Πριν από λίγες εβδομάδες η Sephora, που ανήκει στον όμιλο LVMH, ανακοίνωσε ότι έχει υπογράψει στρατηγική συνεργασία με τη γερμανική πλατφόρμα μόδας Zalando για τη δημιουργία ενός διαδικτυακού προορισμού ομορφιάς για τους Ευρωπαίους καταναλωτές.
Είχε προηγηθεί λίγους μήνες νωρίτερα η είσοδος του Ισπανικού ομίλου ένδυσης Inditex στον κλάδο των καλλυντικών με τη σειρά Zara Beauty. Ο ισπανικός όμιλος ποντάρει στο μεγάλο δίκτυο φυσικών καταστημάτων που διαθέτει -προσεγγίζουν τα 7.000 σημεία- και στις ιστοσελίδες που έχει σε 200 χώρες.
Η είσοδος νέων παικτών στα καλλυντικά, είτε με φυσικό δίκτυο είτε με e-shops, επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για μια αγορά σε ανάπτυξη και με υψηλά περιθώρια κέρδους.
Για του λόγου το αληθές πέρυσι τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και καλλυντικών, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, εμφάνισαν ανάπτυξη 22% σε σχέση με το 2019.
Σε αυτή την ανάπτυξη βοήθησε σημαντικά το online κανάλι που ήταν για αρκετούς μήνες πέρυσι η μοναδική διέξοδος για τους καταναλωτές, τους προμηθευτές και τους λιανέμπορους.
Οι τελευταίοι προσαρμόστηκαν γρήγορα στη νέα τάξη πραγμάτων που δημιούργησε η πανδημία προσθέτοντας, αναβαθμίζοντας και επενδύοντας στα διαδικτυακά τους κανάλια. Κάτι που συνέβη και στην Ελλάδα.
Παραδοσιακοί παίκτες καλλυντικών που διαθέτουν φυσικό δίκτυο ενδυναμώσαν την παρουσία τους στο διαδίκτυο και παραδοσιακοί προμηθευτές καλλυντικών επένδυσαν στις απευθείας πωλήσεις προς τους καταναλωτές.
Ποια όμως είναι η κατάσταση σήμερα; Ποιοι συνεχίζουν να ενισχύουν τη δύναμη τους, ποιοι εμφανίζουν σημάδια κόπωσης και ποιος είναι ο συνολικός τζίρος των 5 μεγάλων του κλάδου το πρώτο εξάμηνο;
Από στοιχεία που έχει στη διάθεση του το capital.gr προκύπτει πως οι πέντε μεγάλοι παίκτες στο online κανάλι καλλυντικών τζίραραν το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς περί τα 24 εκατ. ευρώ.
Ο πρώτος παίκτης βάσει τζίρου και αριθμού μαρκών στο διαδίκτυο είναι ο Hondos. Όμως παρά το γεγονός ότι ο τζίρος του αντιπροσωπεύει το 1/3 των συνολικών πωλήσεων στο συγκεκριμένο κανάλι, πωλεί με χαμηλό μικτό περιθώριο κέρδους κυρίως τα φαρμακευτικά καλλυντικά που αντιπροσωπεύουν το 1/4 του τζίρου του ενώ φαίνεται να πιέζεται σημαντικά και στα προϊόντα ευρείας διανομής. Στα τελευταία η μέση απόδειξη είναι χαμηλή και ο ανταγωνισμός είναι έντονος και από το κανάλι του σούπερ μάρκετ.
Ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης που “παράγει” το 1/4 του online τζίρου των καλλυντικών είναι το Attica Beauty που το πρώτο εξάμηνο εμφάνισε ανάπτυξη πάνω από 10%. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του, κοντά στο 90%, αφορά luxury καλλυντικά.
Η Sephora, που είναι ο τρίτος παίκτης και πραγματοποιεί το 1/8 του συνολικού τζίρου στο κανάλι του online, πέτυχε ανάπτυξη πωλήσεων +20% με το κομμάτι των luxury καλλυντικών να σημειώνει αύξηση γύρω στο 4%.
Στον αντίποδα η Estee Group και ο Σαράντης εμφανίζονται πιεσμένοι το πρώτο εξάμηνο. Αυτό αποδίδεται στο γεγονός ότι το περσινό πρώτο εξάμηνο ήταν πολύ δυνατό για τα e-shops του Estee Group και το online κατάστημα του Σαράντη. Σε ό,τι αφορά στην Galerie de Beauté παραμένει στα περσινά επίπεδα με πωλήσεις λίγο πάνω από το 1 εκατ. ευρώ.
Πηγή capital.gr