι να «τιμωρήσουν» τα brands που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους, διακόπτοντας ή μειώνοντας τις αγορές τους, ή δημοσιοποιώντας το παράπονό τους.

      Το θέμα της υγείας ανησυχεί, αλλά πολύ λιγότερο

      Οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι είναι, πλέον, πολύ πιο σημαντικό αγοραστικό κριτήριο το να είναι ένα προϊόν υγιεινό (61%) και είναι πιο πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για προϊόντα που προωθούν την υγεία και την ευεξία (35%), σε σχέση με τους καταναλωτές στον υπόλοιπο κόσμο. Παράλληλα, όμως, εμφανίζονται πιο έτοιμοι από το παγκόσμιο δείγμα να επισκεφτούν ξανά τα φυσικά καταστήματα, υποδηλώνοντας ότι η κοινωνία έχει εξοικειωθεί περισσότερο με την πανδημία.

      Τα ζητήματα της υγείας εξακολουθούν να προβληματίζουν τους Έλληνες καταναλωτές, οι ανησυχίες, όμως, έχουν υποχωρήσει, καθώς επισκιάζονται σε μεγάλο βαθμό από τα οικονομικά προβλήματα. Οι ανησυχίες για την υγεία βρίσκονται πλέον στην τρίτη θέση (55%), μετά το κόστος διαβίωσης (74%) και τα οικονομικά (60%), ενώ η ψυχική υγεία ανησυχεί εξίσου με τη σωματική.

       

      Οι online αγορές ήρθαν για να μείνουν

      Οι Έλληνες καταναλωτές εξοικειώθηκαν εξ ανάγκης απότομα με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Στη φετινή έρευνα, πάνω από τους μισούς (57%) τοποθετούνται θετικά απέναντι στις διαδικτυακές αγορές, και το ποσοστό αυτό κατανέμεται ισομερώς σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και κοινωνικές τάξεις. Όταν ρωτήθηκαν πώς θα κάνουν τις αγορές τους, ή θα αναζητήσουν προσφορές κατά το επόμενο μεγάλο εκπτωτικό γεγονός, μόλις 7% απάντησαν «κυρίως ή μόνο σε φυσικά καταστήματα». Ωστόσο, μια ισχυρή μειοψηφία εξακολουθεί να τηρεί επιφυλακτική στάση απέναντι στις διαδικτυακές αγορές, περισσότερο στα τρόφιμα και είδη σουπερμάρκετ και, σε μικρότερο βαθμό, στα αγαθά διαρκείας.

      Την ίδια ώρα, η αγορά φαίνεται να ξεπερνά πολλά από τα αρχικά προβλήματα που προβλημάτιζαν τους καταναλωτές σε σχέση με τις online αγορές. Ιδιαίτερα, οι αργοί χρόνοι παράδοσης και η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, που προβλημάτιζαν πέρσι το 49% και 37% των καταναλωτών αντίστοιχα, ανησυχούν σήμερα μόλις έναν στους πέντε. Εξακολουθούν, όμως, να λειτουργούν αποτρεπτικά το υψηλό κόστος παράδοσης (42%) και η δυσκολία στην αλλαγή προϊόντων (29%, με έντονη, όμως, μείωση από το 49% της περσινής έρευνας).

      Η αναζήτηση της εμπειρίας μέσα στην κρίση

      Σημαντικά μερίδια των Ελλήνων καταναλωτών, ιδιαίτερα στις ηλικίες 30-49 ετών, δηλώνουν ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για προϊόντα προσαρμοσμένα στις ατομικές τους ανάγκες και γούστα, και προϊόντα που εξασφαλίζουν άνεση, πρακτικότητα και ευκολία. Είναι ενδεικτικό, επίσης, ότι, παρά την οικονομική στενότητα, ένας στους τέσσερις (26%) σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα σε διακοπές και ταξίδια αναψυχής, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των επιμέρους κατηγοριών προϊόντων και υπηρεσιών. Μακροπρόθεσμα, ένας στους δύο δηλώνει ότι θα δαπανά περισσότερα σε εμπειρίες, και ένας στους τέσσερις ότι θα κάνει περισσότερες online αγορές και θα επισκέπτεται μόνο καταστήματα που προσφέρουν σπουδαίες εμπειρίες.

      Ανησυχία για τη βιώσιμη ανάπτυξη, που δεν μεταφράζεται υποχρεωτικά σε πράξεις

      Ποσοστό 38% των καταναλωτών θεωρούν τη βιώσιμη ανάπτυξη σημαντικό παράγοντα κατά τη λήψη αγοραστικών αποφάσεων σήμερα, ενώ, μακροπρόθεσμα, μέσω των επιλογών τους, δύο στους τρεις (64%) δείχνουν να τους απασχολεί ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των αγορών τους. Υψηλά ποσοστά των Ελλήνων καταναλωτών αξιώνουν από τα brands και τις επιχειρήσεις κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμπεριφορά. Δηλώνουν, επίσης, ότι προσπαθούν να εφαρμόσουν οι ίδιοι έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής, σε αντίστοιχα ποσοστά με το παγκόσμιο δείγμα, αν και αρκετές από τις απαντήσεις τους δε φαίνεται να επιβεβαιώνονται από τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία. Προβληματίζονται, όμως, για μία σειρά από παράγοντες που τους αποτρέπουν από την αγορά βιώσιμων προϊόντων, όπως – κυρίως – η υψηλή τιμή (74%), αλλά και η αξιοπιστία των πληροφοριών και ισχυρισμών που προβάλλουν σχετικά οι επιχειρήσεις. Είναι, δε, χαρακτηριστικό ότι σχεδόν ένας στους δύο δηλώνει ότι θα μειώσει (37%) ή θα σταματήσει (9%) τις αγορές βιώσιμων προϊόντων κατά τον επόμενο χρόνο, έναντι 19% που θα τις ξεκινήσουν ή θα τις αυξήσουν.

      Τυπολογίες καταναλωτών

      Με βάση τις προτεραιότητές τους, οι καταναλωτές αυτοπροσδιορίζονται και κατατάσσονται σε πέντε διακριτές τυπολογίες. Στην πρώτη θέση, όπως και στην περσινή έρευνα Future Consumer Index Ελλάδα 2021, βρίσκεται η τυπολογία Affordability First (33%), που αποτελείται από καταναλωτές που ανησυχούν για τα οικονομικά τους και κάνουν συνετή οικονομική διαχείριση. Στη δεύτερη θέση, από την τέταρτη πέρσι, η ομάδα Experience First (20%), είναι αυτοί που αναζητούν εμπειρίες για να ζουν τη ζωή στο έπακρο, και αναζητούν και πειραματίζονται με το καινούριο. Οι ευαισθητοποιημένοι για τον πλανήτη και το περιβάλλον (Planet First – 19%), βρίσκονται στην τρίτη θέση, ξεπερνώντας την τυπολογία Health first (18%), όσων ανησυχούν για την προσωπική και την οικογενειακή υγεία. Τέλος, η ομάδα που προτάσσει το κοινωνικό σύνολο, Society First (10%), βρίσκεται και φέτος στην τελευταία θέση.

      ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

      Tags: ΈρευνακαταναλωτεςFuture Consumer Index 2022
      pbnews

      pbnews

      Επόμενο άρθρο
      ΤτΕ: Πρωτογενές ταμειακό έλλειμμα 5,7 δισ. ευρώ στο 9μηνο

      ΤτΕ: Αυξήθηκαν καταθέσεις και δάνεια τον Ιούνιο 2022

      Επικαιρότητα

      Έγιναν 107.957 αιτήσεις για 5.124 προσλήψεις στο Δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ

      ΑΣΕΠ: Το πρόγραμμα και τα εξεταστικά κέντρα του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού τον Μάρτιο

      23 λεπτά πριν
      Παροχές 5,5 δισ. για αυξήσεις μισθών – συντάξεων, επιδόματα και στέγαση – Ποιοι είναι οι ωφελούμενοι

      Μπαίνουν στα νέα τους σπίτια το Μάρτιο οι πρώτοι δικαιούχοι του προγράμματος «Κάλυψη»

      27 λεπτά πριν
      ΟΑΕΔ: Έως 18/3 οι αιτήσεις για το νέο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας

      Έρχεται η κακοκαιρία “Μπάρμπαρα” με χαμηλές θερμοκρασίες και κατά τόπους πυκνές χιονοπτώσεις

      1 ώρα πριν
      Τάκης Θεοδωρικάκος: Η συνεργασία ελληνικής και αλβανικής αστυνομίας ενισχύει την ασφάλεια των πολιτών

      Τάκης Θεοδωρικάκος: Η συνεργασία ελληνικής και αλβανικής αστυνομίας ενισχύει την ασφάλεια των πολιτών

      1 ώρα πριν

      Pbnews

      Δίνουμε έμφαση στις τοπικές ειδήσεις και πιστεύουμε ότι αυτές πρέπει να συνιστούν τον ανεξάρτητο και κριτικό σχολιασμό όλων των μικρών και μεγάλων τοπικών θεμάτων, δια μέσου αυτών οι τοπικές αρχές καθίστανται υπόλογες έναντι των πολιτών και με αυτές, παρέχεται ένα φόρουμ έκφρασης γνωμών για τα τοπικά ζητήματα από όλη την τοπική κοινότητα.

      Κατηγορίες

      • Eπικαιρότητα
      • Ήπειρος
      • Απόψεις
      • Οικονομία
      • Οικολογία
      • Τεχνολογία
      • Πολιτισμός
      • Lifestyle
      • Αθλητικά

      Επικοινωνία

      Ιωάννινα Ήπειρος 45110 Ελλάδα

      info@pbnews.gr

      Newsletter

      Please wait...

      Thank you for sign up!

      • Αρχική
      • Ποιοι είμαστε
      • Εκδηλώσεις
      • Videos
      • Πολιτική Απορρήτου
      • Επικοινωνία

      © 2021 Pbnews - Κατασκευή ιστοσελίδας Click4web

      No Result
      View All Result
      • Αρχική
      • Eπικαιρότητα
      • Ήπειρος
        • Ιωάννινα
        • Άρτα
        • Πρέβεζα
        • Θεσπρωτία
      • Απόψεις
        • Δήγματα
        • Γνώμες
        • Ο αλιεύς
        • Τα νέα της Ευρώπης
      • Οικονομία
      • Οικολογία
      • Τεχνολογία
      • Πολιτισμός
        • Μαρτιλένα
        • Culture Beat
      • Lifestyle
        • Fashion Blogger
        • Προτάσεις
        • Υγεία
        • Ευεξία – Ομορφιά
      • Αθλητικά
      • Ποιοι είμαστε
      • Εκδηλώσεις
      • Videos
      • Πολιτική Απορρήτου
      • Επικοινωνία

      © 2021 Pbnews - Κατασκευή ιστοσελίδας Click4web

      Welcome Back!

      Login to your account below

      Forgotten Password?

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.

      Log In
      Show Buttons
      Hide Buttons