Την ανάγκη ολοκληρωμένου σχεδιασμού και ιδίως την υιοθέτηση ενός υπερκείμενου σχεδιασμού στον οποίο θα υπακούει κάθε υποκείμενο και μικρότερης εμβέλειας σχέδιο, υποστηρίζει το Τμήμα Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Αυτό φάνηκε και τονίστηκε ιδιαίτερα στην απόφαση του ΤΕΕ για το σχέδιο της ελεγχόμενης στάθμευσης του Δήμου Ιωαννιτών που αυτό το διάστημα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση. Το ΤΕΕ ύστερα από επισταμένη μελέτη και επεξεργασία του σχεδίου τόσο στις επιτροπές όσο και στην ολομέλεια, κατέληξε σε μια πρόταση που κάνει παρατηρήσεις και διορθώσεις, συμφωνώντας σε γενικές γραμμές με τη λογική της ελεγχόμενης στάθμευσης, η οποία προβλέπεται να βελτιώσει τους όρους κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης.
Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος του Τμήματος Ηπείρου του ΤΕΕ Γιάννης Τσίγκρος τόνισε ότι το τελευταίο διάστημα το ΤΕΕ έρχεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο το ρόλο του ως τεχνικός σύμβουλος του κράτους και έτσι, συμμετέχοντας στη δημόσια διαβούλευση για την ελεγχόμενη στάθμευση του Δήμου μας, έγινε μια επισταμένη συζήτηση που εξέτασε πρώτα το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) αλλά και τους υπερκείμενους σχεδιασμούς όπως τη μελέτη του Ρυθμιστικού Σχεδίου. “Το κείμενο της ελεγχόμενης στάθμευσης δεν είναι κάτι αυτόνομο και μόνο, πρέπει να έχει βάση σε υπερκείμενους σχεδιασμούς και μελέτη κυκλοφοριακών φορτίων για να μπορέσουμε να δούμε πως θα διαχειριστεί ο κυκλοφοριακός φόρτος και πως το σύστημα με τις κυκλοφοριακές ροές θα λειτουργήσει μέσα στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων” σημείωσε στις δηλώσεις του ο κ. Τσίγκρος.
Στο σημείο αυτό επεσήμανε και το γεγονός ότι πρώτα από όλα πρέπει να υπάρχουν κεντρικοί σχεδιασμοί για τις καθορισμένες χρήσεις γης και στην περιοχή μας είναι χαρακτηριστική η έλλειψη χωροταξικών σχεδιασμών. “Μόνο έτσι μπορούμε να δούμε την κυκλοφορία, τις χρήσεις κτιρίων κτλ.” σχολίασε ο κ. Τσίγκρος. για να κανονίζουμε μετά τις διελεύσεις με ολοκληρωμένες κυκλοφοριακές μελέτες. Όσον αφορά την ελεγχόμενη στάθμευση ειδικά, ο κ. Τσίγκρος τόνισε ότι οποιαδήποτε πρόταση γίνεται για μείωση κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο, για προσπάθειες ήπιας μετακίνησης ή για χρήση Μέσων μαζικής μεταφοράς είναι στο σωστό δρόμο. Έτσι, γίνεται και η συζήτηση με το Δήμο για το πως θα ενταχθεί το ποδήλατο στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, πως θα εξελιχθεί σωστά. Όχι στα αποσπασματικά μέτρα, πρέπει να υπάρχουν μελέτες για περιφερειακά πάρκιγκ, πρέπει να καθορίζεται με σαφήνεια η κυκλοφορία στο παραλίμνιο μέτωπο, ποια αυτοκίνητα θα κινούνται και ποια όχι, σχολίασε ο πρόεδρος του ΤΕΕ.
Εντοπίστηκαν και επισημάνθηκαν λάθη στη μελέτη, δεν είναι επικαιροποιημένη σε αρκετά σημεία και σε αυτή την κατεύθυνση βρίσκονται οι προτάσεις του ΤΕΕ. Το ΤΕΕ συμφωνεί πως στην Α΄ και Β’ Ζώνη χρειάζεται ελεγχόμενη στάθμευση, ενώ αντίθετα δεν χρειάζεται στο Κάστρο και στην Γ΄ Ζώνη που σε ποσοστό 30% αφορά κίνηση για επισκέπτες.