“Στην εκπαίδευση τα τελευταία τέσσερα χρόνια συντελείται μία σιωπηλή επανάσταση” τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας σήμερα στην εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: «4 χρόνια έργο για την Παιδεία – Αλλαγή στην πράξη».
Ο κ.Μητσοτάκης τόνισε ότι η κυβέρνηση ήταν συνεπής στις προεκλογικές της δεσμεύσεις, σημείων ότι είχε επίγνωση της ανάγκης των βαθιών τομών που έπρεπε να γίνουν στην Παιδεία σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, αναφέρθηκε στις “μεγάλες αλλαγές, για τις οποίες μιλούσαμε εδώ και δεκαετίες” που όπως είπε “επιτέλους υλοποιούνται” και επισήμανε ότι πλέον “σίγουρα μπορούμε να κοιτάξουμε τους πολίτες στα μάτια και να τους πούμε: ναι, στον κεντρικό πυρήνα του προγράμματός μας για την εκπαίδευση, όπως ακριβώς τα παρουσιάσαμε πριν από τις εκλογές του 2019, τα είπαμε και τα κάνουμε πράξη. Ήμασταν συνεπείς στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις”.
Ο πρωθυπουργός παρουσίασε συνοπτικά το κυβερνητικό έργο στο χώρο της Παιδείας, από το νηπιαγωγείο μέχρι την ανώτατη εκπαίδευση, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην πρόσληψη χιλιάδων μόνιμων εκπαιδευτικών, ενώ άσκησε κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση για την κατάσταση που παρέδωσε την Παιδεία.
“Αναρωτιέμαι μερικές φορές αν η προηγούμενη κατάσταση στην Παιδεία ήταν πραγματικά για γέλια ή για κλάματα” είπε και προσέθεσε:
“Ειδικά όταν μιλούσαμε για επιλογές, όπως η δημιουργία τμημάτων μέσα σε μια νύχτα, χωρίς καμία απολύτως αξιολόγηση για τα πανεπιστήμια μας. Ή την αφόρητη ανοχή στην παραβατικότητα εντός των πανεπιστημιακών χώρων. Αυτό δεν ήταν για γέλια. Για κλάματα ήταν”. Ο κ.Μητσοτάκης είπε επίσης ότι η κυβέρνηση απέδειξε ότι είναι “με τις βιβλιοθήκες και όχι με τις βαριοπούλες” ενώ αναφερόμενος στο νόμο-πλαίσιο της κυβέρνησης είπε ότι “έδωσε τη δυνατότητα, επιτέλους, στα πανεπιστήμιά μας να χειραφετηθούν από τον ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργείου Παιδείας”.
Ο κ.Μητσοτάκης μίλησε για το σχέδιο της κυβέρνησης να επεκτείνει τον θεσμό του ολοήμερου σχολείου για όλα τα σχολεία της χώρας, καθώς -όπως είπε- η επέκταση αυτή, επιτρέπει, διευρύνοντας το σχολικό ωράριο, να διδάσκονται περισσότερα πράγματα στα παιδιά, διότι η επέκταση του ολοήμερου σχολείου δεν ισοδυναμεί με «πάρκινγκ παιδιών».
“Ισοδυναμεί με δημιουργικό και γόνιμο εκπαιδευτικό χρόνο προσθέτοντας, όμως, και πολύ σημαντικές διεξόδους σε εργαζόμενες οικογένειες και ιδίως σε εργαζόμενες μητέρες, οι οποίες μπορούν να αισθάνονται ότι μπορούν να παραλάβουν το παιδί τους από το σχολείο αργότερα από το προγραμματισμένο, έχοντας όμως την ασφάλεια -θα το τονίσω αυτό- ότι στο σχολείο διεξάγεται ένα ουσιαστικό εκπαιδευτικό έργο” είπε ο κ.Μητσοτάκης.
Προσέθεσε ότι η κυβέρνηση έχει να κάνει ακόμη πολλή δουλειά στα πανεπιστήμια, ώστε να γίνουν κέντρα γνώσης και κέντρα αριστείας και να συνάψουν σχέσεις, με κορυφαία ξένα ακαδημαϊκά ιδρύματα, να ανοίξουν τα πανιά τους, να προσελκύσουν φοιτητές από το εξωτερικό.
“Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η παιδεία εκτός από εργαλείο γνώσης είναι κι ένας σημαντικός αναπτυξιακός βραχίονας. Έχω πει πολλές φορές ότι πρέπει να δούμε την Ελλάδα ως περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο, πρέπει να μπορούμε να προσελκύουμε φοιτητές και όχι να διώχνουμε φοιτητές. Και τα δημόσια πανεπιστήμια, κυρίως με τα ξενόγλωσσα προγράμματά τους αρχίζουν και αντιλαμβάνονται τις τεράστιες ευκαιρίες που παρουσιάζονται στον τομέα αυτό. Κατά συνέπεια, ένα σημαντικό έργο το οποίο έχει γίνει πρέπει, πρέπει να έχει συνέχεια” είπε ο κ.Μητσοτάκης.
Τέλος, αναφέρθηκε στην αξιωματική αντιπολίτευση λέγοντας ότι αν υπάρχει ένα πεδίο, όπου οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ της ΝΔ και της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης “σε επίπεδο αντίληψης, σε επίπεδο ιδεοληψιών που έρχονται από το χθες είναι τόσο έντονο είναι ο τομέας της παιδείας”.
Κατέληξε λέγοντας ότι η Νέα Δημοκρατία πρέπει να συνεχίσει “για να μην ακυρωθεί αυτό το πολύ σημαντικό έργο το οποίο έγινε και να μην επιστρέψουμε σε άλλες εποχές τις οποίες θέλουμε, ανεπιστρεπτί, να αφήσουμε πίσω μας”.