Η πιο δημοκρατική και δημόσια φάση των φετινών Πρυτανικών εκλογών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων έλαβε χώρα το πρωί της Παρασκευής, με την δημόσια παρουσίαση των προγραμματικών θέσεων των δύο υποψήφιων πρυτανικών σχημάτων, στην αίθουσα εκδηλώσεων “Κ. Παπούλιας”.
Θυμίζουμε εδώ σε σχέση με τα δύο σχήματα που διεκδικούν την ψήφο των 11 μελών του Συμβουλίου Διοίκησης πως η Άννα Μπατιστάτου έχει ορίσει ως υποψήφιους αντιπρυτάνεις τους Παναγιώτα Καντή (Φυσικό), Ιωάννη Λεονάρδο (ΒΕΤ), Θεόδωρο Ματίκα (ΜΕΥ) και Ξενοφώντα Μπήτσικα (Σχολή Καλών Τεχνών).
Τον κ. Σταύρο Νικολόπουλο πλαισιώνουν ως υποψήφιοι αντιπρυτάνεις οι Παναγιώτης Κόκκας (Φυσικό), Πέτρος Μαραγκός (ΒΕΤ), Μηνάς Πασχόπουλος (Ιατρική), Κωνσταντίνος Σκομπρίδης (Χημικό).
Μετά από κλήρωση, ο απερχόμενος Πρύτανης Τριαντάφυλλος Αλμπάνης έδωσε το λόγο στους δύο υποψήφιους διαδόχους του, ενώ ακολούθησαν και ολιγόλεπτες τοποθετήσεις από τους υποψήφιους αντιπρυτάνεις, προτού γίνει και ανοιχτή συζήτηση με το παρευρισκόμενο κοινό.
Οι τοποθετήσεις
Τα προγράμματα των δύο σχημάτων δε μπορεί να διαφέρουν σημαντικά καθώς οι προγραμματικοί άξονες ορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας και τον εκλογικό νόμο.
Η προερχόμενη από την Ιατρική Σχολή κ. Άννα Μπατιστάτου ξεκίνησε από τους στόχους της ακαδημαϊκής συγκρότησης, την εκπαίδευση και τον απαιτούμενο εκσυγχρονισμό με την αναβάθμιση και πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών, την προώθηση διατμηματικών και δια-ιδρυματικών συνεργασιών που θα είναι όπως είπε, βασικός της στόχος. Σε ένα Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων που τα τελευταία χρόνια γίνονται μηδενικές προσλήψεις, υπάρχουν πάρα πολύ λίγα μέλη ΔΕΠ, υψηλού κύρους νέα μέλη ΔΕΠ και μικρός αριθμός διοικητικών στελεχών. Ένα από τα προβλήματα που προκύπτουν είναι πως οι μεγαλύτεροι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι έχουν ηλικιακή διαφορά από τους νεότερους και αυτό προκαλεί μια “δημογραφική κρίση”. Υπάρχει ως εκ τούτου, μια χρόνια κόπωση και είναι ευθύνη της νέας Πρυτανείας να απελευθερώσει δυνάμεις.
Η διασφάλιση της ποιότητας στην έρευνα και ο διάλογος με όλα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας θα είναι προτάγματα ώστε να διαμορφωθεί μια συνολική κουλτούρα ποιότητας και η αξιολόγηση να μην έρχεται από πάνω. Η εξωστρέφεια με θεσμικές κατοχυρωμένες συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια, η θεσμική θωράκιση των συνεργασιών που θα εξασφαλίσει και χρηματοδοτήσεις είναι άμεσοι στόχοι της ομάδας της κ. Μπατιστάτου.
Θα επιδιωχθούν διατμηματικές κατευθύνσεις στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών και ανανέωση στον κύκλο των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, πράξη αναγνωρίσιμη με ακαδημαϊκά ταυτότητα σε δια-ιδρυματικές συνεργασίες, ανέφερε μεταξύ άλλων.
Για την έρευνα, διακριτό χαρακτηριστικό του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων που έχει παράδοση στην έρευνα, τόνισε πως άμεσος στόχος είναι η αξιολόγηση των ερευνητικών προγραμμάτων και η εκπόνηση ενός στρατηγικού πλάνου για τη στήριξη νέων ερευνητών και παροχή κινήτρων για προσέλκυση νέων επιστημόνων.
Ο Σταύρος Νικολόπουλος μίλησε αρκετά με συνθήματα, πριν αρχίσει να αναπτύσσει τους προγραμματικούς του στόχους, ξεκίνησε από την εξωστρέφεια, την διεπιστημονικότητα και την καινοτομία.
Τόνισε συγκεκριμένα πως “όραμά μας είναι να καταστήσουμε το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ένα ισχυρό δημόσιο πανεπιστήμιο, με κύρος στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη, να το αναδείξουμε ως φορέα έρευνας και εκπαίδευσης, να το εδραιώσουμε ως πρότυπο διαφάνειας και χρηστής διοίκησης, ως θεσμό κοινωνικής προσφοράς και να συνεχίσουμε να είναι σημείο αναφοράς στην επιστήμη και την κοινωνία.
Στις βασικές αξίες του συγκαταλέγει τη διαφάνεια για την καλλιέργεια εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας εντός και εκτός του πανεπιστημίου. Η αξιοκρατία, λογοδοσία σε θέματα ακαδημαϊκών, διοικητικών και οικονομικών επιλογών, υπευθυνότητα, συνέπεια, αξιοπιστία, εμπιστοσύνη μεταξύ όλης της πανεπιστημιακής κοινότητας και το σημαντικό συνεργατικότητα για την βελτίωση και την παροχή της έρευνας, της εκπαίδευσης και καινοτομίας του πανεπιστημίου μας, ανέφερε.
Και τέλος η συμμετοχή με άποψη και λόγο στη λήψη αποφάσεων που διαμορφώνουν το επιστημονικό, κοινωνικό και το πολιτικό γίγνεσθαι της χώρας μας.
Οι προτεραιότητες της ομάδας του εστιάζονται στους οχτώ τομείς που όρισε και το Υπουργείο: εκπαίδευση, έρευνα και διασύνδεση με την επιχειρηματικότητα, διεθνοποίηση και εξωστρέφεια, βιώσιμη πανεπιστημιακή ανάπτυξη και οικονομική αυτονομία, αναβάθμιση και ψηφιακός μετασχηματισμός, σύγχρονη φοιτητική μέριμνα και δια βίου μάθηση.