Τα αναπάντητα ερωτήματα που δημιούργησε η απόφαση να κλείσει η σήραγγα Μαλακάσι 1 της Εγνατίας Οδού, μετά από εντολή του Υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου προ εβδομάδος, επανέλαβε επισκεπτόμενος το Τεχνικό Επιμελητήριο για μια ενημερωτική συνάντηση, ο Κώστας Μπάρκας, το μεσημέρι της Δευτέρας.
Ακολουθούμενος από τον συντονιστή του ΣΥΡΙΖΑ Ιωαννίνων Βασίλη Οικονόμου και τον επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννη Στέφο, ο βουλευτής Πρέβεζας του ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκε στο Τεχνικό Επιμελητήριο και επανέλαβε όσους προβληματισμούς διατυπώνονται τις τελευταίες ημέρες στην Ήπειρο και όχι μόνο, για τα όσα ακολούθησαν τις αψυχολόγητες δηλώσεις του Περιφερειάρχη Ηπείρου προ δεκαημέρου.
Ο κ. Μπάρκας τόνισε αρκετές φορές πως πρόκειται να ασκηθεί ο προβλεπόμενος κοινοβουλευτικός έλεγχος προς το Υπουργείο και επέμεινε στην πολιτική διαχείριση του θέματος καθώς όπως είπε, μας έχει κάνει όλους πιο ευαίσθητους πλέον, το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών αφού η αξιοπιστία του ελληνικού κράτους σε θέματα δημόσια ασφάλειας των μεταφορών και συγκοινωνιών έχει πληγεί ανεπανόρθωτα. “Πρέπει να απαντήσει άμεσα ο κ. Ταχιάος για ποιο λόγο έκλεισε η Εγνατία Οδός, γιατί αυτό έγινε μετά τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη, ήταν και πριν το κλείσιμο επικίνδυνος ο δρόμος;” τόνισε χαρακτηριστικά.
Είναι απολύτως πολιτική η διαχείριση του θέματος γιατί ο δρόμος δεν είχε κλείσει πριν τη συνάντηση και αφού δεν είχε ενημερώσει κανείς ειδήμων, ούτε μηχανικοί αλλά ούτε και η εταιρεία “Εγνατία Οδός ΑΕ” είχε κάνει γνωστό κάποια ζήτημα σε σχέση με το δρόμο.
Ο κ. Μπάρκας συμπλήρωσε πως οι δημόσιες δηλώσεις του Περιφερειάρχη στην Περιφερειακή Επιτροπή αναφέρθηκαν και σε άλλα κομμάτια της Εγνατίας Οδού όπως π.χ. στην Αλεξανδρούπολη και εκεί είπε ο Περιφερειάρχης ότι δεν υπάρχει δρόμος και ότι πρέπει να το δούμε συνολικά.
Υπάρχει παράλληλα, το ζήτημα με το εμπορικό κομμάτι του δρόμου, εφόσον υπάρχει η σύνδεση με το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Σε μια σειρά ζητημάτων λοιπόν θα πρέπει ο κ. Ταχιάος να απαντήσει “και να μην παίρνει αποφάσεις εν κρυπτώ και να μας ενημερώνει εν είδει διατάγματος ότι κλείνει μια σήραγγα” σημείωσε ο βουλευτής.
Θα αλλάξει το τίμημα;
Τέλος, ο κ. Μπάρκας έθεσε και έναν ακόμα προβληματισμό σε σχέση με το τίμημα της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης έγινε πριν από μερικές ημέρες και η Εγνατία Οδός δίνεται πλέον σε μια εταιρεία για τη διαχείρισή της. “Φαντάζομαι ότι δεν θα επανέλθει η πλειοψηφούσα εταιρεία που πήρε το δρόμο για να επαναδιαπραγματευτεί το ποσό που έχει συμφωνήσει με το κράτος” σημείωσε υπαινικτικά ο βουλευτής εκφράζοντας την ελπίδα τα όσα είπε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου να μην είναι επιχειρήματα των εταιρειών και να πούνε ότι δεν ήξεραν… για να διεκδικήσουν περισσότερα από την πολιτεία.