Πολλές διαβεβαιώσεις ότι η Εγνατία Οδός είναι απολύτως ασφαλής παρείχε το μεσημέρι της Κυριακής, από το μέγαρο της Περιφέρειας Ηπείρου ο Νίκος Ταχιάος, Υφυπουργός Υποδομών.
Στην προγραμματισμένη επίσκεψή του στα Γιάννενα, για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες προκειμένου να σβήσει η “φωτιά” που άναψε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου προ δεκαημέρου, όταν μίλησε στη συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής της Περιφέρειας Ηπείρου για μια ελλιπώς συντηρημένη σήραγγα στο ύψος του Μετσόβου, τη λεγόμενη Μαλακάσι Α΄, ο κ. Ταχιάος συνοδευόταν από τον κ. Κωνσταντίνο Κουτσούκο, διευθύνοντα σύμβουλο της “Εγνατία Οδός ΑΕ” και από τον πρόεδρο της εταιρείας Γιώργο Κωνσταντόπουλο.
Με λεπτές αιχμές για το ρόλο των δηλώσεων του Αλ. Καχριμάνη στη μεγάλη αυτή αναστάτωση, ο κ. Ταχιάος στη διάρκεια συνέντευξης τύπου, προσπάθησε να πείσει τον κόσμο πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το συγκεκριμένο παλιό τεχνικό έργο της Εγνατίας Οδού που ανέφερε και ως σήραγγα της Κατάρας, αναγνωρίζοντας πάντως, πως η δυσπιστία του κόσμου είναι δικαιολογημένη, ένα χρόνο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών… “Το να μιλήσουμε για ασφάλεια μετακινήσεων 1 χρόνο μετά το Φλεβάρη του 2023, το να βγει ο Υπουργός και να πει είναι ασφαλής η διέλευση από το δρόμο, δεν πείθει από μόνο του” σχολίασε συγκεκριμένα.
Δίπλα στον Περιφερειάρχη Ηπείρου, ο κ. Ταχιάος θέλοντας να δικαιολογήσει το θόρυβο, υποστήριξε πως ο κ. Καχριμάνης γνώριζε ότι έχει μεγάλη παλαιότητα η συγκεκριμένη σήραγγα, κατασκευασμένη από τη δεκαετία του ’80, με προδιαγραφές της εποχής, “υπήρξε όμως μια υπερβολή στην παρουσίαση του προβλήματος”… σημείωσε με σχετική επιείκεια για τις δηλώσεις Καχριμάνη στην Περιφερειακή Επιτροπή…
Εσφαλμένη εικόνα
Η εσφαλμένη εικόνα που δημιουργήθηκε στον κόσμο μετά τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη Ηπείρου, σύμφωνα με τον Υπουργό, δημιούργησαν ένα πρόβλημα το οποίο έπρεπε να τακτοποιηθεί άμεσα.
Μετά από συζητήσεις με τον Περιφερειάρχη στο βορεινό κλάδο της Εγνατίας προς την Ηγουμενίτσα, στη σήραγγα με τον κωδικό Μαλακάσι Α΄, έγιναν πρόσθετες αυτοψίες. Ο κ. Ταχιάος μάλιστα είπε πως ελάχιστες μέρες νωρίτερα είχε γίνει αυτοψία από την ανάδοχο εταιρεία ΤΕΡΝΑ και έδειχνε ότι υπήρχαν όντως κάποια προβλήματα, όχι όμως όπως αυτά παρουσιάστηκαν από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου. Ανέφερε συγκεκριμένα πως δε στράγγιζαν καλά τα νερά που συγκεντρώνονταν στο σημείο λόγω του αποχιονισμού. Τα συμπεράσματα αυτά ωστόσο, τόνισε, “απείχαν πολύ από το να πει κανείς ότι η σήραγγα πέφτει”… Η απόλυτη διατύπωση που επανέλαβε αρκετές φορές ήταν ότι η σήραγγα δεν έχει κανένα πρόβλημα, υπάρχουν μόνο κάποια σημειακά προβλήματα στο τεχνικό έργο που θα επισκευαστούν τις επόμενες μέρες.
Αυτό που αποφασίστηκε μετά την εκ νέου επιθεώρηση της σήραγγας, ήταν να απαγορευτεί η κυκλοφορία από τη σήραγγα και ακολούθησε ο έλεγχος από τους εμπειρογνώμονες της Εγνατίας Οδού που είναι πολύ διακεκριμένα γραφεία, έκαναν αυτοψία και κατέληξαν στην ίδια διάγνωση που έγινε και από το Υπουργείο. Ως εκ τούτου, αποφασίστηκε να κλείσει ο δρόμος και να παραμείνει κλειστός για λίγες μέρες ακόμα, ως την 1η Μαΐου, για να γίνουν από τον ανάδοχο κάποιες επεμβάσεις.
“Οι εργασίες θα τελειώσουν μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, ήταν σημαντικό για μας να προχωρήσει η λειτουργία της Εγνατίας απρόσκοπτα καθώς σχεδιάζονται αυτό τον καιρό, πάρα πολλές σχολικές εκδρομές, ο κόσμος ετοιμάζει τις γιορτές του Πάσχα για να μπορεί να κινηθεί χωρίς ανασφάλεια” σημείωσε ο Υφυπουργός.
Όλες οι σήραγγες της Εγνατίας Οδού μετά την παραχώρηση ακόμα και κατά διάρκεια της παράδοσης θα ελεγχθούν και θα ακολουθήσει μια πολύ βαριά συντήρηση από τον ανάδοχο, και νέο ιδιοκτήτη του δρόμου, όπως προκύπτει από τη σύμβαση παραχώρησης.
Ενόψει του Πάσχα, ο κ. Ταχιάος για μια ακόμα φορά διαβεβαίωσε πως είναι απόλυτα ασφαλής η διέλευση από την Εγνατία Οδό, αρκεί βέβαια οι οδηγοί να τηρούν τον ΚΟΚ.
Προχωρά η παραχώρηση
Το κομμάτι της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στον ιδιώτη προχωρά, θα απαιτήσει κι άλλο χρόνο όμως, όπως ανέφερε ο κ. Ταχιάος.
Μαζί με την “Εγνατία Οδός ΑΕ” το Υπουργείο δημιουργεί το μηχανισμό παράδοσης της οδού που θα προκύψει από συζητήσεις που γίνονται τώρα και η σύμβαση θα κυρωθεί με νόμο στη βουλή, σε μια ξεχωριστή διαδικασία. Μέσα στο καλοκαίρι, ως τον Ιούλιο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και ως το τέλος του έτους θα κλείσει το θέμα της παραχώρησης. Θα πάρει λίγο χρόνο η μεταβίβαση, στο διάστημα αυτό όμως, τόνισε ο κ. Ταχιάος για να μη μένουν αμφιβολίες, είναι σαφές ότι η Εγνατία Οδός έχει εργολάβο συντήρησης που καλύπτει τη συντήρηση της οδού με υψηλό μάλιστα τίμημα, μέχρι να περάσουν οριστικά τα έργα στον παραχωρησιούχο. Η εποπτεία της Εγνατίας Οδού μετά θα περάσει στην αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών.
Κληθείς να σχολιάσει τον όλο χειρισμό της ιστορίας του κλεισίματος της σήραγγας, ο κ. Ταχιάος κάλυψε απόλυτα την εταιρεία “Εγνατία Οδός ΑΕ” τονίζοντας πως η κρατική εταιρεία βρίσκεται υπό την εποπτεία του και υπήρχε συνεννόηση από την πρώτη στιγμή. Η “Εγνατία Οδός ΑΕ” δεν έβγαλε καμία ανακοίνωση στο διάστημα αυτό, για να διασφαλιστεί ότι θα είναι απολύτως ακριβές ότι λεχθεί.
Τέλος, στις ειδήσεις της ημέρας, είναι το ενδεχόμενο να προχωρήσει ο κόμβος στο Δρίσκο, βλέπε άλλο θέμα εδώ, από τον παραχωρησιούχο της Εγνατίας.