Τρίτη προσπάθεια ξεκίνησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην Ήπειρο για να ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός με την αναβάθμιση του τμήματος Ιωάννινα-Κακαβιά. Το έργο το οποίο δημοπρατήθηκε και ακυρώθηκε δύο φορές, δημοπρατείται εκ νέου με την ενσωμάτωση των παρατηρήσεων της ΕΑΔΗΣΥ.
Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ είναι 310 εκατ. ευρώ ενώ περιλαμβάνονται και επιπλέον 76 εκατ. ευρώ ως προαιρέσεις, για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά και τις συνδέσεις με αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ Ιωάννινων. Συνολικά το κόστος ανέρχεται σε 386 εκατ. ευρώ.
Πιο αναλυτικά, αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του τμήματος της Ιόνιας Οδού από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Το έργο περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:
– Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.
– Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.
Η δημοπράτηση του έργου έχει οριστεί για τις 14 Νοεμβρίου, ενώ δύο ημέρες αργότερα στις 16 του μήνα έχει προγραμματιστεί η αποσφράγιση των προσφορών. Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Εφόσον οι υπογραφές πέσουν μέχρι το καλοκαίρι του 2024, τότε το έργο, χωρίς να υπολογίζουμε καθυστερήσεις, θα μπορεί να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2028.
Το έργο το διεκδικεί η περιοχή εδώ και δυο δεκαετίες και αναζητείται πλέον ένας επιτυχημένος διαγωνισμός για να μπορέσει να οδεύσει οριστικά σε υλοποίηση. Με το Ιωάννινα-Κακαβιά, ολοκληρώνεται και η Ιόνια Οδός ως ένας κάθετος άξονας με αρχή το Αντίρριο και τέλος το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς προς Αλβανία.
Πηγή ypodomes.com