Δύο κυλιόμενες 48ωρες απεργίες πραγματοποιούν οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί σε όλη την επικράτεια από τη Δευτέρα ως και την ερχόμενη Πέμπτη.
Ο κλάδος όπως και οι υπόλοιποι αυτοαπασχολούμενοι και ελευθερο-επαγγελματίες διαμαρτύρονται για το φορολογικό νομοσχέδιο που την Δευτέρα μπήκε για συζήτηση στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της βουλής και που αναμένεται να ψηφιστεί ως την ερχόμενη Πέμπτη.
Πανελλαδικά τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκαν κινητοποιήσεων των ταξί και αντίστοιχα στα Γιάννενα, δεκάδες ταξί συγκεντρώθηκαν στο Γιαννιώτικο Σαλόνι το πρωί και ακολούθησε πορεία ως το κέντρο της πόλης.
Αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί πρόκειται να τοποθετηθεί στη βουλή κατά την ακρόαση των φορέων τις επόμενες ώρες, προκειμένου να καταδειχθούν οι θεωρούμενες αδικίες και στρεβλώσεις που επιχειρεί το φορολογικό σχέδιο νόμου σε βάρος του επαγγέλματος.
Όπως τόνισε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του τοπικού Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Μιχάλης Ψήνας, τρεις είναι οι κύριες αδικίες του προτεινόμενου νομοσχεδίου σε βάρος των ιδιοκτητών ταξί:
- Η δραστηριότητα του Ταξί δε μπορεί να φορολογείται με την ίδια τεκμαρτή φορολόγηση και με το ελάχιστον των 10.920 ευρώ, καθώς Αθήνα, Θεσσαλονίκη Νησιά δε μπορούν να μπουν στην ίδια κατηγορία με τη φτωχή επαρχία, όπως ανέφερε ο πρόεδρος. Ο κλάδος ζητά να θεσπιστούν κατηγορίες, κλίμακες και κανόνες ανά έδρα και πληθυσμό.
- Οι τριετίες είναι επίσης άδικο μέτρο. Οι τριετίες του πρόσφατου παρελθόντος, όπως τόνισε ο κ. Ψήνας, ήταν σκληρές και είχαν το κλείσιμο των τραπεζών, την υγειονομική κρίση του κορωνοϊού με το κλείσιμο των καταστημάτων και με τα μηδενικά εισοδήματα για την αγορά. Επίσης όσον αφορά τις τριετίες, ο Υπουργός κ. Κ. Χατζηδάκης υποστηρίζει ότι η φορολόγησε έχει να κάνει με τη λογική ότι όσο περισσότερα χρόνια εργάζεται ένας επαγγελματίας, τόσο περισσότερη πελατεία θα διαθέτει. Το ταξί όμως δεν έχει χρήστες, σύμφωνα με τον κ. Ψήνα, “δεν έχει μόνιμους πελάτες, δεν αποκτά πελάτες το ταξί, δεν είναι κατάστημα στην πλατεία Αριστοτέλους ή στο Κολωνάκι”, σημείωσε. “Είναι άδικο και αυτή η διάταξη πρέπει να απαλείφθει ειδικά για τα ταξί καθώς το επάγγελμα δε μπορεί να μπαίνει στο ίδιο τσουβάλι με άλλα επαγγέλματα” είπε.
- Η βασική λογική του νομοσχεδίου που λέει ότι δε μπορεί οι ελευθεροεπαγγελματίες να δηλώνουν μικρότερο εισόδημα από τους υπαλλήλους τους. Για τον κ. Ψήνα, στα μισά ταξί νοικιάζονται τα οχήματα και είναι οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες οδηγοί, άρα εργαζόμενοι του εαυτού τους. “Γιατί να υπολογιστεί πρόσθετος φόρος σε μια επιχείρηση που είμαστε αυτοαπασχολούμενοι;” αναρωτήθηκε.
Καταλήγοντας ο κ. Ψήνας ζήτησε να απαλειφθούν οι στρεβλώσεις και να μειωθεί το ποσό του κατώτατου εισοδήματος. Αυτό θα σημάνει ισοτιμία και ισονομία.
Ο κ. Ψήνας ζήτησε μία μεγάλη συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία αυτών των τεσσάρων ημερών και επεσήμανε πως τα έκτακτα και επείγοντα περιστατικά, ή οι περιπτώσεις συμπολιτών που χρησιμοποιούν ταξί για τις τακτικές θεραπείες τους προς τα νοσοκομεία της πόλης, θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κανονικά.