Τώρα που έπιασε τον Περιφερειάρχη μας κρίση μεταμέλειας… και παραδέχεται πως η Πρέβεζα είναι η πιο αδικημένη Περιφερειακή Ενότητα της Ηπείρου, σε σχέση με τις οδικές υποδομές αλλά και το νοσοκομείο της, είναι ευκαιρία να μην επιτραπεί να επαναληφθεί εδώ, το εγκληματικό ολίσθημα της μεταβίβασης αρμοδιότητας κατασκευής ενός μεγάλου δρόμου στην Περιφέρεια Ηπείρου, από το κεντρικό κράτος, όπως ακριβώς δηλαδή έγινε και με το Γιάννενα-Καλπάκι-Κακαβιά.
Τη συγγνώμη ζήτησε από τους Πρεβεζάνους ο Αλ. Καχριμάνης, στη διάρκεια επίσκεψής του στο Νοσοκομείο της Πρέβεζας, στη διάρκεια της εβδομάδας. Προτρέπω κατ’ αρχάς, τους φίλους από την Πρέβεζα, να του δώσουν μία ακόμα ευκαιρία του ανθρώπου, μόνο 13 χρόνια είναι Περιφερειάρχης, θα προσπαθήσει περισσότερο για την Πρέβεζα, κατά την επόμενη θητεία του, είμαι βέβαιος… Κι αν όχι στην επόμενη, σίγουρα στη μεθεπόμενη…
Μιας και διανύουμε προεκλογική περίοδο, τόσο για τη βουλή όσο και για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, είναι καλή ευκαιρία να δεσμευτούν όλα τα κόμματα για τα μεγάλα θέματα της περιοχής. Ο Υπουργός Καραμανλής, δε γνωρίζω με ποιο σκεπτικό, δέχτηκε να μεταφερθεί στην Περιφέρεια Ηπείρου η ευθύνη της ωρίμανσης του δρόμου που θα συνδέσει Πρέβεζα με Ιόνια Οδό, αν και μιλάμε για ένα έργο που βρίσκεται από άποψης μελετητικής, σε πάρα πολύ προχωρημένο στάδιο, στο συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι του. Για την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της μελέτης δεν ευθύνεται λογικά ο μελετητής που φυσιολογικά θέλει να τελειώσει και να πληρωθεί για τη δουλειά του, αλλά η έλλειψη πολιτικής βούλησης από τις τελευταίες κυβερνήσεις της χώρας, συνάρτηση της έλλειψης κοινωνικής και πολιτικής πίεσης από την πλευρά μας και δη από τους πολιτικούς μας ταγούς.
Λέει λοιπόν τώρα ο Περιφερειάρχης: να πληρώσει το μελετητή το Υπουργείο Υποδομών για το μέχρι τώρα έργο του, να καθαρίσει επομένως με το παρελθόν, και να αναλάβει αυτός τη μελέτη. Από την αρχή; Με αυτοσχεδιασμούς; Με ποια τεχνοκρατική επάρκεια και κατάρτιση; Μαθαίνω ότι οι υπάλληλοι της Περιφέρειας Ηπείρου στράβωσαν όταν έμαθαν πως τους περιμένει μια… νταλίκα έγγραφα από την έως τώρα, μελετητική δουλειά από την ιδιωτική εταιρεία.
Είναι δυνατόν οι υπάλληλοι-πολυεργαλεία του Αλέκου που επιβλέπουν εργάκια μικρής εμβέλειας στην Ήπειρο, να αναλάβουν τις κολοσσιαίες ευθύνες της επίβλεψης μιας μελέτης που μόνο το κεντρικό κράτος μπορεί να φέρει σε πέρας; Ασφαλώς και όχι, άρα το σχέδιο είναι να οδηγηθούμε ξανά σε τεχνικούς συμβούλους και εκεί ακριβώς κάποιοι αρχίζουν να τρίβουν τα χέρια τους, γιατί ξεκινά το πάρτι των απευθείας αναθέσεων.
Αυτό ακριβώς έγινε και στο διάστημα που η Περιφέρεια Ηπείρου κράτησε στα χέρια της τη μελέτη του δρόμου Γιάννενα-Καλπάκι-Κακαβιά, με τα γνωστά άκρως πετυχημένα αποτελέσματα… Επιστρέψαμε ξανά στο Υπουργείο Υποδομών τη συγκεκριμένη μελέτη…
Το ίδιο είναι πολύ πιθανό να επαναληφθεί και για το δρόμο Πρέβεζα-Ιόνια Οδός αλλά μέχρι τότε, πέρα από το σκόρπισμα μερικών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, θα έχει χαθεί και η ευκαιρία της χρηματοδότησης του έργου, θα έχει χαθεί η ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που είναι η μόνη χρηματοδοτική πηγή ικανή να στηρίξει τόσο μεγάλα έργα (παρεμπιπτόντως, για αλλού ξεκίνησε το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο και αλλού κατέληξε… Ενώ στην αρχή, ακούγαμε πως μόνο μεγάλα έργα θα μπουν στο πρόγραμμα, σήμερα βλέπουμε αποφάσεις χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης προμήθειας διαφημιστικών αυτοκόλλητων (!) από τον αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, ύψους 25.000 ευρώ!).
Για να μη γίνουν τα παραπάνω, πρέπει αφενός να αντιδράσει η Πρέβεζα, γιατί το κακό προηγούμενο του άξονα Γιάννενα-Κακαβιά πρέπει να μας διδάσκει. Και γιατί δε ζητά ο Αλ. Καχριμάνης να κατασκευαστεί το κομμάτι του δρόμου Ιόνια-Πρέβεζα που είναι ολοκληρωμένο μελετητικά (το τμήμα ως τη γέφυρα Καλογήρου) και το ξέρει;
Αφετέρου όμως, οφείλει ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, με την πίεση της αντιπολίτευσης, να φέρει άμεσα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, όλα τα στοιχεία και τις πληρωμές που έγιναν σε εξωτερικούς συνεργάτες για το διάστημα που κράτησε τη μελέτη της ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού.
Μπορεί να λέει ψευδώς… ψευδέστατα ξανά και ξανά πως μόνο η Περιφέρεια δούλεψε τη μελέτη του πολύπαθου έργου, ας φέρει λοιπόν τις αποδείξεις, αν όντως τις έχει, στο Περιφερειακό Συμβούλιο, για να μάθουμε όλοι στην Ήπειρο τι ακριβώς μελέτησε και πως και κυρίως τι ξόδεψε και που η Περιφερειακή Αρχή, για τα “πασαλείμματα” στη μελέτη του δρόμου Γιάννενα-Καλπάκι-Κακαβιά.
Γιατί αλλιώς τα πολιτικά εγκλήματα στην Ήπειρο όχι μόνο μένουν ασυγχώρητα αλλά επαναλαμβάνονται κιόλας, κατά συρροή…
Από τα “Δήγματα” του Σαββάτου