Το θέμα των δημόσιων χώρων έθεσε προς συζήτηση στην επικείμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ιωαννίνων η παράταξη Λαϊκή Συσπείρωση και η Όλυ Τσουμάνη, για τη συνεδρίαση της λογοδοσίας.
Η πρόταση αναλυτικά αναφέρει τα εξής:
Ελεύθεροι χώροι:
1) Παιδικές χαρές: υποστηρίζουμε την συντήρηση και επισκευή τους με ελάχιστο κόστος από προσωπικό του δήμου που δεν προσλαμβάνετε
Σήμερα οι περισσότερες παιδικές χαρές βρίσκονται σε εγκατάλειψη, παρά το ότι με πρόγραμμα ξεκίνησε μια διαδικασία. Σας θυμίζουμε ότι ο Κουραμπάς εξακολουθεί να μην λειτουργεί, είναι σε πλήρη εγκατάλειψη, η παιδική χαρά στη Ν. Ζέρβα είναι εγκαταλειμμένη, τα όργανα στους Αμπελόκηπους είναι ετοιμόρροπα, στο εβραϊκό νεκροταφείο τα ίδια όπου μια τεράστια γειτονιά είναι στην πράξη χωρίς παιδική χαρά.
Εξακολουθείτε να αρνείστε να προσλάβετε το κατάλληλο προσωπικό για τη συντήρηση και επισκευή τους. Σε πολλούς δήμους η πιστοποίηση πραγματοποιήθηκε με ελάχιστο κόστος.
Σε όλες οι γονείς και τα παιδιά μπαίνουν με ατομική σας ευθύνη.
Θα πείτε ότι στη θητεία σας: «εντάξαμε στον Φιλόδημο (281.000 €) την ανακατασκευή είκοσι πέντε παιδικών χαρών επενδύοντας ακόμα 119.000 ευρώ από ίδιους πόρους και δημοπρατήσαμε μια εργολαβία συνολικού προϋπολογισμού 400.000».
Αυτά όμως είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στις λαϊκές ανάγκες που δεν τις έχετε στο επίκεντρο.
2) Πλατείες: υποστηρίζουμε την ανάγκη ανάπλασής τους και παράδοσης τους στους κατοίκους. Στο κέντρο της πόλης είναι το Άλσος, το μεγαλύτερο πάρκου μέσα στην πόλη, που επίσης βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη και ως πάρκο και ως παιδική χαρά. Από το πρόγραμμά σας αλλά και από την προηγούμενη διοίκησή σας δεν λήφθηκε κανένα μέτρο.
Πλατεία Χατζή, η μεγαλύτερη πλατεία του Δήμου Iωαννιτών με έκταση κοντά στα δώδεκα στρέμματα.
Πάρκο Πυρσινέλλα: τεράστιο κόστος με εργασίες που θα κρατήσουν σχεδόν δύο ολόκληρα χρόνια (!) αφού το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση εργασιών στο τέλος του 2025 (αν δεν υπάρξει κι εκεί κάποια παράταση, όπως συμβαίνει τώρα με την κεντρική πλατεία) Ταυτόχρονα ανακοινώθηκε ότι ισχύει απαγόρευση διέλευσης, στάσης και στάθμευσης όλων των οχημάτων στο χώρο του πάρκινγκ, καθώς και της διέλευσης πεζών, ποδηλάτων και οχημάτων εντός του Πάρκου. Σύμφωνα με τη μελέτη προβλέπεται ανακατασκευή των δύο κεντρικών εισόδων, επανασχεδιασμός δικτύου διαδρομών, δημιουργία εκπαιδευτικών κήπων και γηπέδου με χλοοτάπητα, υπαίθριου γυμναστηρίου, κατασκευή πάρκου ζώων συντροφιάς, δημιουργία χώρου στάσης και πολιτιστικών δραστηριοτήτων περιμετρικά της μεγάλης λίμνης και παιδική χαρά. Όμως τα πιο πολλά από αυτά υπήρχαν ήδη εκεί… Τι μέτρα προτίθεστε να λάβετε ώστε α). να γίνει έγκαιρα η παράδοσή του, β). να μην είναι αποκλεισμένο το σύνολο του χώρου επί έτη, γ). να παραδοθεί δωρεάν στους Γιαννιώτες, και να μην εμπορευματοποιηθεί η χρήση του, αφού δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη συντήρηση του μετά;
3) Χώροι στάθμευσης:
Διεκδικούμε τη δημιουργία χώρων δωρεάν στάθμευσης στα δεκάδες ακίνητα που κατέχει ο Δήμος αντί της ελεγχόμενης στάθμευσης που προωθείται σε όλο σχεδόν το λεκανοπέδιο και την ταυτόχρονη δημιουργία φτηνής δημοτικής συγκοινωνίας. Όμως εσείς μαζί με την απερχόμενη δημοτική αρχή παραλάβατε τη μελέτη για την ελεγχόμενη στάθμευση. Άλλωστε σας θυμίζουμε ότι επί της θητείας σας ξεκινήσατε τη ανάπτυξη μιας «έξυπνης» ή «ευφυούς» εφαρμογής για «smart parking», δηλαδή για αυτόματη στάθμευση μέσα στην πόλη, που προϋπέθετε το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.
Η προγραμματική σύγκλιση όμως ανάμεσα στην παρούσα δημοτική αρχή των ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, κ.α. και των παρατάξεων της αντιπολίτευσης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ- ΣΥΡΙΖΑ κλπ), είναι περισσότερο από ορατή. Διότι κανείς δεν διαμαρτύρεται αντίθετα επικροτεί την εμπορευματοποίηση της στάθμευσης και του δημόσιου χώρου,
Το σχέδιο της δημοτικής αρχής είναι αντιλαϊκό γιατί δεν εξυπηρετεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, αλλά αποσκοπεί στην αύξηση των εσόδων του Δήμου χρεώνοντας στους δημότες ακόμα και το δημόσιο χώρο. Ενώ πριμοδοτεί τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών χώρων στάθμευσης.
Στην ουσία του το σχέδιο θα προβλέπει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις όπως μονοδρομήσεις τμημάτων οδών, αλλά και απαγόρευση στάθμευσης στους δρόμους που έχουν θεσμοθετηθεί ως πεζόδρομοι και σε άλλα σημεία, η στάθμευση στα οποία θα προβλέπει την επιβολή προστίμου. Ταυτόχρονα για να σταθμεύσει κάποιος λίγα μόνο μέτρα μακριά από το σπίτι του θα αποτελεί έναν «Γολγοθά», και μάλιστα με αυστηρά πρόστιμα. Αυτά άλλωστε ήδη έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται.
Οι θέσεις μονίμων κατοίκων που προβλέπονται δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της περιοχής. Στην πράξη οι θέσεις αυτές δεν θα είναι εξασφαλισμένες για τους κατοίκους καθώς θα χρησιμοποιούνται από επισκέπτες και μη δικαιούχους και η Δημοτική Αστυνομία θα μοιράζει κλήσεις.